Top
 

Cum am fost obligat să fiu social în social media

Sunt autistul social media și al secțiunilor de comentarii, dar mă tratez și mă transform. E sarcină de serviciu. Voi putea oare?

M-am întrebat mereu de ce am această nepăsare pentru rețelele sociale. Să fie vorba de dorința mea de a comunica într-un mod cât mai personal cu oamenii? Mi se întâmpă și la birou. De multe ori cobor scările și vorbesc față în față cu colegii mei despre anumite situații în loc să trimit un simplu mail. Să fie senzația de siguranță pe care mi-o oferă o viață privată la care nu au acces decât familia și un cerc foarte restrâns de pireteni? Să fie poate vorba de teamă, teama de a nu primi comentarii negative? E posibil să fie și asta, dar sutele de ore de comentarii sportive și live de la radio și TV ar fi un motiv bun să elimin această posibilitate.

Mi-am făcut cont de Facebook la începutul lui februarie 2011. Erau deja în jur de 680 de milioane de oameni în toată lumea care mi-o luaseră înainte (între timp, Facebook-ul ajunsese la aproape 1,6 miliarde de utilizatori la sfârșitul lui 2015). Începuse să-mi fie dor de casă după trei săptămâni petrecute în Antalya printre fotbaliști. Am și acum aceeași poză de profil. O voi schimba săptămâna viitoare, promit! Nu cred că am scris mai mult de 10 cuvinte pe wall-ul meu în tot acest timp, iar acum… acum Ioana Mucenic îmi spune că trebuie să scriu pe blogul Minio.

Deci, nu trebuie să fac știri, ceea ce nu ar fi reprezentat nicio problemă, că am făcut câteva mii în ultimii 11 ani, nu trebuie să scriu articole despre industrie (asta fac pe hub-ul Minio), ci trebuie să scriu despre experiențe personale, adică exact lucrul pe care „introvertismul” meu de tip social media m-a împiedicat până acum să-l fac.

Mă voi obișnui cu asta? Voi accepta să-mi împărtășesc gândurile și în afara cercului meu de prieteni și de cunoștințe?  Și ce se va întâmpla dacă nu voi reuși? Vom afla împreună răspunsurile la aceste întrebări.

8

Written by: Marius Cioroabă

Hello, I’m Marius and I’m very glad to meet you! As you read this, you probably think about what I can do for you. Nothing more simple than that. I can talk with your clients while you are developing your business. It's so easy for me, because I’m one of them, so we speak the same language. Now...what can you do for me? Be kind and send me a provocative brief!

Latest comments

Post a comment