Top
 

Cum folosim content marketingul pentru atragerea și fidelizarea audienței

Persoanele conectate cu lumea businessului, marketingului și advertisingului au auzit, cel mai probabil, sintagma „content marketing” sau au fost expuși la formele pe care le îmbracă: bloguri, podcasturi, video-uri, SEO, copywriting, Social Media, landing page-uri.

Dar ce este mai exact content marketingul? Content marketingul este crearea și share-uirea conținutului de calitate în scopul prospectării și a atragerii clienților, care vor repeta procesul de cumpărare. Tipul conținutului pe care îl publici este strâns legat de produsul pe care vrei să îl vinzi. Cu alte cuvinte, educi oamenii pentru ca aceștia să te cunoască, să te placă, apoi să se încreadă suficient încât să facă afaceri cu tine.

Content marketingul poate fi simplificat prin intersecția a trei sfere: interesele audienței tale, povestea brandului tău și perspectiva unică sau mediul prin care conținutul este transmis. Combinația acestora trei asigură succesul conținutului tău.

Care e diferența dintre content marketing și copywriting?

Din punct de vedere al marketingului tradițonal, răspunsul la întrebarea din headline e simplu.

Content marketingul se ocupă de crearea și diseminarea gratuită a unui conținut valoros în scopul atragerii prospecților, cumpărătorilor și fidelizării clienților.

Copywritingul convinge cititorul să realieze o acțiune specifică. Uneori aceasta este cumpărarea unui produs sau serviciu, alteori abonarea la un newsletter sau intrarea pe un site.

Există unele bloguri cu un conținut foarte bun, dar care au doar câtiva cititori. Dacă scrii articole indiscutabil de bune, dar nu ai traficul pe care ar trebui să îl ai, problema s-ar putea să fie un copywriting ineficient.

Headlineurile tale s-ar putea să fie plictisitoare. Când headlineurile nu acaparează atenția, nu oferă oamenilor nici un motiv de a da click pe restul articolului.

Headlineurile tale s-ar putea să fie prea draguțe sau prea deștepte. Dacă acesta este cazul, nu faci decât să arăți că ești inteligent, evitând să expui beneficiile cititorului.

Nu te-ai gândit în mod explicit la modul în care conținutul tău oferă un beneficiu cititorului. La fel cum un produs trebuie să confere un avantaj consumatorului, la fel și conținutul trebuie să fie ca o recompensă pentru cititori, altfel aceștia nu se vor mai întoarce pe website.

Nu ai un call to action clar, specific. Un call to action ajută oamenii de pe siteul tău, ca un fel de îndrumare asupra lucrului pe care vrei să îl facă atunci când sunt pe site-ul tău.

Copywritingul este arta de a convinge cititorul să facă o anumită acțiune clară. Tot denumirea de copywriting o folosim chiar dacă este vorba de un podcast sau video, dacă este făcut bine.

Folosirea adecvată, bine planificată, a tehnicilor de copywriting pe blog va determina cititorii să se aboneze la contentul tău, la newsletter, chiar și să dea share articolelor pentru a le face vizibile și altor useri. Așa construiești o audiență numeroasă și loială.

Utilizarea eficientă a tehnicilor de copywriting te vor propulsa automat în topul celor mai populare bloguri din lume? Din păcate, nu.

Fii generos. Atunci când conținutul tău este atât de valoros încât cititorul se simte chiar inconfortabil prin prisma faptului că are acces gratuit la el, atunci știi că ai făcut ceva corect.

Produ conținut plăcut. În principiu, doar publicitarii iubesc advertisingul. Dacă conținutul tău arată ca un ad, nu va beneficia de atenția dorită din partea publicului sau chiar va fi ignorat. Realizează produsul sau serviciul pe care îl promovezi atât de valoros, îmbrăcând-l în beneficii, încât să fie imposibil de ignorat.

Atrage oamenii în modul potrivit. Content marketingul îți ușurează eforturile de SEO, însă cu toate acestea, mulți fac greșeala de a scrie pentru motoarele de căutare. Trebuie să scriem mai întâi pentru oameni, apoi să luam conținutul și să îl adaptăm pentru motoarele de căutare, pentru ca cititorii să te poată găsi ușor.

Recunoști de la distanță un conținut de calitate atunci când îl vezi. E acea postare de blog, articol, discurs sau video care dintr-o anumită perspectivă poți admite că te schimbă. Care poartă în sine un anumit mesaj ce te determină să îl împarți și cu altcineva. Cu toții am experimentat un astfel de conținut. Dar știm cu toții să îl creăm? Aceasta este întrebarea. Din păcate, răspunsul la această întrebare este nu. Însă vestea bună este că există multe persoane, copywriteri, scriitori, creatori de conținut, care sunt capabili să creeze consecvent un conținut remarcabil, care de-a lungul timpului, va rămâne singurul lucru care contează.

Consideră că un conținut de calitate poate fi construit prin trei pași.

  1. Totul pornește de la ochi

Călătoria contentului începe chiar de la privire. Prin această propoziție, nu mă refer la faptul că audiența ne citește cuvintele prin intermediul vederii. Când spun că ochiul este cel mai important, ma refer la design. Cititorul va scana prezentarea ca un tot înainte de a citi o literă.

Asta înseamnă că trebuie să folosim culorile, fonturile, formatarea și ierarhia vizuală pentru a atrage utilizatorii și a-i transforma în cititori.

Un design de calitate este o promisiune. Îți transmite că joacă în aceeași tabără cu tine, având interesele tale drept prioritate. Informația e ușor de citit, deci poți trata acea sursă cu încredere.

Dacă ai un design potrivit, cititorii vor trece mai departe și vor continua călătoria.

Dacă nu ai un design potrivit, călătoria se va încheia acolo. Vor da click pe altceva sau vor închide tab-ul.

  1. Următoarea oprire este rațiunea

A doua oprire în această călătorie implică conținutul în sine: informația pe care o prezinți.

Pentru cele mai bune rezultate, conținutul tău va trebui să fie engaging și prezentat într-o modalitate ușor de înțeles.

Este extrem de importantă alocarea timpului necesar pentru identificarea unui headline care să acapareze atenția cititorului.

3. Emoția este ultima stație

Cel mai remarcabil conținut prezintă informația într-o modalitate în care are un efect emoțional asupra cititorului. Asta include de cele mai multe ori spunerea de povești. Poveștile care aduc în prim cadru experiențele obișnuite pe care le experimentăm cu toții la nivel uman sunt acelea pe care le reținem.

Content marketingul este o abordare strategică de marketing axată pe crearea și distribuirea unui conținut relevant, în scopul atragerii și fidelizării unei audiențe bine definite. Content marketingul se distinge de copywriting, dar pentru rezultate optime, acestea două trebuie să fie tot timpul folosite împreună. În final, cele trei puncte cheie în realizarea unui conținut memorabil sunt designul, apelul la rațiune și la emoție.

Date
27 April 2016
Category
Featured, Insights