Top
 

Marketingul Online pentru industria de fashion

Dacă esti un tânăr designer de modă si plănuiești să-ți marketezi bine afacerea în online sau, dimpotrivă, ești un retailer consacrat în offline dar nu ai intrat încă în piața de online, trebuie să știi care sunt principiile care stau la baza unei poziționari corecte care atinge obiectivele de vânzare. Într-o piață extrem de dinamică, a vinde modă prin intermediul unui site online sau a unei aplicații mobile este o provocare pentru brand-uri și nu numai. Consumatorii sunt sceptici când vine vorba de modă, aparent provocarea venind din lipsa încrederii în produsul cumpărăt, fiind în poziția de a cumpăra fără a proba sau testa produsul.

Cu toate acestea, dacă nu ești în online, nu exiști, așa că în loc să vezi acest lucru ca pe o opreliște în calea succesului de a-ți vedea produsul purtat, ce-ar fi să maximizezi beneficiile pe care ți le poate aduce online-ul.

Așa că iată câteva metode de a te plasa corect în online, când ești în industria de modă!

Fă-ti produsul cât mai vizibil

În fashion, totul este despre imagine, iar imaginile ar trebui să fie în centrul experienței de cumpărături online. Trebuie să înlocuiți toate mijloacele tradiționale de a face o decizie de cumpărare cu imagini vizuale cât mai atrăgătoare despre produs. Dacă puteți face un film scurt, va fi chiar și mai ușor pentru consumator de a se transpune în situații în care ar purta produsul respectiv.

Sunt magazine online care fac filme de tip “catwalk” pentru toate produsele lor. În orice caz, să arătați felul în care se poartă produsul respectiv, în diferite forme si neapărat ca imagine 360, este obligatoriu pentru ca orice client din online să simtă o identificare cu acel produs.

Spune povestea produsului

Pentru a face consumatorul să cumpere un produs din online, trebuie să-i furnizezi cât mai multă informație cu putință despre produsul în cauză. Trebuie să-i vorbești consumatorului despre material, compozitia materialului, trebuie să simtă aproape că îl atinge prin simpla descriere pe care o faci. Nu uita de măsurători cât mai exacte, dacă pui numai mărimea nu este suficient. Când vine vorba de măsurători, trebuie să ne referim la lungimi, lățimi, diferite repere de măsurare în funcție de produs.

Istoria produsului, originile acestuia, o tehnica aparte a felului în care a fost produs, orice element care ar putea să-i contureze clientului o poveste care să facă diferența în luarea deciziei, toate acestea sunt de luat în considerare atunci cînd vine vorba de a înlcui experiența din offline cu cea din online. Câteva reguli generale ar fi:

  • Ține un ton al vocii unifom, în funție de comunicarea pe care ai ales-o pentru descrierea produsului tău: fie ești jucăuș, fie serios, aspirațional sau direct.
  • Ține tot timpul informația updatata cînd vine vorba de stocul de mărimi și fă link-ul către masurători cât mai vizibil.
  • Folosește informații care ar putea face diferența: produs în ediție limitată, produs personalizat la cerere ș.a.

Pozele profesionale sunt un “must-have”

Dacă abia deschizi un business in fashion online, poate că ești tentat să faci economie și recurgi la o metodă de fotografiere a produsului pe cont propriu. Totuși, ar trebui să știi că cel mai bine ar fi să te lași pe mâna profesioniștilor, pentru ca o poză bine realizată îți va evidenția cel mai bine produsul.

Trebuie să știi musai că o pozele ar trebui să fie de o rezoluție foarte buna, cel pu
țin la 1000 de pixels.

Nu folosi flash mode, încearcă sa ai lumină naturala, vei avea o fidelitate mai bună a culorilor. În ceea ce privește fundalul, cel mai bine le faci pe un fond alb, cât mai neutru. Fă poze de detaliu, cât să suprinzi detaliile produsului/materialului.

 

ochelari de soare

Vinde brand-ul de companie printr-o abordare personală

Spune povestea ta si a brand-ului tău, cum ai ajuns in fashion, care sunt valorile care te ghidează. Ce te face pe tine mai special și cu ce se diferențiză brand-ul tău în piață. Care a fost sursa ta de inspirație, e o tradiție de familie? Gândește-te la trecutul tău, povestește despre ambițiile tale și pune-ți o parte din suflet în felul în care comunici brand-ul tău. Oamenii vor empatiza cu tine și vor cumpăra produsele tale, vor simți că au o mică contribuție la realizarea visului tău.

PR: promovează-ți magazinul pe toate canalele

În special pentru companiile mici, rețelele de socialiare funcționează foarte bine. Hootsuite.com este un tool prin care poți avea un management mai eficient al rețelelor sociale.

O pagină de Facebook, un cont de Twitter te vor ajuta să interacționezi mai bine cu clienții tăi, cu bloggeri și jurnaliști din zona în care activezi. Va ajuta mult la construirea reputației.

Un comunicat de presă bine targetat, pe canale specializate, un eveniment de inaugurare, sau campanii cu adevărat complexe îți vor asigura o expansiune rapidă. E bine să lucrezi cu profesioniști în domeniu, care te vor ajuta să-ți creezi o identitate de brand cu adevărat memorabilă.

Un blog te-ar ajuta să deschizi diferite subiecte de discuție și ai putea vinde diferite “secrete” din aria în care activezi: cum să combini produsele în diferite stiluri, cum să poarte anumite tipuri de haine, cum să ingrijească produsele într-un mod corespunzător. Clienții vor simți că sunt ajutați și vor simți că le-ai oferit mai mult decât alte companii.

Te vei apropia mai mult de nevoile publicului tău, e bine sa te focusezi mai mult pe client decât pe nevoia ta de a vinde produsul.

 

Ca și în oricare alt demers antreprenorial, nu uita de să faci un plan strategic care să evidențieze clar cum te situezi în raport cu principalii competitori, în ce constă avantajul tău competitiv și care sunt cele mai eficiente metode pentru promovarea produselor.

În prezent, un magazin online de fashion poate ajunge la câștiguri similare cu cele ale unui magazin dintr-un mall, drept urmare, interesul este tot mai crescut pentru acest gen de afacere.

Author
Date
02 June 2016
Category
Featured, Insights, Strategy