Am fost la Social Media Snow Camp by Biz și a fost super
În perioada 8-11 decembrie, mi s-a dat oportunitatea să particip la tabăra de Social Media ediția de iarnă organizată de Biz, la Pârâul Rece.
Ce este tabăra de Social Media organizată de Biz?
Ajunsă la ediția 25, Social Media Summer/Snow Camp este evenimentul pe care Revista Biz România îl organizează ca spațiul perfect în care marketerii, influencerii și brandurile cu renume descoperă ultimele tendințe din Social Media, într-un spațiu care incurajează networkingul și distracția.
Practic, sunt 3 zile care comprimă cel puțin 3 luni de interacțiuni profesionale de toate felurile. Și da, asta include și trezitul de dimineață, deși dacă m-ar fi întrebat cineva aș fi spus că de partea asta m-aș lipsi în viața mea de zi cu zi!
Acest eveniment are din toate: foarte mult learning, pauze scurte pe timp de zi și seri de party care se întind până dimineața, iar după ce te trezești după două ore de somn promiți că „în seara asta nu mai stau așa mult” – cel mai fals lucru spus vreodată. Dar cu toate astea am reușit performanța de a ajunge la 10 în sală în fiecare zi, indiferent de ora la care am adormit.
Cum a decurs prima zi?
Poate crezi că prima zi este relaxantă, că abia ai ajuns, că ai puțin timp să respiri. Nu este așa. Ajungi la Pârâul Rece, te cazezi, mănânci… și vine Marta de la Biz cu clopoțelul (am vrut să fiu finuță, e un clopot în toată regula, n-ai cum să-l ratezi oricât ai vrea) ca să te cheme în sală, încep prezentările.
Când spun “încep prezentările” nu mă refer doar la prezentările în Power Point. Nu. Vei primi un microfon în care trebuie să spui cine ești și ce așteptări ai de la această tabără. Pentru cei care nu se simt comfortabili vorbind la microfon sau în fața multor oameni care nu te cunosc, stai liniștit, nu scapi. În poza de mai jos puteți vedea pe fața mea cât de încordată mă simțeam făcând asta. Cu toate astea mă bucur că am făcut-o, teama mea de a vorbi în public s-a diminuat puțin după asta, deja am considerat că am atins o mică victorie.
După ce ne-am prezentat toți au început cu adevărat prezentările. Prezentări minunate care au fost făcute în așa fel încât să îți capteze atenția, de la prezentarea lui Cristian Manafu despre Social Media până la prezentarea Aluzivei despre cum și de ce să faci bine.
Nici nu îți dai seama când au trecut orele că ai liber la socializare până când vine mâncarea, moment în care este timpul să strălucești, trebuie să-ți faci prieteni. Cum ar fi să te duci într-o tabără de genul dar să nu vorbești cu nimeni? Asta înseamnă clar că nu ai ce căuta acolo.
Ceea ce nu ți-am spus până acum este că în primele două seri ai petreceri tematice, la care trebuie să vii pregătit. În prima seară a fost Christmas Party. Fiecare petrecere tematică are și concursuri foarte funny, deci poți sta liniștit, distracția cu siguranță este asigurată.
Undeva pe la ora 02:00 se termină petrecerea, dar se continuă cu un after party numit „Breakfast Club” unde, oh well, stai cât reziști. Nu uita că pe parcursul acestei distracții te bântuie cuvintele Martei: „La 10 vă aștept în sală!”
A 2-a zi de tarbără
De la 8 dimineața ai micul dejun, pe care nu vrei să-l ratezi. Ai opțiunea de a dormi într-adevăr până la ora 10, dar recomand cu căldură să încerci să te trezești pentru mâncare, fiindcă după o noapte lungă este ok să te energizezi. PLUS CĂ cafeaua a fost oferită de 5 to go, mulțumiri enorme lui Cezar de la 5 to go care a fost acolo în fiecare dimineață și ne-a făcut cea mai bună cafea!
De la ora 10:00 se adună toată lumea în sală, încă aproape adormiți cei drept, fiindcă încep prezentările alea „grele”. Trebuie să treacă 5 minute fiindcă sunt niște lucruri atât de interesante încât sunt mai bune ca orice cafea, te trezesc instant. Am avut foarte multe prezentări legate de PPC, pe toate platformele importante: Facebook, Instagram, TikTok și YouTube. La final, am învățat ce înseamnă un „Pitch” și de ce este atât de important. Real vorbind am învățat o grămadă de lucruri, mai ales că în pauza de cafea cei care au ținut prezentările au fost acolo să-ți răspundă la toate întrebările, cu răbdare și în toate modurile ca să te facă să înțelegi. Big thumbs up!
După pauza de cafea și masă, ne-am împărțit pe echipe și am avut de rezolvat un brief dat de către clienții care au fost prezenți, într-o oră. Da, ai auzit bine, într-o oră. Adică practic pentru o treabă pe care o agenție o face în cel puțin două zile, noi a trebuit să venim cu un concept bun pe care să-l dezvoltăm într-o oră, care să conțină tot ce trebuie, inclusiv Key Visual și video de campanie, strategie PPC, activare offline și tot tacâmul.
După ce s-a terminat timpul acordat, un juriu format din oameni grei ai Marketingului ne-au ascultat prezentările și ne-au punctat în funcție de brief-ul dat. O experiență din care mi-a căzut părul într-o oră cât pentru doi ani, dar sincer vorbind, m-am uimit pe mine când am văzut ce idei crețe și ce concepte bune pot apărea în primele 10 minute.
Echipa mea a avut un brief de la 5 to go. 5 to go are pe stoc capsule de cafea care se potrivesc aparatelor Nespresso, iar acum vor să aducă capsule de cafea care se potrivesc pe aparatele Dolce Gusto. Îți poți da seama ce campanie de lansare am avut, nu? Am avut foarte multe idei, toți, iar eu am picat într-o echipă cu foarte multă personalitate, unde ideile au fost de-a dreptul crețe și bune. Starul ideilor a fost colaborarea cu pagina Cugetări Meticuloase, fiindcă în brief aveam o comunicare lejeră, targhetul țință fiind Gen Z: oameni cu vârste cuprinse între 15-25 ani. Mic teasing pentru ce a ieșit:
După ce ne-am făcut prezentările și Provident a luat locul I, meritat din plin, am avut pauza de socializare și de masă, urmată de a 2-a seară tematică: Glamorous Black Party!
Pe lângă faptul că a fost o seară memorabilă unde s-a râs mult, s-a întâmplat acest eveniment istoric pentru tabără, NU A CÂȘTIGAT CONCURSUL MANAFU!
A fost o seară cu concursuri foarte funny, cu dansatoare frumoase și cu o prelungire la Breakfast club, ca în fiecare seară de altfel.
A 3-a zi de tabără
Ca de obicei, la 10 în sală. Destul de dureroasă treaba asta cu la 10 în sală, dar s-a început în forță cu o dezbatere: TikTok vs Instagram – cea mai bună platformă de comunicare pentru brand-uri. Am fost rugați să nu votăm pe cunoștințe, pe ceea ce știm noi de acasă, să votăm pe argumentele dezbaterii. Practic, chiar dacă tu știi că TikTok este top, dacă Instagram a avut cuvintele la el, aia trebuie să votezi. Până la urmă ăsta era scopul, cine are speech-ul cel mai bun, cine reușește să își vândă cel mai bine produsul.
După dezbatere au urmat o serie de prezentări pe care nu le voi uita cu siguranță. A fost momentul de strălucire a lui Provident. Acest brand ne-a arătat că, deși sunt scumpi pe piață, și și-au luat renume de cămătari *funny dacă mă întrebați pe mine*, aceștia au profitat de fiecare ocazie să profite de micile glume despre ei și să le transforme în strategii de Marketing. Ca să înțelegi cel mai bine, aici link spot publicitar Provident.
A urmat o prezentare de la Ministerul Apărării Interne care personal m-a impresionat enorm, am văzut cum MAPN face content atât de bun, am văzut cine este în spatele contentului și cum este realizat în toate condițiile: vânt, ploaie, ninsoare, șamd. MAPN merită tot respectul nostru, al oamenilor de marketing, pentru ceea ce fac.
Din păcate, doi dintre speakeri nu au putut ajunge, dar Marta a găsit o soluție foarte valoroasă: s-a vorbit despre agenții, clienți și influenceri. Cum? Agențiile, acest tampon între influenceri și clienți, au avut reprezentanți care au ieșit în față și le-au explicat atât influencerilor, cât și clienților, ce înseamnă un brief prestabilit, ce înseamnă să challengeuiești clientul, și cât de mult se apreciază dacă influencerul își păstrează tone of voice-ul specific în campanii. Au fost niște informații foarte valoroase din care a avut de învățat toată lumea. O discuție liberă cu intervenții din sală, plină de explicații și expuneri de probleme cu care ne tot lovim toți, cu soluții de rezolvare.
Am aflat că, pentru un influencer, un brief de jumătate de pagină explicat cum trebuie și structurat pe punctele cele mai importante este secretul unei campanii de succes. Și dacă stăm să ne gândim, ăsta este adevărul. De ce trebuie influencerul să știe istoria companiei? Cu ce îl ajută real? Trebuie să știe ce Tone of Voice are clientul ca să-l poată adapta la modelul lui de comunicare în online ca să iasă ceva frumos. Această informație pentru mine a fost de aur. Vă dați seama că se scapă de debrief-uri online cu influencerul, dureri de cap și feedback-uri groaznic de lungi? Nu vrem toți asta? După un brief scurt și la obiect, te poți suna 5 minute cu influencerul să pui la punct mici neclarități, iar după aștepți campania de succes.
După discuția liberă din sală, fiecare dintre noi a trebuit să tragă niște concluzii, la microfon bineînțeles. Concluziile taberei: cine ești, de unde vii, cum ți s-a părut tabăra și ce ai învățat.
Aici a fost momentul în care mi-am dat seama că nu îmi este frică de vorbit în public, microfonul este de fapt problema. Ce am făcut? Când am luat microfonul în mână am reușit să-mi spun doar numele și am uitat tot speech-ul pe care mi l-am făcut în cap timp de 5 minute, așa că l-am lăsat jos și mi-am folosit plămânii cât am putut de bine să mă audă toată lumea. Discursul a decurs atât de natural și am avut atât de multe lucruri de spus, încât am plecat de acolo cu mândria că mi-a fost auzită vocea.
Chiar dacă marți am fost anunțată că joi plec spre Pârâul Rece, am ajuns acolo eu și cu anxietatea mea fiindcă nu cunoșteam pe nimeni, sunt recunoscătoare că am cunoscut atât de mulți oameni minunați care au avut atât de multă răbdare și mi-au răspuns la atât de multe întrebări, de la cum se face corect o campanie de PPC, cum gândești o campanie corect și cum îți alegi clienții. Asta cum îți alegi clienții, mulțumiri enorme Gabi de la Sunshine, mulți îl alintați simplu, după numele de familie, toată lumea știe cine este Nedelea. M-a instruit în 5 minute despre acest subiect și mi-a rămas în cap și cu siguranță este o informație pe care o să o duc cu mine până când ies la pensie.
Seara fiind tânără, ne-am pregătit de ultima seară de party, unde nu a mai fost dress code deci toată lumea a fost lejer îmbrăcată, și s-a focusat foarte tare pe ultimele momente în care ai putut socializa cu oamenii, plus meciul că nu trebuie să uităm că totuși, este Campionatul Mondial în Quatar.
Toată lumea simțea cumva că am ajuns la final iar starea de spirit generală era cumva una de regret, dacă se mai putea prelungi cu măcar o noapte ar fi fost minunat, dar toate lucrurile bune ajung la un final. Am profitat de ultimele momente de socializare și ne-am retras în camere să ne pregătim de plecare.
La revedere Biz SMS Camp, ne vedem la vară!
Dimineața celei de a 4-a zi a început în forță cu bagaje, cafea și micul dejun unde s-au împărtășit ultimele concluzii, s-au împărțit îmbrățisări, ne-am urat de bine și am plecat acasă. Sunt ferm convinsă că la fel ca mine, când am ajuns înapoi în București am simțit cel mai tare faptul că nu mai suntem la Pârâul Rece.
Am o soluție pentru asta: în perioada 15-18 iunie 2023 se organizează Biz SMS Camp, ediția de vară, tot la Pârâul Rece, unde sper să ne vedem în număr cât mai mare și să povestim despre tot ce ne trece prin cap. Ba chiar vor fi niște activități foarte mișto, să mă credeți pe cuvânt.
Concluzii
Biz SMS Camp este o mină de aur pentru oamenii care au contact cu Social Media, este înainte de toate un hotspot de learning, pleci de acolo cu niște informații extrem de prețioase.
Este locul unde cunoști oameni minunați și îți faci prieteni, chiar și cel mai timid om care ajunge acolo pleacă cu prieteni: prietenii valoroase care te vor ajuta atât spiritual, cât și profesional.
Cine nu a fost niciodată trebuie neapărat să-i dea o șansă. Este un loc în care dormi puțin dar înveți enorm și te distrezi la fel de tare.
Cea mai importantă concluzie: Ne vedem la vară, la ora 10:00, în sală!