Back To Top

Check-list de Paște

Anul acesta, avem un val de sărbători foarte apropiate – Sfântul Valentin, 1-8 Martie și Paștele. Cel mai probabil, Vinerea Mare va fi zi liberă națională, vom avea o zi în plus de cumpărături și agitație. De aceea, articolul este construit ca un check-list, menit să vă ajute să vă structurați planul de lucru și să amintească detaliile care contează pentru client.

Care este viziunea voastră specifică?

Gândiți-vă la cele patru categorii de shopper: iubitorii de discounturi, pasionații de lux, impulsivii și comozii. Pe care dintre ei îi reprezintă cel mai bine magazinul vostru? Desigur că vă doriți să aveți ceva pentru fiecare, dar alegeți o categorie și concentrați-vă mai mult pe ea. Asta vă va da un fir roșu necesar în toată agitația Sărbătorilor. Astfel, asigurați-vă că aveți promoții prezentate vizibil pentru iubitorii de discounturi, concentrați-vă pe zona de cadouri și aduceți decoruri inedite pentru pasionații de lux.
Cei impulsivi sunt pasionați de edițiile speciale, de produsele pe care nu le vor găsi cu alte ocazii, de testarea diferitelor sortimente – noutățile și specialitățile sunt preferatele lor, în timp ce pentru consumatorii comozi ar trebui să avem pachetele și insulele ce grupează produsele de care au nevoie, fără să le mai caute prin tot magazinul.

Promoțiile

În 2017, valoarea medie a coșului alimentar a fost, în medie, de 500 de lei, la care se adaugă încă 300 pentru cadouri. Așa că e un moment bun să oferiți diferite promoții cu valoare adăugată.

  • Instant prizes oferite la casa de marcat

Cei mai mulți consumatori preferă premiile garantate, au credibilitate mai mare și influențează într-o măsură mai mare decizia de achiziție. Acestea pot fi cele realizate de branduri sau chiar de voi – spre exemplu, la o valoare a bonului de X lei, vor primi garantat un anumit produs (spre exemplu, 1 balon în formă de iepure va fi apreciat de cei cu familie și va aduce un zâmbet celor care nu au copii)

  • Mix & Win

Ocaziile festive dau consumatorilor o lejeritate mai mare în a testa branduri și produse noi. Puteți dezvolta împreună cu brandurile o mecanică de tip: Cumpără 3 produse și al 4-lea este gratuit. Este o abordare bună atunci când aveți sortimentație bogată, precum ciocolata, vinurile, chipsurile…

  • Virtual prize

O mecanică foarte des întâlnită la retailerii din Vest este aceasta – consumatorii găsesc premiile instant chiar în magazin, lângă produse. Nu mai este nevoie de un promoter care să îl ofere, ci îl ridică ei singuri. Cadourile trebuie să includă cod de bare menționat în sistemul casei de marcat ca fiind cu preț zero, în asociere cu produsele stabilite. În acest fel, consumatorul vede premiile și le ridică singur, bucuria lui fiind clar mai mare.

  • Lista de cumpărături

Puteți oferi la intrarea în magazin o listă de cumpărături specifică pentru Paște. Consumatorii care cumpără toate produsele anunță la casă și vor primi un premiu garantat – poate fi un discount per total bon, poate fi un voucher cadou sau un obiect apreciat (de exemplu un cozonac, o sticlă de vin, un set de iepurași de ciocolată).

Oferta de produse

În acest caz ar trebui să vă puneți pe listă mai multe direcții pe care să le aveți în vedere. În primul rând, ușurați viața consumatorilor și creșteți și valoarea coșului cu plasări secundare: lângă raftul de ouă – maioneza pentru toate salatele de boeuf ce vor urma, lângă raftul de cozonac – dulceață și vin. De asemenea, nu uitați de produsele speciale – pasca, cozonac, diferite dulciuri, vinul, ouăle colorate. Oferiți atenție deosebită acestor produse în cadrul unor insule bogate în cadrul magazinului. Completați zona cu mici decorațiuni care pot deveni achiziții de impuls, precum șervețele cu modele specifice sau sucurile.

Totodată, legumele și fructele sunt nelipsite de pe mesele consumatorilor. Asigurați-vă că aveți stocuri și că arată fresh. De asemenea, acolo unde le puteți grupa, puteți să oferiți și această opțiune: legume pentru salata de lângă friptură sau legumele pentru ciorba de miel. Și pentru că tot a venit vorba despre produsele din carne, nu uitați că nu în toate casele, bunătățile tradiționale mai sunt gătite de la zero. Asigurați-vă că aveți în ofertă și produse gata-preparate (drob, stufat, friptură), căci interesul pentru ele crește tot mai mult în famiile tinere.

Stațiile de tip shop-in-shop

Modificați temporar layoutul magazinului, pentru a oferi mai multe opțiuni și pentru a transmite un spirit festiv. Realizați insule speciale de tip shop-in-shop (cu sau fără vânzare separată), precum cele de mai jos.

1. Pentru cadouri

Cadourile au o valoare mai mică decât de Crăciun, dar ele sunt o ocazie importantă de cumpărare. Gândiți-vă la toate vizitele pe care le facem în această perioadă. Așadar, includeți aici flori în ghivece, cosmetice, produse pentru copii, coșuri de sezon.

2. Pentru copii

Cei care profită cel mai mult sunt copiii – un spațiu dominat vizual de iepurași va fi deliciul celor mici și va atrage atenția părinților.

Puteți avea jucăriile preferate de copii sau unele generale, precum plușuri cu iepurași și seturi de pictat ouă.

3. Pentru gătit

Deși Paștele este o sărbătoare tradițională, puteți exploata segmente noi de consumatori, precum cei care gătesc acum prima lor masă de Paște, sau cei care preferă meniurile internaționale.

4. În parteneriat cu un anumit brand

Aveți mulți retaileri care și-ar dori să facă stoc și să realizeze o insulă dedicată de food sau beauty, care va atrage toate privirile. Discutați cu ei și cu siguranță își vor folosi resursele și creativitatea pentru a realiza o zonă de impact.

Decorurile

Este important să alegeți o singură temă și o piesă centrală. Nu folosiți toate simbolurile Paștelui la un loc. Alegeți o singură poveste și construiți în jurul său. Astfel, pentru două săptămâni, magazinul vostru poate fi Lumea Iepurașilor, Grădina Colorată cu Fluturi, Acasă la Puișorii de Găină sau Universul Ouălor Vesele. Construiți în jurul temei alese – spre exemplu, dacă sunteți în Lumea Iepurașilor, oferiți angajaților cordeluțe cu urechi, chiar din cele mai simple, asigurați-vă că aveți nenumărați iepurași și o piesă centrală unde clienții să vrea chiar să-și facă poze.

De multe ori magazinul arată frumos, dar angajații sunt stresați, obosiți, grăbiți de clienți. De aceea, încercați să vă gândiți și la ei – oferiți-le accesorii, angajați o mascotă care să se plimbe prin magazin și să înveselească astfel clienții, oferiți-le la pauză cafea bună și un mic răsfăț culinar atunci când sunt în pauză.

Experiențe dedicate clienților

1. Activități de responsabilitate socială

Tot mai mult, brandurile au un rol social, implicându-se în diferite cauze. Alegeți una care vă reprezintă și comunicați-o în magazin. Iată câteva idei.

a. Puteți oferi jucării mai ieftine, pe care clienții le pot cumpăra și apoi dona în cutia specială.

b. Puteți sprijini un adăpost de animale cerând o mică donație pentru mâncarea și îngrijirea lor, urmând ca, după Sărbători, să mergeți împreună cu angajații să faceți curat în adăpost.

c. Promovați posibilitatea de a găti la o cantină socială unde voi donați o parte din alimente.

Important este să alegeți o cauză, pe care să o susțineți cu adevărat și să faceți activități în beneficiul său. Nu cereți doar clienților să doneze, ci fiți voi primii care aveți acțiuni reale.

2. Activități amuzante

Dați viață magazinului prin lucruri mici, care creează experiențe. Să nu credeți că oamenii vor doar să cumpere și să plece, ci găsiți modalități de a le face bucurii, ca să revină în magazinul vostru și să-l recomande.

Pentru copii puteți alege o mascotă care oferă baloane în formă de iepuraș, artist care pictează copiii pe față, artist care stă după casa de marcat și împletește coronițe din flori (nu uitați să aveți și florile la vânzare), spațiu unde învățați copiii să decoreze ouăle în stil tradițional. Cât despre adulți, un barista care face cafea, o masă cu diferite decorațiuni pentru a-i inspira pe clienți pentru propriul decor, un display cu rețete recomandate, realizate împreună cu un bucătar local și cu preț per porție estimat. Puteți invita pentru câteva ore un bucătar/măcelar pentru a oferi consultanță și recomandări. Sau puteți oferi tuturor celor care vin în magazin un sampling cu biscuiți în formă de iepuraș, pentru a-și începe cumpărăturile cu zâmbetul pe buze.

Majoritatea zilelor din an, magazinele sunt funcționale – consumatorii vor să găsească repede ce au nevoie, la un preț bun, să fie curat, să meargă repede la casă. Dar de sărbători, oamenii au mai multă deschidere și bucurie și e ocazia perfectă să experimentați promoții noi, activări noi, experiențe noi.

Sursa: https://bit.ly/2Z8fwkS