Back To Top

Cum faci legătura de la subiectele grele din zona de sănătate cu diferite tipuri de audiențe

Ne place sau nu, comunicarea produselor sau serviciilor din zona de sănătate este o cu totul altă specie a publicității: pe lângă faptul că domeniul este puternic reglementat, publicul tinde să fie mult mai critic și analitic cu privire la campania ta. Poate fi vorba de faptul că îi propui o cantitate mare de informație, un produs nou care nu s-a făcut cunoscut încă pe piață sau chiar de faptul că abordezi sensibilități ale audienței, fie ele mari sau mici. Este o comunicare complexă cu subiecte grele.

Și atunci, cum faci să abordezi oricare dintre aceste unghiuri într-un fel care să te scoată din clutter-ul de comunicare înecat de clișee și care să te apropie de publicul tău țintă?

Unul dintre cele mai puternice și importante lucruri de înțeles se leagă de consumatorii tăi, care sunt mai mult decât niște user personas sau segmente de audiență care nu există în afara briefului nostru. Sunt persoane reale care navighează de-a lungul zilei între stări, trăiri, emoții și schimbări de impresii. Persoane reale care uneori au nevoie de umor, alteori de pauze sau de puțin ajutor să facă față la orice altceva.

Noi, la Minio, ne-am dat seama că orice subiect poate fi abordat, indiferent de complexitatea sa pentru audiență sau chiar sensibilitățile pe care aceasta le are. Iar proiectele care propun produse sau servicii medicale sunt cele care ne provoacă, dar ne și confirmă de fiecare dată acest lucru. În cei 7 ani în piață am avut de la campanii integrate în digital sau tactice și iată ce am învățat din proiectele noastre.

Dacă subiectul este prea sensibil, fă-l mai ușor prin umor – Durex: Stilul potrivit pentru fiecare bărbat

Durex lansa noua gamă care propunea o abordare nouă în piață: prezervative pe diferite mărimi cu scopul clar de-ai determina pe bărbații români să achiziționeze tipul cel mai potrivit. Practic, aveam de purtat o discuție despre mărimea penisului într-o societate mai degrabă conservatoare, unde nici despre sex nu se vorbește suficient.

Pentru că bărbații sunt destul de sensibili la subiecte despre mărimi, dar și pentru că sunt mari consumatori de stand-up, am apelat la un grup de comedianți, Ceva Mărunt, ca să relaxăm atmosfera și să creăm un spațiu de conversație.

Soluția noastră a fost o abordare multichannel integrată. Am dezvoltat un turneu în 16 orașe din România cu cei de la Ceva Mărunt, un TVC și o serie de 6 spoturi digitale inspirate din cele mai de succes glume din turneu și landing page-ul de campaniei. Pe pagina de campanie puteai găsi o experiență video care te ajuta să descoperi dimensiunea corectă a prezervativului, cu ajutorul unuia dintre comedianți, dar și alte materiale educaționale.

Dacă subiectul este complex și nou, apelează la lucrurile pe care audiența le cunoaște deja – Samas: Fiecare pui cu lăpticul lui

SAMAS este un ONG care informează și educă despre importanța alăptării exclusive în defavoarea laptelui de origine animală. Un subiect stufos, despre care noi, ca români, cunoaștem prea puține: deficitul nutrițional, efectele pe termen lung asupra dezvoltării bebelușului, dificultățile în alăptare și modalități de depășire ale acestora – toate elemente care într-o comunicare clasică de industrie nu ar fi făcut decât să le bulverseze pe tinerele mămici.

Soluția noastră a fost să construim un spațiu digital în care mamele să primească informații de calitate despre alăptare. Foarte important pentru noi a fost să ne asigurăm că mesajele vin numai dintr-o zonă pozitivă, în contrast cu modalitatea prin care alte campanii au ales să facă informarea asupra beneficiilor și a potențialelor pericole. Totul a fost unit creativ prin inspirație din universul audienței: lumea alinturilor și a animăluțelor ilustrate pentru a transmite un mesaj simplu, concentrat – fiecare tip de pui, de la cel de om la animăluțe, are nevoie de lăpticul de la mama lui, pentru că acesta are tot ceea ce îi trebuie.

Te invităm să urmărești spotul digital al campaniei, dar și materialele campaniei digitale care au presupus un facebook instant experience în locul unui landing page tradițional, precum și o serie de materiale educative.

Dacă subiectul este sursă de frustrare, transformă-l pozitiv într-un moment de glorificare. Casa CeraVe

CeraVe avea nevoie de o soluție prin care să informeze și să educe tinerii care au ten cu tendințe acneice despre rutina de îngrijire a pielii lor. Sursă de mare tensiune pentru ei deoarece, cu cât erau mai pregnante tendințele cu atât mai afectate le erau stima și iubirea de sine.

Soluția noastră a fost să creăm un muzeu fizic anti-shaming despre tenul cu tendințe acneice, unde consumatorii să se poată bucura de un loc sigur de discuție atât cu specialiști, dar și un loc unde să se întâlnească cu alte persoane care le împărtășesc interesul pe subiect.

Dacă ai de toate pentru toți, mizează pe ce au ei în comun. SECOM: alege să fii în formă

SECOM avea nevoie de o campanie națională pentru întreg portofoliul, care să scoată în evidență fiecare SKU, fiecare poziționat pentru un anumit segment de target.

Soluția noastră, pentru a nu comunica prea generalist, a fost să găsim numitorul comun al tuturor categoriilor de target și să creăm un concept umbrelă care să susțină întreg portofoliul pornind de la nevoia unică a fiecăreia.

De aceea, am mapat fiecare nevoie si am conectat-o cu unul din produsele din portofoliu, creând o colecție de vizualuri care punea accent pe nevoia pe care aceștia o aveau: de energie, de mobilitate, de concentrare sau de voie bună. Headline-ul campaniei „să fii în formă” era susținut și la propriu și la figurat în vizualuri și de forma produsului care, indiferent de gamă, punea focus pe consumator.

Te invităm să explorezi mai multe dintre proiectele noastre pentru business-uri din zona de sănătate sau cea medicală. Iar data viitoare când va trebui să faci o campanie pentru un brand din această zonă, îți recomandăm ca oricât de mare ar fi provocarea să faci un pas în spate și să explorezi puțin mai departe de beneficiile raționale. Comunicarea din acest segment are nevoie de mai multă emoție decât observăm în piață.