Back To Top

Cum să faci campanii naționale promoționale cu valoare adăugată pentru brand-ul tău

În perioadele de criză, brandurile tind să mizeze mai puternic pe campaniile promoționale naționale și este firesc: NCP-urile generează un impact financiar imediat pentru companie, lucru care atenuează impactul economic generat de context. Și totuși, pe termen lung, acestea pot acționa în detrimentul business-ului dacă alegerea este una safe: o mecanică convențională cu premii convenționale nu construiește brand și nici nu îl scoate din clutter-ul de comunicare.

Și atunci, ce este de făcut? Integrezi brandul cât mai autentic în toate componentele unui NCP: mecanică, premii, materialele in-store și cele digitale. Știm că este dificil să te îndepărtezi de lucrurile care știi sigur că funcționează, dar în continuare considerăm că este important să găsești modalități creative prin care să te folosești de mecanica clasică de „Înscrie Bonul”, pentru că doar așa poți accesa potențialul de a genera creștere în performanța campaniei.

Dacă ai ratat seria editorială a CEO-ului nostru, Ioana Mucenic, din publicația progresiv despre Cum creștem performanța campaniilor cu „Înscrie Bonul”, te invităm să citești în continuare o serie de propuneri de modalități prin care te poți diferenția în clutter-ul de NCP-uri din 2023, exemple de cum poți folosi creativ componente clasice din campaniile naționale promoționale.

Bonul ca modalitate de implicare socială

Unul dintre clienții noștri, Hill’s România, propune în 2023 pentru al treilea an la rând o mecanică interesantă pentru piață: un procent din hrana achiziționată va fi donată unor adăposturi de animale din țară. În plus, gama de produse selecționate are și un discount pentru consumatori.

Pentru că rezultatul nu este condiționat de dovada de achiziție, am introdus o mecanică digitală care să faciliteze apropierea consumatorilor de brand: fiecare selfie cu animalul de companie, postat cu tag paginii de Social Media (Instagram și Facebook) se traduce la finalul campaniei într-un extra bol de hrană donată.

Bonul ca acces pentru experiențe

Industria retailerilor de carburanți are o abordare pragmatică atunci când vine vorba de NCP-uri: oferă mașini și carduri de carburant. Pentru clientul nostru, SOCAR, am făcut un pas mai departe în 2022 pentru a construi o relație mai strânsă cu publicul consumator: am transformat mașina clasică din NCP-uri într-o autorulotă numai bună pentru un tur al țării de 7 zile.

La fel, cafeaua L’OR, din grupul Jacobs Douwe Egberts a oferit consumatorilor o excursie la mare, în baza bonului cu achiziție minimă. Experiența este adaptată targetului, brandul țintind către un public super-premium, care urmărește răsfățul și calitatea.

Bonul înmulțit

Consumatorii întotdeauna evaluează valoarea premiilor, fie că vrei, fie că nu, mai ales în raport cu prețul produselor tale. Pentru a face mai atractive promoțiile din 2022, am realizat o serie de campanii care facilitau acest proces mult mai bine, decizie accentuată și de dorința de personalizare tot mai prezentă în rândul publicului. De aceea, le-am propus vouchere valorice atât pentru premiile mari, cât și pentru cele medii și mici, la retaileri cu care aceștia aveau deja o afinitate.

Concluzii

O campanie promoțională națională poate fi mai mult decât o oportunitate de generare venituri rapide pentru business: poate fi și un efort de comunicare care să genereze brand prin diferite componente. Pentru restul lui 2023 vă recomandăm călduros să fiți curajoși și să experimentați cu NCP-urile ca modalitate de a ieși la suprafață din clutter-ul de campanii promoționale care vor copleși consumatorii.