Back To Top

De ce au mers cele mai bune 5 campanii de Social Media din România în 2022

De fiecare dată când deschizi Social Media îți apare un Ad. Social Media sunt structurate astfel încât să vezi acel Ad prima dată când „deschizi ochii”, dar ce te faci atunci când Generația Z s-a împrietenit cu AD BLOCK? Simplu. Faci campanii bune care să ajungă la consumatori organic. Dar pentru asta trebuie să ieși din zona ta de confort!

Mai jos o să îți prezint 5 campanii bune de Social Media de anul acesta, pe care pur și simplu nu am putut să le uit și ce mi-a plăcut în mod special la ele.

KFC: POP OR DROP

KFC Pop or Drop s-a desfășurat pe TikTok, unde Alex, personajul principal al campaniei, se juca cu noul produs KFC: Popcorn Chicken.

Conceptul campaniei: Pop or Drop consta în content livrat în fiecare zi în care Alex arunca o bucată de Popcorn Chicken și încerca să o prindă cu gura. Twist-ul era că dacă nu-l prindea, magicul DROP aducea după el în acea zi o reducere de 20% la produs.

De ce a funcționat: Ideea din spatele conceptului a fost faptul că consumatorii KFC au fost implicați cu totul în această campanie, fiindcă în comentarii îi dădeau provocări lui Alex, cum sau în ce loc să joace Pop or Drop. Această campanie a fost activă până la epuizarea produsului din restaurante, fiind un produs în ediție limitată. Ceva atât de simplu a reușit să explodeze pe TikTok.

Te întrebi de ce a funcționat această campanie? Foarte simplu: în perioadă de criză orice discount este bine venit, mai ales dacă este orientat către Generația Z care nu-i un secret că muncesc mult pe bani puțini. KFC a reușit să îmbine utilul cu plăcutul, 20% reducere în Drop Day, reducere cauzată pe baza provocării comunității.

Aici îl puteți vedea pe Alex.


Pepsi: CARPE DM

Îți aduci aminte momentul acela al verii când te-ai hotărât într-un final că vrei să mergi la Summer Well? Momentul ăla când ai ascultat puțin Arctic Monkeys pe Spotify și ai zis: „Băi daeu aș putea să-i văd și live!” Ce ai făcut atunci? Ai intrat să-ți iei bilet și era sold out.

Conceptul Campaniei: După această dezamăgire, Pepsi a făcut o campanie pe Instagram care s-a numit CARPE DM în care influencerii Pepsi și-au cedat biletele la singurul festival sold out al verii – Summer Well. De unde am aflat de această campanie? La fel ca și tine, am vrut să-mi iau bilet la Summer Well și era sold out.

De ce a funcționat: Campania s-a derulat în modul următor- Influencerii Pepsi au trimis invitații Summer Well direct în DM-ul (direct message) de Instagram al fanilor din comunitate, folosind o funcție nativă a Instagramului: View Once. Asta însemna că poți vedea o singură dată invitația după care dispărea. Ce trebuia să facă consumatorul? Să fie rapid. Să reușească să facă un screenshot și să îi trimită înapoi influencerului, așa invitația era a lui.

Bineînțeles, activarea a continuat și la Summer Well la corner-ul Pepsi unde oamenii au avut parte de tot felul de activități și surprize.

Cum adică de ce a mers campania? Să găsești un bilet la Summer Well în vara 2022 a fost o provocare, o provocare pe care Pepsi a trecut-o cu brio! Ba chiar s-au bucurat de un premiu la Webstock datorită ei.


Samsung în colaborare cu DeMoga Music: #22EpicNights

Să zicem că n-ai auzit de campanie. SĂ ZICEM. Dar sigur știi despre ce este vorba când o să-ți povestesc puțin despre ea.

DeMoga Music a reușit să contureze alături de agenția de comunicare Cheil Centrade pentru Samsung Electronics România o experiență muzicală completă. Ce înseamnă asta? Cu ocazia lansării noului Samsung Galaxy S22 Ultra, camera telefonului și DeMoga music și-au unit forțele și s-a scos album!

Conceptul Campaniei: Albumul #22EpicNights include 22 de piese produse în studiourile DeMoga Music, orientate către Generația Z, care abordează o varietate de subiecte: sănătate mentală, dezvoltări personale, protecția mediului înconjurător și multe altele. Practic, a luat toate problemele Generației Z și le-a expus cum simt tinerii mai bine: prin muzică.

Totul se manifestă în cozyness-ul vieții de noapte. De ce spun cozyness? Viața de noapte nu se rezumă doar la petreceri. Avem tendința atunci când spunem „viață de noapte” să ne gândim la petreceri, când de fapt viața de noapte înseamnă mult mai mult decât atât: poate însemna un film văzut la un cinema drive, o plimbare în parc lungă care se termină cu conversații până dimineață ori pur și simplu un sezon din serialul preferat văzut repede, într-o noapte. Viața de noapte, despărțit în cuvinte și explicat, este noaptea care prinde viață, adică care nu doarme, nu trebuie să fii într-un club ca să se considere viață de noapte.

De ce a funcționat: Fiindcă atunci se lansase Samsung Galaxy S22 Ultra, cei de la Samsung au vrut să arate că n-ai nevoie de aparatură profesională ca să-ți urmezi visele, asta mai ales pentru artiștii începători care nu se lăfăie-n bugete mari pentru a filma un videoclip, sau poate cine știe – vrei să te apuci de vlog și n-ai aparatură. N-ai nevoie.

Campania s-a derulat filmând 22 de videoclipuri noaptea, unde lumina nu este extraordinară, condițiile pentru a filma ceva decent sunt grele, iar Samsung a dovedit că se poate fără aparatură profesională.

Încă nu ți se pare cunoscut? Ascultă piesa asta atunci, sigur știi despre ce vorbesc.


ING: Unfollow hate

Hate, unul dintre subiectele cele mai discutate în zilele noastre, mai ales de când online-ul a crescut atât de mult încât este mai important ce spune X pe Facebook decât doctorul.

În fiecare zi le zic cunoștiințelor mele care au comunități în online să fie foarte precauți în ceea ce fac, în ceea ce postează, fiindcă cancel culture este ceva foarte serios iar hate-ul o dată pornit greu se potolește, mai ales atunci când vorbim despre un „efect de turmă” care este foarte des întâlnit în online.

Conceptul Campaniei: ING a făcut o campanie absolut minunată care s-a numit simplu: Unfollow hate, cu un mesaj foarte puternic: „Nu vei afla niciodată cât de bun ești la ceva dacă te va împiedica ura.”

O campanie cu Influenceri, care a fost foarte vizibilă pentru mediul online, chiar a fost lansată undeva la începutul anului și încă îmi aduc aminte de ea și acum, m-a impresionat cu adevărat. În cadrul campaniei s-a realizat un filmuleț de 5 minute, pe care-l poți vedea aici dacă nu l-ai văzut deja.

Apropo, dacă nu-ți aduci aminte de video, sigur îți aduci aminte de piesa lui Killa Fonic lansată în cadrul acestei campanii, tot pentru ei.

De ce a funcționat ING a înțeles că rolul brandurilor s-a schimbat și că aceastea au o influență foarte mare asupra publicului, au înțeles că este esențial, iar din punctul meu de vedere ar trebui să fie obligatoriu, ca brandurile să se uite dincolo de produse și servicii, să încerce să aducă cât mai multe schimbări în bine în viețile oamenilor. ING a înțeles că fiecare persoană trebuie tratată cu demnitate. ING a înțeles că pe cât de larg este internetul și cât de oportun este ca să-ți arăți talentele și capacitățile, pe atât de mare este tendința de bullying.

Cu siguranță a ajuns la urechile tale într-un fel sau altul, asta e ceea ce numesc eu o campanie reușită. Unfollow hate, everybody!

Pepsi: Fizz Up

De ce am simțit să pun această campanie pe primul loc? Simplu, am 24 de ani, fac parte cu mândrie din Generația Z, iar pentru mine Fizz Up a fost atât de vizibilă încât când îmi apărea pe TikTok Smiley cu Fizz Up deja fredonam. Ce-i drept nu aveai prea mult ce să fredonezi, dar important este să fie catchy și să fii pe ritm cu alea două cuvinte. Bravo Pepsi! Am dat împreună Fizz Up verii.

Conceptul Campaniei: Ceva simplu, de vară, cu Pepsi rece și sunet de bule. That’s what we love! Campania Fizz Up by Pepsi a fost absolut peste tot vara asta. PESTE TOT. Vorba lor, lui Smiley i s-a părut așa tare că i-a făcut și piesă.

După toată nebunia de vară, între 4-12 septembrie, pe Calea Victoriei 145, Pepsi a deschis FIZZ UP Studios, unde a lansat conceptul creativ de Hashtag Challange direct de pe TikTok în offline. Hashtag Challange pe TikTok este acel „trend” când se face un Hashtag care poate fi folosit pentru mai multe videouri din aceeași gamă, urmând un fir foarte bine pus la punct. Brand-urile au construit aceste hashtag-uri pentru mai multă vizibilitate, precum: #5pasidebine și alte hashtag-uri de genul foarte folosite, fiindcă au devenit virale dintr-un Hashtag Challange.

Cum a transpus Pepsi Hashtag Challange direct de pe TikTok în Offline? Practic a creat acest loc în care puteai să faci TikTok-uri marfă rău de tot. Pepsi pregătise un setup cool cu un decor ideal pentru a face TikTok. A adus în offline un loc prielnic pentru a transpune tot ce înseamnă TikTok: locuri colorate, tranziții mișto, forme atipice și challange-uri interesante în offline, ca să îți poți face materialele pentru online, într-un stil Fizz! Bineînțeles, la locație au fost și influenceri Pepsi, printre care și Smiley, „capul răutăților” Fizz Up!

De ce a funcționat: Orientat către Generația Z, realizată din tranziții faine care se folosesc pe TikTok, campania s-a conturat din această distracție a verii în Fizz Up Studios, locul în care TikTok-ul devine realitate și realitatea TikTok.

Probabil cea mai bună campanie de Social Media: Pepsi a reușit să fie aproape de comunitate cu accent pe creatorii de conținut care sunt la început de drum. Pentru cine nu știe încă: să fii creator de conținut it’s a real job iar faptul că Pepsi susține generația să devină cineva… THUMBS UP!

Cum poți face campanii de Social Media la fel de misto în 2023

Foarte simplu: încearcă. Nu-ți fie teamă. Îndrăznește să fii diferit!

Cum să faci asta:

  • Nu fugi de TikTok – este platforma care poate transforma visele în realitate. Apar trend-uri noi în fiecare zi, iar dacă un brand le face cu succes are atât de multe de câștigat. Vezi Kaufland, până la urmă toți știm 5 tipuri de Capybara pe care-i găsești în Kaufland. (TikTok Trends)
  • Nu refuzați să vă implicați comunitatea – comunitatea voastră este oglinda voastră. Trebuie să fie băgați în seamă, trebuie să le arătați că țineți la ei și că îi iubiți fiindcă fără ei nu ați fi unde sunteți acum, indiferent ce brand ești. Mulțumește-le prin toate modurile posibile.
  • Muzica este tratament pentru suflet – Vrei să te orientezi către Gen Z, that’s what you want, give them what they love! Asta vreau să văd mai mult în online în 2023: muzică!
  • Vreau să văd prietenii – La ce mă refer cu asta? Știți comentariile dintre McDonalds și KFC? VREM SĂ VEDEM MAI MULT. De ce nu vedem între Samsung și Huawei? Între Pepsi și Cola? Genul de prietenie concurentă în Social Media it’s to die for!
  • Creativitate – cât de multă posibil. Pe toată. Dragă oameni de marketing, vreau să vă văd cum vă puneți sufletul în campaniile voastre, o campanie muncită din punct de vedere creativ câștigă enorm teren, mai ales pentru noi, ăștia tineri, de vrem să vedem execuții mișto, idei unice și cât mai diferit față de celelalte.
  • Entertainement – vrem să râdem! Trăim niște vremuri foarte atipice, pentru brandurile care pot scoate campanii comice, DO THAT PLEASE! Lumea are nevoie să râdă.

Succes tuturor pe 2023 și să ne vedem cu campanii care ne rămân întipărite în minte!