Dinamica industriilor în contextul pandemiei
Criza actuală aduce modificări pentru companiile de pretutindeni. Din cauza izolării, au survenit modificări în modul de viață și comportamentul consumatorilor, iar acest lucru are efecte vizibile în varii industrii.
Aproape toate activitățile noastre cotidiene s-au mutat în mediul online – de la plăți la diverse cursuri, iar un procent semnificativ de consumatori s-a îndreptat spre mediul digital, constrânși de limitele impuse. [1] Astfel, foarte multe persoane au încercat în perioada aceasta lucruri noi din cauză că obiceiurile de zi cu zi le-au fost întrerupte [2]: 33% au început cursuri online, 26% au început să investească în industria de divertisment online, 21% se uită acum la transmisiuni live de pe device-ul mobil, 18% dintre consumatori apelează acum la e-commerce, 14% și-au cumpărat echipament pentru activități sportive acasă, ia 13% au început să folosească servicii de mobile banking. [3]
Odată cu recentrarea nevoilor consumatorilor, unele piețe au de suferit, altele, dimpotrivă, câștigă teren în mod previzibil, iar în cazul anumitor nișe situația este neschimbată. Se observă în perioada aceasta mai mult focus pe produsele de prevenție – medicamente, suplimente, dar și produse de igienizare. De asemenea, consumul a crescut în cazul industriei de divertisment online, dar și în cazul alimentelor și băuturilor non-alcoolice. Industria de produse de îngrijire personală, în schimb, nu a fost afectată până în momentul acesta de criză. Pentru că unele nevoi sunt suprimate, fie din cauza izolării, fie pe fondul crizei, și industriile asociate acestora au de suferit. Aici sunt incluse electronicele mari, produsele de frumusețe, alcoolul, bunurile de lux, industria de travel, hainele și accesoriile.
Există și câteva previziuni cu privire la comportamentul consumatorului post-pandemie, prin urmare putem anticipa creșteri în domeniile HORECA, asociate cu nevoile foarte crescute de socializare și călătorit, și de asemenea, în domeniul de beauty (saloane de frumusețe, estetică medicală și săli de fitness), nevoi suprimate în perioada izolării, dar asupra cărora consumatorii vor reveni mai târziu cu disponibilitate de a investi bani.
Surse:
[1] Creative Fightback 2020 – Ipsos
[2] Innovating in challenging times 2020 – Ipsos
[3] BrandZ webinar 20th March
Cosmina Chelariu
Junior Copywriter Minio Studio