Dincolo de stories și reels se întâmplă viața reală. Cum și de ce să activezi influencerii în offline?
2023 este anul în care marketingul cu influenceri a ajuns într-o zonă confortabilă: există câteva rețete clasice pe care le folosești în digital și știi sigur că vei obține anumite rezultate. Și totuși, această strategie s-ar putea să nu mai fie suficientă pentru primii ani de după ieșirea din izolare: pentru consumatori, outdoor-ul capătă din ce în ce mai multă importanță. Noi suntem de părere că 2023 este anul în care brandurile trebuie să construiască mult mai susținut și în componenta de offline a acțiunilor cu influenceri.
La Minio, de-a lungul anilor, ne-am construit un know-how solid în această direcție, know-how pe care îl vom împărtăși cu tine, odată cu sfaturi care să-ți stârnească imaginația pentru viitoarele tale campanii offline cu influenceri.
Rețeta unei activări de succes
Pentru a reuși să construiești un proiect de anvergura unui eveniment în aer liber trebuie să poți mixa elementele clasice ale marketingului cu noile tendințe în publicitate, apoi să presari puțin din amprenta personală a influencerilor.
De la digital la campanii phigitale cu influenceri
Începutul implicării influencerilor în campanii a constat în pași mici, ca de exemplu unboxings & concursuri giveaway, unde influencerii de fashion & beauty cum este Rachel Reviews au ajutat brandurile să aibă un boost de vizibilitate. Apoi s-a trecut la parteneriate de lungă durată, de tipul paid partnership, ca în cazul influencerilor precum Robert Ștefănescu & Cătălin Ionuț, care comunică pentru FANTA & Pepsi.
Totuși, pentru a păși în liga mare a marketing influencerilor este important să treci de granițele din online și să explorezi outdoorul. Activările de tipul evenimentelor cu influenceri devin tot mai populare în alegerea brandurilor care doresc campanii complexe. Pe lângă faptul că este o ocazie de neratat pentru networking, este și un bun prilej de a aduce publicul mai aproape de produs și de a-l fideliza. În acest caz, influencerii vor acționa ca un element de legătură între brand și target, convertind comunitățile lor online în trafic real la eveniment.
Exact așa s-a întâmplat și în cazul activării glo la Festivalul Massif unde, pe lângă clasicele concursuri cu premii, au integrat și o componentă cu influenceri. Christina Oné, Speak și Otravă (Cristian Șimonca) au fost cei care s-au ocupat să întrețină atmosfera și să atragă public activ prin comunitățile lor. Ingredientul magic a fost imaginația, care a dat naștere unui concurs de festival fashion powered by Christina, iar pentru Speak s-a mers pe o abordare clasică de meet & greet.
Festivalurile, cel mai vizibil loc pentru activări
Pentru brandurile de pretutindeni, festivalurile sunt considerate un tărâm al tuturor posibilităților, dar pe cât de atrăgătoare poate părea ideea, pe atât de complicat este de pus în practică o activare de succes. Abordarea îndrăzneață nu este de ajuns pentru a atrage mii de oameni care vor participa la un eveniment de acest gen. Pentru a vedea cât de important este să ai o strategie bine pusă la punct când dezvolți o astfel de campanie, te poți uita la branduri precum Heineken. Acesta a venit cu activări interactive și amplificate de influenceri la festivalul Coachella, în anul 2019.
Heineken House Evolution a fost creată pentru a atrage publicul către brand, oferindu-i o experiență de neuitat. Pentru a realiza acest lucru, Heineken a făcut echipă cu mai mulți influenceri care au întreținut atmosfera, precum artiștii Diplo & The Roots, iar actori precum Glen Powell și-au făcut apariția printre fani.
Exemplul nostru, direct din portofoliul Minio Studio, vine cu insight-uri din campania Durex, pentru care am creat activarea Durex G-Spot @Untold Festival. Aceasta a constat în construirea unui turn de 12 metri pe care l-am numit G-spot. *wink wink* Împreună cu brandul, ne-am dorit să aducem awareness și contextualizare asupra protecției și siguranței sexuale într-un cadru care te îndeamnă adesea să uiți de reguli și potențiale consecințe.
Pentru amplificare au fost integrați trei dintre cei mai mari influenceri din România: Selly, Bromania și Laura Giurcanu, care au făcut livestreaming generând astfel postări care au atins în mod organic peste 300.000 de utilizatori, iar cei prezenți la festival au putut chiar să-i întâlnească în proximitarea turnului.
Campania a demonstrat că a reușit șă-și găsească eficient publicul țintă, rezultatele acesteia aducându-ne și un Bronz la Webstock 2020, în categoria Best Experiential Campaign.
Activări outdoor în extrasezon
În momentul ăsta probabil te gândești că activările de brand au sens doar în sezonul de vară, unde se întâmplă multe evenimente care prilejuiesc astfel de campanii. But fear not, suntem aici să-ți aducem cele mai bune idei de marketing influencers.
În outdoor ocazia se creează, nu se așteaptă
Una dintre ocaziile în care am folosit această strategie a fost pentru Casa CeraVe, un eveniment dedicat GenZ în care am targetat tinerii care se confruntă cu problemele acneice și i-am invitat să ni se alăture în cadrul mai multor sesiuni de consultații. Publicul participant a putut discuta cu medici dermatologi, nutriționiști și psihologi despre temerile cu care se confruntă într-o abordare creativă, dar și profesională.
Alimentația și tenul sunt în strânsă legătură, dar credem că știi cum e să ai poftă de ceva dulce la trei dimineața și să nu ai nimic prin frigider. Pentru asta, am creat campania Fii Chef peste Desert unde am pregătit alături de Chef Dexter cele mai apetisante gustări rapide din Milka, Oreo și Philadelphia. But wait, there`s more! Am susținut campania și cu o activare outdoor împreună cu două dintre cele mai îndrăgite influencerițe, Ela Crăciun și Ioana Puiu, care și-au invitat câțiva dintre norocoșii urmăritori la un evenimet tip Candy Bar pentru a degusta împreună preparatele.
Mergem la mall să activăm influencerii
Poate părea o idee abstractă, însă este o abordare care funcționează pentru publicul consumator de azi. Te invităm să arunci un ochi la campania noastră pentru lansarea MINISO din Veranda Mall. Un brand atât de efervescent merita să aibă un eveniment pe măsură, așa că le-am adus pe Maria Vigheciu, Sânziana Sooper și Sore, care au venit alături de cei mici, și care au creat conținut live pentru platformele lor de Social Media.
Aventura nu se oprește aici, pentru că următorul mall care s-a bucurat de activări cu influencerii a fost SUN Plaza. Alături de client, am adus oamenilor o nouă aplicație de AR pe care am promovat-o printr-un treasure hunt powered by Mimi și Zbâr. Nu vrem să zicem „V-am spus noi!”, dar cu această campanie am câștigat trei premii (două Silver la Romanian PR Award 2020 și un Bronze la Webstock).
Când prietenii blănoși își scot stăpânii outdoor
Activările cu influenceri au deseori elemente surpriză, fie că vorbim de alți oameni pe care îi aduc, de propriii copii sau de animăluțele de companie. Astfel că decizia brandului Hill`s de a se asocia cu Dana Rogoz, Andreea Retinschi și Răzvan Fodor pentru campaniile lor anuale nu a întârziat să apară. Campania a generat și o nominalizare la Webstock pentru Best Influencer Campaigns. Și, totuși, adevărații influenceri au fost de fapt cățeii & pisicile lor, dar shhh.
De ce este important să colaborezi cu influencerii?
Conform Shane Braker, brandurile care au colaborat în activările lor cu influenceri au avut o creștere semnificativă a vânzărilor. Aproape 26% dintre consumatorii intervievați au spus că decizia de a cumpăra un anumit produs le-a fost influențată de persoanele publice implicate în respectivele campanii.
Potrivit Smart Insights, în prezent 51% dintre marketeri consideră că este benefică strategia de a colabora cu influencerii în campaniile de activare, datorită faptului că informația ajunge astfel la un public semnificativ mai mare care, în timp, este fidelizat prin acțiunile influencerului în direcția brandului pe care-l promovează.
Campaniile cu influenceri pot fi extrem de interactive, iar activările punctuale outdoor chiar și mai distractive. Totuși, nu uita că alegerea se va face întotdeauna pe baza feedback-ului venit de la client și pe targetul vizat la momentul respectiv. Dacă publicul nu poate să se identifice cu mesajul campaniei și cu influencerul ales, pregătește-te să scrii niște emailuri foarte-foarte lungi.
Până data viitoare, privește și dincolo de online. See yaa!