Dorina Ochișor, Jr. Account: Tot timpul când faci o campanie pentru studenți trebuie să te gândești ce poți oferi înapoi!
Să începi să lucrezi în Publicitate încă din facultate nu este puțin lucru. Pe lângă lucrurile pe care trebuie să le înveți zilnic la birou, după program și în weekend trebuie să reușești să te pregătești pentru temuta sesiune. Și totuși, toate aceste eforturi se dovedesc deosebit de valoroase, mai ales atunci când trebuie să reușești să aduci diferite campanii în zonele de interes pentru studenți. Dorina este veteranul nostru în implementarea acestor tipuri de proiecte, de aceea am invitat-o să ne răspundă la câteva întrebări despre ce înseamnă campaniile cu target studențesc.
1. Bună, Dorina. Facultate, job în Advertising. Mai lipsește să fi fost și în vreo asociație studențească. Ai fost? Dacă da, cum a fost experiența, ce trebuia să faci?
Bună, consider că studenția nu este trăită la maximă intensitate dacă nu faci parte din asociații studențeti. Am fost voluntar în 2 asociații în timpul licenței și pot să confirm că au avut un impact destul de mare în dezvoltarea mea. În mare parte m-am ocupat de promovarea asociației printre alți studenți și am făcut parte din echipa de recutrare după primul an ca membru activ. Apoi am ajutat la organizarea evenimentelor, obținerea partenerilor, am făcut postări pentru canalele de SM ale asociației. A fi membru într-o asociație studențească înseamnă să te conectezi cu ceilalți, să fii empatic, deschis noului și gata de a te implica oriunde e nevoie de ajutor.
2. Noi, la Minio Studio, am avut mai multe campanii care au avut o componentă de targetare a studenților de care te-ai ocupat și tu. Ne poți povesti despre una dintre ele?
Da, campania Acne OFF/Positivity ON cu experiența de brand Casa CeraVe. Campania a avut ca audiență principală studenții, iar eu m-am ocupat de comunicarea cu ei.
Una dintre componentele campaniei CeraVe a fost oferirea consultațiilor dermatologice gratuite în Universitatea Politehnica din București și Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”.
Pentru a ajunge la cât mai mulți studenți, și să le comunicăm despre această oportunitate, a fost necesar să iau legătura cu asociațiile studențești. Datorită lor am reușit să oferim consultații dermatologice la un număr destul de mare de studenți.
3. De ce a trebuit să ții cont atunci când ai implementat această campanie? Ai avut câteva insight-uri din experiența ta de student?
Indiferent de target, în Publicitate ținem cont de nevoile și dorințele consumatorilor. Insight-ul din experiența mea de student a fost că, față de ceilalți consumatori, studenții au mai puține resurse financiare, astfel în cadrul campaniilor le putem oferi soluții: consultații gratuite, mostre de produs, premii, experiențe.
4. Cum crezi că te-a ajutat experiența în ONG-urile studențești să implementezi campania/campaniile?
Cred că m-a ajutat experiența în ONG-urile studențești să implementez aceste campanii prin faptul că am fost în pielea lor, am știut cum să comunic cu ei, să-i ascult și să fiu implicată.
În unii dintre ani, am fost în echipa de organizare a evenimentului Balul Bobocilor și asociația avea nevoie de parteneri pentru a organiza un eveniment pe măsura așteptărilor noilor studenți, cât și a celorlalți. Nu a fost deloc ușor să găsim parteneri, practic mergeam din ușă-n ușă și prezentam ce putem oferi noi ca și ONG în schimbul suportului potențialului partener. Astfel, când am am început comunicarea cu ONG-urile studențești am știut clar ce trebuie să le cer (mapă de prezentare evenimente, activitate în social media, alți parteneri pe care-i au). De asemenea, am știut cum să punem problema atunci când ceva nu decurgea fix cum ne așteptam, așa încât să găsim o soluție rapid și să fie mulțumit atât brandul, cât și ONG-ul studențesc.
5. Ce ți-a plăcut cel mai mult la aceste campanii?
Pentru asociațiile studențești cele mai dificile perioade sunt acelea în care urmează să se organizeze un eveniment și e nevoie de parteneri.
Cel mai mult mi-a plăcut că am oferit ceva în schimb studenților. În cadrul campaniei CeraVe am ajutat tinerii să primească gratuit consultații de la un dermatolog, lucru care știm cu toții că poate fi foarte costisitor, în special când ești student, nu muncești și nu ai venituri proprii.
După consultație fiecare student a primit mostre, care cu siguranță au ajutat, astfel au putut testa dacă produsele respective se potrivesc tenului și au fost scutiți de alte cheltuieli inutile.
6. Să se angajeze studenții în industrie încă din facultate? Dacă da, care este sfatul tău pentru ei?
Răspunsul meu este clar da, în ciuda faptului că nu e deloc ușor. Înveți cum să te organizezi, cum să ții pasul cu toate și partea cea mai bună, nu vei ajunge să te-ntrebi ce faci mai departe după absolvirea facultății.
Puteți descoperi mai multe din materialele de campanie în prezentarea case-ului aici.