Back To Top

Insight-uri de la Conferințe: Influencer Marketing

Accounți, strategi, copywritteri sau art directori, cu toții suntem oameni de comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio credem cu adevărat că cel mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.

De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, noi am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți împresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.

1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?

Mădă: Hi, there! Am fost la Influencer Marketing, unul dintre cele mai importante evenimente din sfera subiectului influencers. S-a vorbit mult despre cum lucrăm cu ei și de ce o facem, cum putem să îmbunătățim relația cu influencerii, dar și de ce este important să începem să avem GenZ tone of voice.

Bogdan: Ola! A fost cam cum a descris Mădă mai sus. În plus, am aflat niște insighturi foarte utile despre relația dintre creativitatea de agenție și cea de content creation, pe care abia aștept să le aplic în proiectele viitoare Minio & Maker 😊

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Mădă: Unul dintre cele mai faine subiecte a fost discuția despre cum autenticitatea a depășit demult perfecțiunea, iar Gen Z se pricepe cel mai bine să arate asta. Lumea nu mai vrea „the perfect picture”, vrea să vadă și bloopers. Claudia Bodnar a avut o perspectivă foarte bună pe asta în prezentarea ei despre campaniile KFC.

Bogdan: „It’s Gen Z’s world, we just live in it” e un sumar accurate al celui mai important subiect dezbătut aici: cum pot trebuie să își adapteze agențiile discursul astfel încât să emane autenticitate și realism în campaniile dedicate tinerilor. S-a vorbit mult despre co-creare și de ce procesul de generare a unei campanii digitale devine o colaborare între 3 părți: agenție, creatori de conținut și public.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Mădă: Speakerul meu preferat a fost, de departe, Octavian Gheorghe, Creative Director la GMP PR. Mi-a plăcut foarte mult că a fost plin de energie și funny, deși avea o prezentarea stufosă și cu informații consistente, a știut s-o facă atractivă și să mențină publicul engaged. Plus, a inclus o mulțime de trimiteri actuale și in trend. Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom Romania și Rahul Titus, Global Head Of Influence, Ogilvy, au fost ceilalți doi speakeri care mi-au atras atenția.

Bogdan: Octavian Gheorghe all the way – discursul lui s-a axat pe relația dintre creativitate și influencers, mi se pare un exemplu bun de creativ “old school” care s-a adaptat perfect realității din 2023 și a îmbrățișat schimbarea. Ceea ce mi-aș dori să văd mai des la colegii vechi de breaslă.

4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.

Mădă: Long-term relationships & co-creating sunt două dintre aspectele care pot aduce beneficii pentru toate părțile implicate în colaborare. Se aplică aproape același principiu din relațiile personale: dacă oamenii știu că e rost să investească resurse, o vor face mult mai willingly pentru ceva pe termen lung și în care se pot implica în mod activ. De cele mai multe ori, se irosesc multe resurse pe colaborări punctuale și de scurtă durată.

Bogdan: Mi s-au mai părut super-relevante prezentările KFC și Samsung România. Ambele au făcut showcase pe două campanii de content extrem de populare cu și pentru Gen Z, #pebune și All out FactZ. Ce mi s-a părut la fel de relevant a fost faptul că ambele prezentări au punctat un adevăr relativ puțin discutat în agenții: Gen Z nu-s o masă amorfă pasionată de muzică și gaming, cu ochii-n telefon și conectați la online ca Neo în Matrix. Fiecare dintre ei are așteptări diferite de la viață, professional goals diverse și denotă o maturitate deseori ignorată de generațiile mai mature. O campanie de succes adresată lor, am văzut aici, trebuie să țină cont de cum sunt ei de fapt, nu cum ni se pare nouă, ăstora de la Millennials în sus, că ar fi.

5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Mădă: Oamenii din Publicitate sunt deschiși terapiei. Și când spun asta mă refer că 90% din sală a răspuns pozitiv acestui topic. Lucru despre care am căzut cu toții de acord că nu se vorbește suficient. Atunci când publicul are nevoia asta, iar oamenii care sunt responsabili cu transmiterea mesajului sunt în aceeași nevoie – dar necomunicată – undeva campania va scârțâi și asta o să se vadă.

Bogdan: La mine mai greu cu uimirea, dar am apreciat relevanța prezentărilor Gen Z-oriented și am mai aflat niște tips & tricks utile pentru eficiența campaniilor care includ influencers. Cum ar fi că eficiența DM-urilor e din ce în ce mai scăzută.

6. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența ta la Influencer Marketing Conference sau la conferințe în general.

Mădă: Mi-a plăcut foarte mult evenimentul și cum au vorbit speakerii. Am apreciat că au fost transparenți și că nu s-au ferit de acele „bullshits” despre care știm că există, dar nu ne atingem de ele în alte contexte. Au avut un discurs up to date și aproape toate prezentările s-au văzut că au fost atent lucrate și research-uite.

Bogdan: Loved: Gen Z content. Liked: discurs mai coeziv despre relația dintre agenții și creatorii de conținut, în sfârșit am observat că se fac eforturi în direcția alinierii celor două surse de creativitate în digital, cu scopul de a genera campanii cât mai succesful.