Back To Top

Insight-uri de la Conferințe: Retail Revolution 2023

Accounți, Strategi, Copywritteri sau Art Directori, cu toții suntem oameni de Comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio Studio credem cu adevărat că cea mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.

De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți impresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.

1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?

Am fost la Retail Revolution powered by Biz care s-a ținut la înălțime, la propriu și la figurat. A avut loc la etajul 21 și a livrat câteva subiecte tare bune. Cele mai cunoscute și importante branduri din industria de retail au fost prezente acolo. Fie au avut un moment drept speakeri, fie au urmărit cu atenție din public. 

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Anul ăsta s-a vorbit mult despre noile strategii prin care se pot atrage, dar și fideliza consumatorii, și de noile tehnologii care au apărut pentru a ajuta această acțiune. Mi-a plăcut mult momentul 5ToGo pentru că ușor, dar sigur, s-a transformat dintr-un un mic coffee shop de colț la un lanț care trece de granițele țării. Dar cred că cea mai interesantă mi s-a părut ingeniozitatea de care dă dovadă brandul, care continuă să se „lupte” cu nume mari din segmentul cafelei. Au creat o nouă aromă numită Makali Shisha – din măr verde & narghilea – care merge perfect într-un cappucino sau un latte. Pentru o băutoare de cafea înrăită mi s-a părut fascinant.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Mi-au plăcut mai mulți. Valentin Suciu este un om pe care-l urmăresc cu interes ori de câte ori am ocazia, dar și pe Nicoleta Scarlat, Sales & Marketing, eisberg. De data asta l-am descoperit și pe Victor Teioșanu, See Q-Commerce Associate Director, Glovo. Ce am apreciat a fost faptul că a venit că a venit cu o prezentare bine structurată, a fost dezinvolt și, cel mai important, că a venit cu exemple de reclame. Spun reclame pentru că erau alb-negru, adică foarte vechi. Sunt curioasă de fel și mi-a plăcut să aflu mai multe despre o aplicația Glovo pe care o folosesc uneori și de care nu eram conștientă cum funcționează pe deplin.

4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.

Am aflat că Primark susține sustainable fashion și asta e ceva ce apreciez mult la branduri, în special la cele din industria fast fashion. Aspectul ăsta, și varietatea de produse, m-au convins parțial să dau o șansă magazinului. Directorul lor de vânzări care a participat la eveniment a povestit cum brandul e interesat de nevoile consumatorilor, să fie prezent acolo unde e nevoie de el și, cel mai important, să fie affordable pentru ei. Sunt două detalii extrem de importante când gestionezi expansiunea unui nou lanț de o asemenea anvergură.

5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Salata din fast food-uri e eisberg. :)) Ar fi trebuit să știu asta cumva, dar n-am știut și mi se pare și mai fascinant că se vând în jur de 160 tone. Pare mult când auzi numărul, dar oamenii chiar mănâncă și verdețuri. Însă raportat la cât se mănâncă în general și la cât de mare e populația de fapt, e destul de puțin. Și-am mai aflat cât de importantă e noțiunea de private label pentru brandul eisberg și cât de mult ar trebui folosit și de alte branduri.

6. Dacă ar fi să fii invitată la o conferință, indiferent de specificul ei, despre ce ai vrea să vorbești și de ce? Care ar fi titlul panel-ului tău? Ai avea și invitați? 😀

Mi-ar plăcea să vorbesc despre ceea ce fac, despre lucrul cu influencerii și cum ar trebui schimbată abordarea tradițională cu ei. Știu că mai sunt câteva voci care povestesc despre acest subiect, dar venind din GenZ cred că aș aduce o perspectivă nouă temei. Și mi-ar mai plăcea să discut despre nișe neexploatate deloc, sau insuficient, de branduri: gaming, books, sport, streaming. De la o zi la alta apar noi „bule” în Social Media pe care ar trebui să le explorăm, în loc să le folosim on and on pe aceleași.

Panel-ul meu s-ar numi „Găsește-ți Influencerul” – și ar fi un mix între know-how și aplicarea practică a acestuia cu membrii publicului, similar unui workshop.

7. La ce conferințe vrei să ajungi în perioada următoare și de ce?

Aș vrea să ajung la Influencer Marketing Conference și la Digital Divas. Ar fi ca și când m-aș duce în fabrica lui Moș Crăciun, pentru că ambele evenimente fac parte din zona mea de interes profesional și îmi pot oferi informații relevante și valoroase. Plus că întotdeauna cunosc oameni noi la astfel de evenimente sau mă întâlnesc cu persoane pe care deja le știu, networking-ul este una dintre piesele principale care mențin funcționarea acestei industrii.

8. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența ta la Retail Revolution sau la conferințe în general.

Mi-a plăcut la Retail Revolution, deși e cumva mai departe de aria mea profesională. Am putut să aflu insights despre branduri pe care le utilizez frecvent și să descopăr oamenii care se ocupă de ele. Pentru orice mică acțiune și, poate, aparent neînsemnată din retail, se lucrează foarte mult și într-un mod complex. Am descoperit, de asemenea, că tehnologia AI și decizia de a folosi o abordare mai îndrăzneață sunt două componente importante în expansiunea unui brand – teorie pe care aș vrea să o aplic și în cadrul propriului job de PR & Influencer.