Back To Top

Insight-uri de la Conferințe: Youtube Days

Accounți, strategi, copywritteri sau art directori, cu toții suntem oameni de comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio credem cu adevărat că cel mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.

De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, noi am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți împresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.

1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?

Mădă: Hi, there! De data asta am fost la Youtube Days, să-mi dau un update la ce mai e în trending. Am aflat cum o să fie contentul în viitor pe platformă, de ce e interesat publicul generalist, diferențele de content dintre generații și cât de vizibile sunt brandurile aici.

MM: Tocmai mă întorsesem din concediu și m-am bucurat ca în următoarea zi să merg împreună cu Mădălina la YouTube Days. A fost, de altfel, primul an în care am participat și am apreciat că am avut ocazia să ne luăm insight-uri la cald și să vedem ce tendințe sunt în rândul utilizatorilor platformei.

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Mădă: Surprinzător, mi-a plăcut mult partea legată de date. Am constatat că YT conduce detașat încă la capitolul reach, față de celelalte platforme, iar TikTok este doar pe locul al treilea. Dar și faptul că stream-ul este încă foarte apreciat și chiar util. Chiar dacă acum poți face asta și pe alte aplicații sau platforme, Youtube oferă o bază mult mai puternică.

MM: Mi-a plăcut partea despre viitorul video contentului, cât și partea de prezentare despre AI ca tool de creativitate. Am aflat, de exemplu, că YouTube este platforma de conținut video care le-ar lipsi cel mai mult utilizatorilor din Gen Z (dacă nu ar mai exista) sau faptul că 85% dintre viewerii români consideră că platforma îi ajută să decidă ce să cumpere. Cât despre partea legată de AI, în contextul a tot mai multor discuții și întrebări că AI-ul ne va lua oare job-urile, inclusiv reprezentanți ai unor agenții au fost de parere că tool-urile AI sunt, până la urmă, produse ale imaginației și creativității umane, so human power.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Mădă: Mi-a plăcut mult de Robert Bobosa, Analytical Consultant Google Romania, pentru că el a fost providerul pentru toate acele statistici faine. A fost funny în discurs și a venit cu insight-uri foarte interesante. Întotdeauna spun că prezentarea e susținută de un speach entertaining, nu neapărat de prezentare. Și mi-a mai plăcut panelul cu influenceri, Maria Zvinca & Theo Zeciu.

MM: Și mie mi-a plăcut de Robert ca speaker, despre care a menționat și Mădălina, pentru stilul relaxat și cum a prezentat toate insight-urile și datele din prezentare, dar mi-au plăcut în egală măsură și Aneta Pleșa @ Industry Manager la Google România – cu prezentarea despre puterea Youtube Shorts & Michal Czyszkowski @ Creative & Brand Solutions Manager la Google Europa Centrală și de Est – despre personalizarea conținutului video pe YouTube, pentru cum au prezentat informațiile, cât și stilul propriu de prezentare. Evenimentul a avut speakeri atât din România, cât și din regiune, fiind un mix interesant.

4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.

Mădă: „The algorithm is the audience.” – so, so, true. Pentru că dacă nu ar fi fost, emisiunea Casa Iubirii nu s-ar fi aflat în top căutări. Fascinant, într-adevăr, dar nu surprinzător. Also, deși știam, mi s-a părut foarte interesant să aflu că foarte mulți oameni fac haul, dar nu cele obișnuite, ci „from supermarkets haul”.

MM: Unul dintre lucrurile super interesante pe care le-am aflat este că avem un număr destul de mare de utilizatori români ai YouTube Shorts, mai precis 10 milioane de utilizatori săptămânal (YouTube România, septembrie 2023), și mă gândesc ca este un format de conținut pe care îl putem lua în calcul în campaniile cu creatori de conținut care sunt activi pe YouTube.

5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Mădă: Lumea încă se uită pe YT, chiar într-un număr extrem de mare. N-am fost niciodată prea atrasă de platformă, dar să constat că, împreună cu Facebook, sunt peste TikTok ca reach în 2023 – mi-a dat puțin brain freeze.

MM: Nu știu dacă neapărat m-a uimit, dar pot să spun că m-a surprins să aflu că, la nivel de content despre festivalurile din România, Beach Please este cel mai urmărit pe YouTube și, totodată, faptul că lunar se urmăresc 10 milioane de ore de conținut despre reality show-uri TV.

6. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența ta la YouTube Days sau la conferințe în general.

Mădă: Foarte mult mi-a plăcut conferința asta și recomand oricui are ocazia să meargă la ea. Pentru că afli lucruri vechi, lucruri noi și cum s-a schimbat tot procesul între ele. Și mi s-a confirmat încă o dată faptul că, dacă ai puțină imaginație și AI poți să dai cele mai faine twists în campanii, vizualuri and so on.

MM: În primul rând, mi-a plăcut că a fost un eveniment dedicat exclusiv YouTube-ului, pentru că mai sunt conferințe de Social Media sau cu profil de digital, dar nu doar despre această platformă. Ce am mai apreciat este că a existat conținut structurat: de la insight-uri, date relevante despre performanța platformei, interese ale utilizatorilor români, despre YouTube Shorts, dar și despre conținutul creat de influenceri.