Minio Studio și BAT România au obținut 4 premii la Employer Branding Awards
În cadrul primei ediții Employer Branding Awards organizate în 29 septembrie 2022, la București, agenția de creație strategică Minio Studio și BAT România au primit 4 premii pentru campaniile derulate în acest an. Employer Branding Awards a fost lansat anul acesta în cadrul celei de-a noua ediție a celui mai important eveniment despre brandul de angajator din România, Employer Branding Conference. Employer Branding Awards își propune să ofere recunoaștere proiectelor, campaniilor și persoanelor care au susținut dezvoltarea brandului de angajator în cadrul companiilor cu activitate pe piață locală și să răsplătească eforturile depuse de companii pentru a îmbunătăți experiența angajaților și a crește satisfacția la locul de muncă pentru salariați.
Premiile obținute de Minio Studio și BAT România vin ca o continuare firească a unei colaborări solide între cei doi parteneri de peste 4 ani și vizează campaniile BAT Global Graduate și BAT Internship Finance.
BAT Global Graduate a obținut premiul 2 la categoria Best Use of Social Media in an Employer Branding Campaign & premiul 3 la categoria Best Employer Branding Campaign Targeting Gen Z.
BAT Internship Finance a fost recompensat cu premiul 2 la Best Employer Branding Campaign Targeting Gen Z, respectiv premiul 3 la categoria Best Use of Employee Generated Content in an Employer Branding Campaign.
„BAT a desfășurat continuu în mod susținut programe destinate celor aflați la început de carieră și care își doresc să avanseze rapid într-un mediu de lucru brazat pe diversitate, colaborare, spirit de echipă și efortul de a deveni mai buni în fiecare zi. Premiile primite ne confirmă încă o dată că ceea ce facem este bine, la fel cum o face și desemnarea recentă a BAT drept cel mai apreciat angajator din segmentul local FMCG, conform studiului global Randstad Employer Brand 2022. De asemenea, un motiv de mândrie pentru noi este faptul că circa 50% dintre colegii noștri lucrează în companie de cel puțin 10 ani și aproape 80 dintre colegi au fost angajați în urmă cu 25 de ani și continuă să lucreze într-una dintre entitățile noastre din România”, a declarat Diana Diaconu, Senior HR Business Partner, BAT România.
Foto © Evensys
În cadrul Employer Branding Conference, Ioana Mucenic, CEO Minio, alături de Crina Ardeleanu, Employer Branding Manager, și Ana-Maria Vasile, Talent Executive în cadrul BAT România, au susținut o prezentare despre recrutarea angajaților din generația Z, cum reacționează aceștia la anunțurile de recrutare și ce le atrage atenția în cadrul unei astfel de campanii.
La baza prezentării a stat un studiu realizat exclusiv pentru acest eveniment, folosind eye-tracking și facial decoding, tehnologii de care Minio Studio dispune în propriul laborator. Studiul arată felul în care tinerii aparținând GenZ (relevant 18-25) se uită la anunțurile de angajare, ce impact emoțional au acestea, ce puncte de interes. Studiul prezentat poate fi văzut aici.
„Apreciem mult deschiderea BAT de a folosi o tehnologie inovatoare pentru a afla informații relevante, pe care nu le poți obține altfel. Suntem printre puținele agenții din regiune care oferă acest serviciu de testări biometrice”, a declarat Ioana Mucenic, CEO Minio Studio.
Foto © Studiu Minio Studio & BAT
Despre proiectele câștigătoare:
Global Graduate – Accelerator de Carieră
Foto © BAT Global Graduate
BAT derulează anual un program de recrutare pentru cei aflați la începutul carierei, numit Global Graduate. Procesul de evaluare și recrutare este complex și include etape adaptate nevoilor specifice ale business-ului, oferind în același timp candidaților o privire asupra unei posibile cariere în cadrul companiei.
Deoarece există însă zeci de programe pentru cei aflați la începutul carierei, derulate de toți marii angajatori, BAT România și-a propus să-și diferențieze prezentarea ofertei profesionale, iar soluția dezvoltată alături de Minio a fost traducerea în beneficii clare și simple ceea ce înseamnă programul Global Graduate, cu Social Media ca suport strategic în promovarea acestui mesaj.
Succesul a venit din modul în care obiectivul programului a fost tradus pentru publicul local, anume ca un accelerator de carieră care îți oferă șansa de a deveni manager în 18 luni, plătit din prima zi, învățând zi de zi. Conținutul creativ a combinat utilul cu un sentiment de mândrie, a stârnit interesul tinerilor și a stimulat participarea, datorită abordărilor creative și strategice din Social Media. În același timp, campania a urmărit viziunea BAT de a deveni un partener de învățare, un susținător al tinerilor aflați la începutul carierei lor.
BAT Internship Finance
Foto © BAT Internship Finance
La nivelul BAT, posturile de internship sunt importante, deoarece oferă o bază pentru posturile de juniori. Pe de altă parte, tinerii GenZ doresc un proces simplu și multă autenticitate în comunicare, vor să știe ce se întâmplă cu adevărat în companie și detectează imediat limbajul impersonal. Ne-am propus să le arătăm într-un mod real cum este viața de intern la BAT, prin intermediul unei persoane ca ei, și anume Raluca, care a trecut exact prin același proces și care poate spune povestea în mod natural, evitând sentimentul de stânjeneală al personajului pus în fața camerei de filmat pentru replici regizate.
Campania include 8 videoclipuri inedite cu bloopers din partea personajului principal, care oferea testimonialele despre jobul la BAT. Fiecare videoclip a început și s-a încheiat cu aceste bloopers absolut sincere ale Ralucăi, despre teme relevante pentru viitorul candidat, precum: ce presupune programul, dacă este plătit, cum funcționează; cum decurge procesul de recrutare; care este sistemul de suport în cadrul companiei; cum sunt colegii.
Foto © Evensys
_______________________
DESPRE MINIO STUDIO
Minio Studio este agenție de creație strategică. Lansată în 2016 de Ioana Mucenic și Paul Cotor, agenția are acum o echipă de 20 de profesioniști, completată de un amplu ecosistem de colaboratori cu expertiză specifică. În 2020, Minio Studio a fost cea mai premiată agenție locală independentă. În doar trei ani, agenția a acumulat peste 20 de premii și alte 24 de nominalizări în festivaluri de comunicare. Ca un punct de diferențiere, Minio Studio este și singura agenție din regiune ce are propriu laborator de analize biometrice integrate, ceea ce permite agenției să își evalueze creația din perspectiva consumatorilor.
DESPRE BAT în România
- BAT este prezentă pe piața din România de 25 ani. Impactul BAT în economia României în această perioadă este de 125 de miliarde de euro*.
- În 2021, BAT este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, pentru al doilea an consecutiv. Compania a plătit aproape 11 miliarde de lei la bugetul de stat anul trecut.
- BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%.
- BAT este activă în România prin fabrica de la Ploiești, a doua cea mai mare fabrică a grupului din Europa, compania de distribuție BAT Trading și centrul de servicii integrate din București – Global Business Services (GBS).
- BAT este un angajator strategic în România, creând aproape 3.000 de locuri de muncă bine plătite în cadrul celor trei companii din România.
- BAT generează alte 30.0000 de locuri de muncă indirect, prin lanțul de distribuție și aprovizionare.
- Numărul de angajați ai BAT a crescut constant, în medie cu circa 10%, în fiecare dintre cei 25 de ani de existență a companiei în România.
- Aproape jumătate dintre angajații BAT s-au alăturat companiei în urmă cu 10 ani sau mai mult.
DESPRE BAT
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*.
Compania continuă să susțină clar că fumatul cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus* dovedit științific. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralității emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosință și utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.
BAT are peste 52.000 de angajați și operează în peste 175 de țări. Grupul BAT a generat venituri de 12.87 miliarde de lire sterline în prima jumătate a anului 2022 și un profit din operațiuni de 3.68 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus** din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu ard. Acestea includ țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. După primul semestru al anului 2022, BAT a înregistrat 20,4 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 2,1 milioane față de anul precedent.
*Conform analizei derulate de grupul independent de consultanță și cercetare de piață CIVITTA.
**Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.