Asociația SAMAS a derulat pentru al doilea an campania de informare și educare a tinerelor mămici „Fiecare pui cu lăpticul lui!”, al cărei mesaj este că fiecare pui are nevoile sale nutriționale specifice, laptele de origine animală nefiind potrivit pentru el. Pentru 2022, ONG-ul și-a propus să ajungă la și mai multe mămici decât a reușit să o facă în anul precedent, iar o campanie de conținut educațional nu mai era suficientă. Trebuia să găsim o modalitate prin care să amplificăm mesajul campaniei într-un mod cât mai autentic, care să ofere încredere.
Alăptarea maternă exclusivă în primele 6 luni de viață este deosebit de importantă pentru dezvoltarea bebelușului. Cu toate acestea, doar 29% dintre mamele din România o fac, pe când restul înlocuiesc laptele matern cu lapte de origine animală. Deși în trecut au mai existat eforturi de educare și informare pe acest subiect, majoritatea au ales să transmită mesajul într-o formă mult prea rigidă pentru publicul țintă, mămicile.
Pentru a le informa și educa pe mamele din România am construit în jurul ideii că fiecare pui are propriile sale nevoie nutriționale, într-un mod cât mai autentic, din universul mamelor și al puilor lor. Am creat diferite spații digitale din care mamele să se informeze și unde să poată să discute despre problemele lor de alăptare. Miza a fost să reușim să simplificăm informația și să creăm experiențe digitale cât mai interactive. Și pentru că oricât de bine explicat ar fi fost mesajul, important era să ajungă la cât mai multe mămici din România într-un mod în care să le ofere încredere, am apelat la influenceri mămici care să-și spună propriile povești.