Back To Top
Image Alt

Fiecare pui cu lăpticul lui

Fiecare pui cu lăpticul lui

Alăptarea este una dintre primele interacțiuni pe care o mamă o are cu puiul ei. Din păcate, în România, de multe ori ajunge să rămână doar atât: un prim contact, mamele alegând să înlocuiască laptele matern cu cel de origine animală chiar din primele 6 luni, fără să realizeze că dezvoltarea bebelușului ei are nevoi specifice. Prezentarea unor informații strict medicale nu mai era de ajuns pentru a le convinge pe mămici să nu introducă lapte de origine animală așa devreme în alimentația bebelușilor! Așadar, misiunea pentru anul 2 al campaniei era simplă: să informeze mămicile pe limba lor și să spună povestea altor mămici, influenceri în care au încredere.

Client:

Asociația SAMAS

Category:
Date:

Asociația SAMAS a derulat pentru al doilea an campania de informare și educare a tinerelor mămici „Fiecare pui cu lăpticul lui!”, al cărei mesaj este că fiecare pui are nevoile sale nutriționale specifice, laptele de origine animală nefiind potrivit pentru el. Pentru 2022, ONG-ul și-a propus să ajungă la și mai multe mămici decât a reușit să o facă în anul precedent, iar o campanie de conținut educațional nu mai era suficientă. Trebuia să găsim o modalitate prin care să amplificăm mesajul campaniei într-un mod cât mai autentic, care să ofere încredere.

Alăptarea maternă exclusivă în primele 6 luni de viață este deosebit de importantă pentru dezvoltarea bebelușului. Cu toate acestea, doar 29% dintre mamele din România o fac, pe când restul înlocuiesc laptele matern cu lapte de origine animală. Deși în trecut au mai existat eforturi de educare și informare pe acest subiect, majoritatea au ales să transmită mesajul într-o formă mult prea rigidă pentru publicul țintă, mămicile.

Pentru a le informa și educa pe mamele din România am construit în jurul ideii că fiecare pui are propriile sale nevoie nutriționale, într-un mod cât mai autentic, din universul mamelor și al puilor lor. Am creat diferite spații digitale din care mamele să se informeze și unde să poată să discute despre problemele lor de alăptare. Miza a fost să reușim să simplificăm informația și să creăm experiențe digitale cât mai interactive. Și pentru că oricât de bine explicat ar fi fost mesajul, important era să ajungă la cât mai multe mămici din România într-un mod în care să le ofere încredere, am apelat la influenceri mămici care să-și spună propriile povești.

CAMPAIGN MIX.

Maraton de Povești cu Eli Roman

Eveniment live pe facebook unde, împreună cu Eli Roman - gazda evenimentului, mămicile au aflat poveștile despre alăptare a 5 mămici influenceri, au putut să le pună întrebări direct, dar și specialiștilor prezenți, și au putut participa într-un concurs cu premii. Invitatele au fost: Olimpia Melinte, Ruxandra Luca, Diana Bart, Andrada Munthiu și Patricia Tut.

Vizualuri din Universul mămicilor

Tratau într-un mod informativ, amuzant și care stârnea curiozitatea diferențele dintre laptele de origine animală și cel matern. Am pornit de la asemănările dintre diferitele feluri de pui (om, vițeluș, ied etc.) și am subliniat diferențele pentru a atrage atenția asupra efectelor: de exemplu, laptele de vacă este mult mai sărac în fier ceea ce poate cauza anemie.

Instant Experience

Pentru a ține utilizatorul într-o singură platformă am ales să dezvoltăm un instant experience în facebook și Instagram, în locul landing page-ului classic. Acesta conținea toate informațiile campaniei și un formular prin intermediul căruia mămicile își putea verifica nivelul informațiilor despre alăptare.

Social Media și activări

Am creat materiale video pentru fiecare canal de Social Media în parte (TikTok, Facebook, Instagram, YouTube), ținând cont de specificul platformei. În același timp, am organizat concursuri educaționale atât pe canalele proprii de Social Media, cât și pe cele al influencerilor din Maraton.