Back To Top

7 nominalizări la Webstock. Ce-am făcut să le merităm?

În peisajul publicității românești, Minio nu este cea mai creativă agenție, nici cea mai mare, nici cea mai ieftină, nici cea mai tehnologizată. În schimb, ne propunem să fim cei mai deștepți – realizând pentru clienții noștri campanii de impact. De aceea, avem un filon strategic puternic, o abordare creativă fresh și o echipă de execuție impecabilă.

De aceea, suntem foarte versatili, proiectele noastre sunt integrate, căci combinăm canale de comunicare în mixul optim. Abordarea noastră este channel-agnostic, adică nu ținem cont de canale. Nu contează dacă executăm soluția creativă pe Instagram, prin live-shows, printr-un website, printr-o promoție in-store, printr-un proiect de conținut sau printr-un eveniment.

Astfel, anul acesta avem 7 nominalizări la Webstock, în 5 categorii diferite și 6 campanii diferite. O performanță cu care ne mândrim mult și care arată că facem ceea ce promitem. Iată câteva detalii despre fiecare:

 

BEST CREATIVE IDEA & BEST USE OF VIDEO: DUREX – PREZERVATIVUL POTRIVIT

 Să lansezi prezervative pe mărimi – asta da provocare! Campania de lansare a noilor produse Durex, de la SlimFit la XXL. Am colaborat cu echipa de comedianți Ceva Mărunt pentru o campanie 360 spectaculoasă – de la spotul TV plin de umor, o colecție de clipuri digitale, un quiz video interactiv si multe altele.

Rezultatele ne-au uimit și pe noi:

  • folosirea conținutului video în general, dar și a video quiz-ului interactiv, a dat roade – interesul românilor pentru campanie a fost vizibil în bounce rate-ul foarte mic, de doar 9,12%.
  • 486.324 pagini vizualizate în doar 1 lună, cu o durată medie pe site de aproximativ 1:40m și o medie de 3,7 pagini / sesiune.
  • din 100.000 de utilizatori unici, 32% au participat la test.
  • am atins 85% din publicul nostru țintă.
  • Google Trends a arătat o creștere semnificativă pentru căutarea Durex Slim Fit, în perioada campaniei. De asemenea, în aceeași perioadă, subiectele „dimensiune/mărime”, în asociere cu „durex”, au fost marcate ca breakout de Google.

 Vezi proiectul AICI!

 

BEST USE OF LIVE VIDEO: BAT GLOBAL GRADUATE

În plină pandemie, BAT își continua programul de recrutare pentru tineri. Însă instrumentele pe care le folosea de obicei – târgurile de joburi – nu mai existau. Așa că, pe repede înainte, campania a fost derulată online și s-a bazat pe o serie de 7 webinarii susținute de oameni din BAT. Și nu orice oameni – startul a fost dat chiar de Ram Addanki, Area Director – Central Europe South (CEO level). Au luat parte oameni din departamente diferite, de la interni la top management, dar și 3 creatori de conținut. Webinariile s-au integrat perfect sub conceptul #myBATstory, pentru că am putut să prezentăm în mod real viața din interiorul companiei.

Rezultatele au fost peste așteptări:

  • 1.045 de tineri înscriși în platformă.
  • peste 60% dintre cei înscriși erau în targetul de vârstă vizat (sub 26 ani).
  • 50% dintre participanți și-au declarat interesul pentru un loc de muncă în BAT, doar 6% declarând că nu sunt interesați. Acest lucru arată, de asemenea, că live video-urile din webinarii au fost o parte corectă a mixului de comunicare, ajungând la publicul potrivit, cu interesele potrivite.
  • peste 74% dintre participanți au declarat că sigur vor mai participa și la alte webinarii din serie.
  • peste 12.000 de vizitatori unici pe site-ul dedicat campaniei de recrutare.
  • a fost depășit cu mult targetul de număr de aplicanți per poziție.

 

BEST USE OF PHOTOGRAPHY: TU CE PUI PE TUC

Cu campania “TUCe pui pe TUC?”, am reusit să transformăm TUC dintr-un biscuit sărat, într-un suport delicios pentru orice ai poftă. Pentru a arăta versatilitatea TUC pentru small-bites of anything, am realizat 69 de rețete diferite, într-o execuție vizuală superbă. Pe site-ul de campanie, consumatorii selectau ingredientele preferate cu o mișcare Tinder-like, pentru a li se genera aceste rețete, pe care îi invitam să le aprecieze cu o inimioară.

Rezultatele au fost grozave:

  • cele 69 de rețete generate au primit 63.141 likes/aprecieri.
  • timp pe site: 3,30 minute – semn că utilizatorii s-au jucat cu generatorul de rețete, pentru a descoperi cât mai multe combinații noi.
  • rată de bounce de doar 22%.
  • aproape 570.000 vizualizări ale rețetelor.
  • 380.000 de vizualizări despre poveștile postate de cei doi influenceri care au contribuit la realizarea rețetelor.

Vezi proiectul AICI!

 

BEST EXPERIENTIAL CAMPAIGNS – DUREX @ UNTOLD 2019

Prezența Durex la Untold a însemnat un turn îmbrăcat în ecrane LED, pe care am proiectat mesaje real time, în functie de ce anume se întâmpla la  festival. În plus, am avut Kiss Cam și tot felul de transmisiuni live pe pagina de Facebook a brandului.

 Rezultatele de care ne-am bucurat au fost:

  • postările și reach-ul organic au adus aproape 8 milioane de vizualizări în social media datorită postărilor aferente activării, precum și peste 3.000 de interacțiuni directe cu postările.
  • în timpul celor 2 săptămâni de comunicare a participării Durex la Untold, pagina de Instagram Durex și-a dublat fanbase-ul de la momentul respectiv.

Vezi proiectul AICI!

 

BEST USE OF VIDEO: ROWENTA FOREVER SHARP

Lansarea aparatului Rowenta Forever Sharp a fost o campanie exclusiv digitală, care l-a avut în centrul său pe Flick. Este unul dintre acele proiecte în care influencerul chiar face toată diferența. Flick Domnul Rimă a reinventat 3 poezii, pe care le-a spus în fața camerei, în timp ce se bărbierea cu aparatul Rowenta. Un challenge aproape imposibil, care a atras atenția urmăritorilor săi și i-a făcut curioși să afle mai multe.

Rezultatele au fost pe măsura nebuniei:

  • peste 1 milion de views, de 6 ori mai mult decât estimasem.
  • 325 comentarii, like-uri și share-uri.
  • în Google Trends, în perioada campaniei, Rowenta Forever Sharp a depășit principalul concurent – Philips One Blade.
  • în rețeaua Flanco, Forever Sharp a avut stoc epuizat după primele două zile de campanie – rezultat pe care l-am putut trackui prin video-urile lui Flick.
  • campania a generat peste 500 de comentarii, dintre care cele mai multe au inclus aprecieri pozitive, chiar dacă oamenii au recunoscut-o ca pe o reclamă „Plasare excelentă de produse”, „O reclamă frumoasă”. De asemenea, oamenii au răspuns videoclipurilor creându-și propriile rime în comentarii.

Vezi proiectul AICI!

 

BEST EXPERIENTIAL CAMPAIGNS: SUN PLAZA CU SUN APP

Sun Plaza a lansat prima aplicație cu realitate augmentată, pe care utilizatorii o pot folosi ca să descopere comori și să strângă monede. Acestea se transformă apoi în premii și discounturi la diferitele magazine din mall. Campania a fost una amplă, cu influenceri ce au testat aplicația transmițând live această experiență (ca în industria de gaming), cât și diferite execuții digitale, branding special în mall.

Rezultatele campaniei:

  • numărul de descărcări ale aplicației a fost peste targetul setat.
  • influencerii au generat organic peste 1.2 milioane de views.

 Vezi proiectul AICI!

 

Dacă vrei să lucrăm împreună pentru proiecte de impact, scrie-ne pe ioana.mucenic@minio.ro și hai să ne cunoaștem.