Aprilie: o lună plină de evenimente și know-how!
Oricât de mult ne-am pricepe la ceea ce facem, ceea ce știm nu este niciodată suficient pentru noi. Tocmai de aceea luna Aprilie a fost o lună pe gustul nostru, pentru că a fost una plină de evenimente unde ne-am actualizat cunoștințele de business și comunicare, mai ales prin contextualizare în plan local.
Minio @Forbes reINVENT Summit 2022
Cu toate că nu s-au oprit niciodată din a face performanță, CEO-ul Ioana Mucenic și Cristiana Pană, Head of Strategy and Growth la Minio au fost curioase să descopere și perspectivele altor antreprenori față de un an 2022 care arăta doar cu puțin mai bine decât precedentul.
Iar pentru că o experiență bună nu este completă dacă nu este împărtășită cu alții, Cristiana ne-a povestit care au fost highlight-urile conferinței maraton cu 16 invitați în 2 ore.
Experiența de la Summit-ul de anul ăsta a fost una foarte încurajatoare, mai ales că venim după un context pandemic destul de dificil pentru foarte multe business-uri, dar și pentru oamenii din spatele lor. A fost un eveniment plin de energie pozitivă, de povești și de succes, dar și de povești cu final mai puțin așteptat. Mi-a plăcut transparența cu care mulți speakeri s-au deschis în fața auditoriului, mai ales poveștile lui Răzvan Crișan ( Cofondator Kane Group), Bogdan Lupu ( Director de Loyalty și Mobile la Carrefour) și ale lui Ciprian Stancu (Fondator Republica Bio). Cuvintele cheie din experiențele lor în perioada asta pandemică, care a adus multă instabilitate, decizii incomode și curaj în business-uri, sunt mai degrabă axate pe 5 idei mari pe care le-am tot simțit cu toții pe pielea noastră:
1. Curajul de a spune că nu știi ce urmează echipei cu care lucrezi
2. Transparență și angajament față de toți cei implicați în business-ul tău, fie ei furnizori, clienți sau angajați
3. Autenticitatea de te expune așa cum ești ca business sau ca profesionist și de a-ți asuma posibile eșecuri în inițiative
4. Determinarea de a face ceva până la capăt, chiar dacă inițiativele anterioare au dat greș
5. Pasiunea de pune în practică ideile tale, chiar și atunci când piața merge în sens invers de decizia ta
Minio @HR 2.0 – Preparing for the Future of Work
Eliminarea restricțiilor pe de-o parte, dar și contextul social din ce în ce mai tulbure pe de altă parte reprezintă provocări la care un om bun de HR știe că trebuie să se adapteze. Tocmai de aceea unul dintre lucrurile pe care le-a făcut Ana Velea, Head of Operations and HR Manager la Minio, a fost să participe la conferința organizată de wall-street.ro pentru a afla noutăți din industrie.
Și pentru că parte din cultura Minio este acest knowledge sharing, Ana ne-a și povestit câteva lucruri despre experiența ei la HR 2.0 – Preparing for the Future of Work.
În mod clar subiectul fierbinte a fost despre cum facem să atragem talente și noul mod de lucru post pandemie. În contextul actual al pieței forței de muncă, angajatorii trebuie să se pregătească cu un set atractiv de beneficii, iar evenimentul a furnizat idei în zona tech, care migrează procesele de lucru către o completă digitalizare. Toate eforturile se concentrează în zona de “remote way of working”, ceea ce deschide oportunități masive în recrutare, prin deblocarea barierelor de spațiu.
Pentru mine ca om de HR, operațional la bază, a fost o util să am o comunitate de oameni în domeniu care vorbesc despre aceleași “provocări”. Cu această ocazie mi-am dat seama că suntem pe drumul cel bun în schimbarea pe care urma să o facem și noi, respectiv trecerea la un sistem de lucru hibrid: Work from Home & Work from Co-working spaces.
În următoarea etapă urmează să deschidem un nou proces de recrutare, adaptat pentru “Future of Work”
Minio @PR & Communication Summit 2022
Influenceri, comunicate, colaborări, parteneriate, share-uri și reshare-uri, story-uri live de la acțiuni- toate sunt lucruri pe care Marius Marin, le folosește cu lejeritate în fiecare zi la Minio. Dar ca orice PR Manager bun din industrie, știe că cel mai important este să fii la zi cu tot ce se întâmplă, atât la nivel micro, cât și macro.
Așa că pe 7 aprilie a fost în primele rânduri ale PR Summit România ca acum să poată împărtăși cu noi noutățile în Relații Publice pentru 2022.
Pot să spun că mi-a plăcut mult faptul că s-a discutat în principal despre OAMENII care lucrează în PR și mai puțin, față de anii trecuți, despre cât de bine bifăm KPIs, cum ne străduim să obținem vizibilitate organic într-o campanie, cum mai impresionăm cu PR Blitz-uri, ce a mai făcut cool X brand și cât de mulți influenceri am reușit să implicăm.
S-a pus accentul mai degrabă pe cum ne simțim, cât de anxioși am devenit, despre faptul că tot mai mulți oameni din agenții au atins burnout-ul și merg la terapie. S-a discutat și despre schimbarea modului de work: cum am integrat WFA (work from anywhere) în viața noastră, faptul că simțim nevoia tot mai mult de socializare, de întâlniri în grup, dar și despre acea categorie de oameni care vor să lucreze doar de acasă.
Sigur, cam totul este din cauza contextul de față: „ieșirea” dintr-o pandemie care ne-a secat de energie în cei mai recenți 2 ani, un război aproape de granițele noastre, toate acestea suprapuse cu angoase pe care fiecare le are.
Ca să încerc să trag câteva concluzii, discuțiile au fost cu preponderență aplicate pe case studies realizate de agenții și branduri & mai puțin pe „cum ar trebui” sau „de ce să țineți cont”, pentru că acestea au venit ca exemple de good practices din ce am văzut prezentat.
A fost learning de PR prin puterea exemplului real al campaniei/campaniilor respective. Mi-a plăcut cum ne-a prezentat Cătălin Ioniță de la BCR acțiunile lor de suport pentru refugiații ucraineni, care aveau nevoie de suport și informații despre cum și unde să-și schimbe banii din moneda lor. A fost un exemplu de PR bun, generat din intenție onestă de a ajuta și o acțiune concretă a băncii: le-a schimbat oamenilor hrivnele în lei.
Am apreciat și campaniile de experiential PR prezentate de Golin, care au demonstrat cât de importantă este experiența pe care un brand îl oferă consumatorilor, fie că este vorba despre un serviciu financiar, un fast food sau un ONG (aplicat pe FAIRO, KFC și Habitat for Humanity).
Pentru că PR-ul este în strânsă legătură cu Media Relations, prin exemplul articolelor și interviurilor exclusive realizate de Urban.ro, Cristina Bazavan a atras atenția asupra profesionalismulului și disciplinei de care o publicație românească trebuie să dea dovadă, pentru a fi în linie cu rigorile internaționale.
În ceea ce privește influencerii, campaniile și rezultatele prezentate de agențiile de PR de la eveniment mi-au confirmat cât de important este să ne raportăm la influenceri ca la un canal în sine, cu un rol important, cu o misiune, unde prezența lor trebuie să fie bine definită ca să se justifice și să performeze.
S-a discutat și despre trenduri și trebuie să spun că am apreciat mult prezentarea Ioanei Mănoiu de la GMP PR, pentru că a sumarizat cam toate trendurile importante pe care le observăm acum: de la mental health, work revolution, la evoluția în digital – fie SM sau PR digital.
Cum bine punctase, tot pandemia a fost cea care a accelerat transformarea digitală, „studiul McKinsey Global Survey of Executives din iulie 2020 arătând că dezvoltarea de produse digitale a fost accelerată cu 7 ani”. Bineînțeles că s-a vorbit și despre Metaverse și realitățile alternative, cu exemple de la branduri care au pus deja în aplicare: Nike – NIKELAND pe Roblox, Gucci și geanta only digital vândută pe Roblox sau terenul virtual cumpărat în The Sandbox, emisiunea Alter Ego de la FOX Entertainment – unde participanții pot fi ce vedete vor prin intermediul avatarelor lor.