Back To Top

[Cine a furat Crăciunul] Andrada Ionescu: Anul 2020 a adăugat destul de mult la capitolul emoție pentru sărbători

Oamenii își aduc aminte cu drag de momentele când făceau Secret Santa la birou. Sau de momentele în care stăteau toată ziua în papuci, la birou. I se întâmplă Andradei Ionescu, Digital Strategist, Minio Studio, cu ocazia unui Moș Nicolae. Spune că e cea mai frumoasă amintire a ei de sărbători,  din agenție, pentru că au făcut și cadouri unor copii. Iar de la petrecerile de Crăciun își amintește cu drag mahmureala de a doua zi. Ce mișto e să fii adult. Până la urmă e un simplu trade: renunți la ideea copilărească că există Mos Crăciun, dar te transformi tu într-unul. Pentru că faci cadouri. Și cu ocazia asta realizezi și cât de bine îi cunoști pe cei din jur, mai ales că sunt cu toții puțin diferiți față de ceilalți ani:

 

Care e situația cu campaniile de Crăciun anul acesta?

Ce campanii pregătiți? Ce e diferit față de ceilalți ani (bugete, timing)? Cum ați gândit producția?

Anul acesta ne-am axat în general pe campanii digitale, așa că și ce a însemnat comunicare de Crăciun s-a încadrat tot aici. Cred că față de anul trecut cel puțin, lucrurile au fost mai puțin certe în toate planurile, neștiind exact cum vor sta lucrurile în perioada Sărbătorilor din punct de vedere al evoluției pandemiei. În rest, am încercat să păstrăm aceiași pași pe care i-am fi urmat oricum referitor la brainstorming, crearea conceptelor, dezvoltare materiale, producție etc.

 

Cum ați intrat anul acesta în atmosfera festivă? Ce a ajutat? Cum se simte Crăciunul anul acesta?

Eu personal sunt mereu în atmosfera festivă încă din octombrie J) și colegii știau bine chestia asta pentru că îi enervam cu cântece de Crăciun la birou. Anul ăsta, în schimb, colindele mi-au servit doar mie și m-au ajutat să hang in there până la vacanță. Și cum toate au fost diferite în 2020, un lucru de punctat aici ar fi petrecerea de Crăciun care s-a mutat și ea pe Zoom și care nu a mai semănat deloc cu evenimentele noastre obișnuite. Practic ne-am jucat jocuri online și în loc de filmul de Crăciun al agenției din fiecare an, am făcut filmulețe individuale unde am povestit fiecare cum am trecut de anul ăsta greu și ce speranțe avem pentru 2021. S-a râs. Mult J) Ah, ca să nu mai zic că am primit cadourile prin curier. #crăciunremote

 

Când a venit prima solicitare/brief de Craciun anul aceasta?

Nu mai știu exact, mai ales pentru că anul ăsta s-a simțit ca o mare zi fără final. Am pierdut evidența lunilor și sincer cu sufletul cred că am rămas undeva prin iulie. Ce pot să spun însă este că am lucrat încă de prin vară la o campanie de Crăciun pentru 2021 și din seria momente festive, tot pe atunci am început să lucrăm și la campanii de Paște. Nu mai zic de Vday și 8 martie 2021 pe care parcă lucrăm de la Crăciunul trecut. J) Glumesc evident, însă știm cu toții că Sărbătorile se simt diferit în agenții pentru că de Paște lucrezi pentru Crăciun și vice versa.

 

Ce înseamnă lucrul la o campanie pentru Crăciun, în pandemie? Ce cerințe speciale sunt? Care sunt provocările?

Eu cred că work-ul pentru Crăciun trebuie să surprindă emoția contextului ăstuia de Sărbători și să-i facă pe oameni să își ia din timpul lor să urmărească ad-ul tău. Genul acela de campanie de care lumea vorbește random la bere (pe Zoom, desigur). Iar anul 2020 a adăugat destul de mult la capitolul emoție pentru Sărbători. Oamenii sunt obosiți, frustrați, sătui de provocările prin care au trecut forțat în ultimele 9 luni și ce le lipsește acum e fix un ad cu ”Hey, vine Moșul, hai să ne prefacem că e totul okay și că anul ăsta a fost ca oricare altul de până acum”. Mai ales că știm cu toții că deși 2020 e pe final, povestea cu pandemia va continua și în 2021. Deci din nou incertitudine, stres, anxietate pentru tine și cei dragi. Așa că, dacă în orice ocazie e super important să te raportezi la context atunci când comunici, pentru Crăciunul acestui an a fost absolut vital. Iar când mă refer la context, cred și aici că e important să fi avut în vedere câteva aspecte. Cred că 2020 trebuie privind și el în micro moments și nu doar holistic, pentru că, da, e un an greu, dar trebuie conștientizat că nu mai suntem în aprilie și oamenii sunt sătui și de ”totul va fi bine, suntem o familie, *bătăi pe umeri*”. Cred că echilibrul e cheia și din punctul meu de vedere oamenii au nevoie de un mesaj realist, nici cringe de înduioșător, dar nici picat din cu totul alt an. Și aici dacă ar fi să dau un exemplu de ce mi se pare potrivit, cred că umorul e acela. Un pic de răgaz de la anul ăsta greu, o pauză de content bun fie el chiar și publicitar.

 

Cum diferă procesul de creație la campaniile de Crăciun? 

Nu cred că diferă foarte mult. Cum ziceam și mai sus, cred că toate campaniile au nevoie de o raportare bună la context, de un insight valoros și de o execuție de calitate. Însă pentru campaniile de Crăciun trebuie în special să surprinzi emoția perioadei și după părerea mea o campanie bună nu te lasă cu sentimentul că a vrut să îți vândă ceva, e mai mult despre atmosferă decât despre produs. Brandul trebuie să aducă ceva în universul de zi cu zi al consumatorului, nu să îi intre neinvitat în casă de Crăciun.

 

Care e cea mai mișto amintire (a ta sau din agenție) legată de Crăciun?

Finalul de an a fost foarte drăguț în 2019 și îmi amintesc cu nostalgie cum era să lucrezi în agenție în pre-covid. Mi-a plăcut super mult că de Moș Nicolae am făcut cadouri împreună cu colegii pentru copii cu deficiențe de auz dintr-o școală de profil din București și am participat la serbarea lor de final de an, iar după am petrecut ziua în papuci la muncă și ne-am lăsat ghetele la ușă pentru cadouri. Cred că asta e poate cea mai emoționantă amintire pe care o am legată de Minio și de Sărbători. Și bineînțeles, petrecerea de Crăciun care mă face să-mi amintesc cât de dor îmi e de o mahmureală la birou J).

 

Ce campanii de Crăciun, din afară, ți-au plăcut cel mai mult? (de anul acesta sau all time)

Sincer, decembrie a fost destul de haotic așa că până să scriu articolul, nu apucasem să mă bucur de ce s-a făcut anul ăsta. Dar am selectat câteva care mi-au plăcut mult și cred că punctează exact ce povesteam mai sus că ar trebui să cuprindă o campanie de Crăciun – genul ălă de ad-uri la care te uiți de drag pentru că sunt mișto și amuzante sau care sunt pur și simplu foarte cute și cărora vrei să le dai share pe feed, să vadă și alții.

Ideea aia propusă ca prăjeală și pe care ”sigur nu o alege clientul”:

 

Categoria ”aww” și good use of music: https://www.youtube.com/watch?v=5f9uQgJ3_dg

Alt premiu pentru infinite cuteness:

 

Asta e dintr-o serie de 3 unde mi s-a părut foarte mișto ales insightul și cu o potrivire bună pe contextul Crăciunului de anul acesta:

 

Asta poate nu punctează extraordinar la context, dar cred că rămâne în cap pentru muzică și ”copiii ăștia cute care cântă împreună”:

My old time fav:

Sursa: IQads.ro