Back To Top

Cosmina Chelariu: Copywriter la Minio

Când am aplicat la Minio, veneam „la pachet” cu un Art și nu știam neapărat foarte multe lucruri despre Copywriting, exceptând partea de digital, unde mă și formasem înainte. Știam doar că-mi place, că suntem „meant to be” și că vreau să învăț cât mai multe. Anunțul de pe IQads cerea 3 ani de experiență, așa că nu aveam prea mari speranțe ca avântul nostru de a aplica să se concretizeze într-un telefon pentru interviu. Nu puteam să mă înșel mai tare, dar nici să mă bucur mai mult atunci când telefonul a venit.

 

La Minio, procesul de recrutare a însemnat 3 pași în care ne-am cunoscut reciproc și am încercat să ne dăm seama dacă suntem ce trebuie unii pentru ceilalți. Din fericire, la mine a fost un MATCH, deși, sincer, în timpul procesului am simțit puțin că aplic la NASA. Mai târziu, totuși, am înțeles importanța probelor.

 

Un lucru interesant în procesul de recrutare, deși poate părea complicat în termeni logistici și de efort, e că dacă totul merge bine la primul interviu, ai șansa să vezi un ”teaser” despre cum e aici. Apeși ”butonul de play” și vii la o zi de probă în agenție. Dacă încă nu știi la ce să te aștepți de la Minio, ăsta e momentul în care o să scapi de dubii.

 

În ziua de probă primești o serie de task-uri care reflectă foarte bine viitoarele tale sarcini de aici. În zilele grele! Și, dacă testul tău impresionează și Cristiana, (Head of Strategy), spune că te vrea în echipa ei, vei primi (pe mail, chill, nu mai trebuie să bagi scuze ca să te învoiești) vreo 3 teste – de aptitudini, de personalitate și de logică. Dacă ești ca mine și ai antrenament pe BuzzFeed, probabil în jumătate de oră le dai gata pe toate. Iar dacă treci și de etapa asta, o să fim colegi, așa că mai jos îți povestesc puțin despre cum e viața de Copy la Minio, ca să știi la ce să te aștepți.

 

Nicio zi nu e ca alta. Nicio oră nu e ca alta, de fapt. Și asta nu poate decât să te bucure. Acum poți să fii la birou cu un playlist random de pe Spotify în căști și un Word în care mai dai 10 variante de headline-uri pentru Durex, iar peste două ore, în sala de meeting, cu alți 4 oameni, căutând cea mai bună idee pentru o campanie la un medicament pentru diaree. Been there, done that.

 

Vara sau când e vreme frumoasă poți să lucrezi din grădină în timp ce nenea Mișu, Senior Art Director-ul nostru e în bucătărie și face celebrele lui paste din care, după aia, mâncăm toți. Iar pe la amiază aproape tot timpul o să cumpere cineva pepeni sau înghețată pentru toți.

 

Distribuția task-urilor se face cât se poate de echitabil pentru că în fiecare dimineață vine Statusul, invenție divină, acel mail care aranjează task-urile creativilor după prioritate. Chiar dacă nu ți-a plăcut chimia, în unele zile poți să te trezești că ești atom, adică acele zile când ești mai liber și e posibil să preiei din task-urile colegilor mai ocupați în ziua respectivă.

 

Și raportul task-uri – recreere e de asemenea echitabil. Minio e și o agenție care asigură distracție integrată, sub formă de grătare, de jocuri în grădină sau de concursuri interne.

 

Pentru mine, cred că cele mai dragi proiecte de până acum au fost campaniile Durex la festivaluri (Untold și Sziget). Chiar dacă a fost unul din task-urile acelea cu deadline ”ieri”, râdeam când scriam materialele din zona de activare. Și am râs și când a apărut, pe baza lor, primul meu viral sau când vedeam oamenii fotografiindu-se alături de textele mele.

 

Dacă mă întrebi pe mine, Minio e locul unde tocilarul din facultate și tipul ăla care nu prea dădea pe la ore, dar era deștept foc și făcea bine la examen s-au întâlnit, lucrează împreună și se înțeleg de minune. Așa că oricare dintre ei ai fi, dacă te targetează unul dintre anunțurile noastre, aplică și hai o fugă pe Alizeului să ne cunoști.