Cum îți adaptezi strategia de marketing la contextul actual
Dacă un aspect al comportamentului consumatorilor e incontestabil, acela e adaptabilitatea. Foarte multe lucruri legate de stilul de viață al oamenilor s-au schimbat într-un timp extrem de scurt, iar brandurile sunt puse acum în poziția de a-și recentra strategia de marketing în funcție de noile nevoi și comportamente.
Pentru a înțelege ce este recomandat ca brandurile să facă în această perioadă, trecem în revistă câteva moduri în care s-a schimbat modul de viață al oamenilor în perioada de izolare:
Consumatorii, în special cei din generația Millenials, au început să se focuseze mai mult pe nevoile imediate decât pe dorințe, ceea ce face ca shopping-ul să fie mai mult rațional decât emoțional. De asemenea, se conturează deja un trend al cumpărăturilor mai practice – se urmărește criteriul costului și se observă o tendință de a face stocuri de produse, în special alimentare și medicale. Chiar și așa, oamenii nu doresc doar să cumpere, ci sunt atrași în continuare de experiența de cumpărare în sine.
Având în vedere modul în care consumatorii și-au adaptat comportamentul, companiile au identificat atât strategii de marketing imediate, cât și pe termen lung, care ar putea să servească obiectivului de a supraviețui crizei. Una dintre acestea se referă la minimizarea eforturilor de comunicare de tip OOH, cu tot ce presupune aceasta și concentrarea eforturilor pe comunicarea în mediul online, în special sub formă video, cel mai engaging tip de conținut mai ales în perioada aceasta.
De asemenea, studiile* arată că oamenii își doresc în continuare ca brandurile să fie prezente în viața lor sau să profite de poziția pe care o au pentru a aduce un impact pozitiv în societate.
Deja observăm în acest sens exemple de acțiuni de responsabilitate socială adaptate contextului actual, însă chiar și brandurile care nu au posibilitatea să susțină financiar o anumită cauză, pot compensa prin beneficiile emoționale aduse de puterea poveștilor frumoase. Acestea sunt cu atât mai importante în perioade de criză, când au rolul de a calma consumatorii îngrijorați.*
Ca brand e important să identifici noi norme sociale în astfel de perioade, la fel cum e important să empatizezi cu tagetul și să investești în relația cu acesta. Brandul poate avea chiar un rol de mentor în astfel de situații critice, un exemplu ar fi explorarea universului de acasă, ajutându-i pe consumatori să găsească modalități de a-și petrece timpul într-un mod productiv.
Sursa: *Ipsos Creative Fightback 2020
Cosmina Chelariu
Junior Copywriter Minio Studio