Insight-uri de la Conferințe: Digital Divas
Accounți, strategi, copywritteri sau art directori, cu toții suntem oameni de comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio credem cu adevărat că cel mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.
De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, noi am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți împresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.
1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?
Patricia: Am fost la conferința + gala de premiere Digital Divas, susținută de Avon. Practic e noaptea aia unde tuturor divelor digitale li se recunosc meritele și primesc laude și aplauze. I loved it!
Alexandra: A 11-a ediție de Digital Divas, atât la conferință, cât și la gală. Este o conferință despre divele din online în special, dar și despre cei mai apreciați creatori de conținut de lifestyle, beauty, sănătate, travel și nu numai. Cele 3 secțiuni din cadrul conferinței au explorat teme diferite, foarte relevante în mediul online.
2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?
Patricia: Din punctul meu de vedere cel mai interesant subiect a fost discuția dintre Emil Rengle și Cristina Stănciulescu. Cei doi au avut o chimie extraordinară în dialog, au vorbit despre autenticitatea în mediul online, iar din punctul meu de vedere Emil Rengle este întradevăr un icon al autenticității în online-ul românesc.
Alexandra: Mi s-a părut foarte interesant cum Twitch-ul este „pe val” acum, în rândul creatorilor de conținut, gândidu-ne că inițial a fost folosit predominant de gameri. Câțiva dintre aceștia deja fac streamuri frecvente cu comunitățile lor, iar mulți alții deja se gândesc că este o platformă de social media care poate facilita interacțiunea dintre urmăritori și influencer, motiv pentru care vor să încerce și acest canal.
3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?
Patricia: Cumva cred că este greșit să spunem că am avut un vorbitor preferat, focusul fiind pe influenceri în totalitate. M-a impresionat foarte tare nișa nouă de influenceri, la un moment dat Louis Florea povestea despre cum făceau brainstorming pentru content în sufragerie, în pandemie, când trebuiau să se mențină pe fyp. New gen of influencers work hard!
Alexandra: Am venit la conferință pregătită să descopăr majoritatea dintre vorbitori, fară să fac un research înainte despre ei, dar nu mă așteptam să-mi placă așa mult Mira. M-a surprins prin naturalețea prin care a abordat subiectele serioase, dar și mai sensibile din viață ei. Maturitatea cu care a vorbit despre accidentul ei și felul în care a răspuns imediat după acesta s-a petrecut, mi s-a părut foarte curajos, mai ales că a scos în evidență cât de importantă este prudența și grija față de cei din jurul nostru.
4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.
Patricia: Am aflat că brand-urile preferă colaborările long term cu un influencer fiindcă acolo deja s-a consolidat o relație de încredere care nu mai este pusă la îndoială. Cumva putem lua această bucățică de informație și o putem folosi în viața noastră de zi cu zi și la job, bineînțeles.
Alexandra: Că există branduri care sunt dispuse să trimită înaintea începerii unei campanii produsele către influenceri pentru testare, iar dacă acestea nu se potrivesc profilului influencerului nu continuă colaborarea. Dacă s-ar putea aplica la mai multe branduri, sunt convinsă că ne-ar ajuta să luăm o decizie mai ușor atunci când alegem creatorii care pot ajuta campania, real, nu doar în teorie.
5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.
Patricia: Ce m-a uimit enorm au fost activările de la brand-uri. Întradevăr, dacă brand-urile pun accent pe asta, activarea pentru conferință iese la fel de bine ca o activare offline pentru publicul larg. Preferata mea a fost cea de la Answear, Prosecco o’clock! Practic aveam acest perete improvizat natural, de care era legat un clopot, iar cum dădeam din clopot din perete ieșea o mână care te servea cu un pahar de prosecco. Very fun și de impact!
Alexandra: Faptul că atunci când se stabilesc fee-urile pentru influenceri, criteriul cel mai important de la care se pornește este engagement rate-ul și faptul că există fee-uri mai mari, la influenceri mici. Acest lucru este dat, aparent, de profilul influencerului, care poate deveni ingredientul cheie ce poate face o campanie să fie de succes.
6. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența ta la Digital Divas sau la conferințe în general.
Patricia: Am fost foarte fericită să mă aflu la Digital Divas pentru prima dată, fiind una dintre galele de premiere pe care le urmăresc de ani de zile, și la fel, votez pentru influencerii preferați de ani. A fost o zi plină de activări frumoase, oameni frumoși, insight-uri real prețioase pentru piața de influencer marketing și mâncare foarte bună!
Alexandra: Specific, la această conferință mi-a plăcut că speakerii au fost puși în valoare de către moderatori. Fiecare dintre ei cei care au urcat pe scenă au punctat lucruri relevante pentru industrie. Pe de altă parte, din punctul meu de vedere, conferințele pare că sunt punctul de plecare către inovații și schimb de idei.