Back To Top

Insight-uri de la Conferințe: GPeC SUMMIT 2023

Accounți, Strategi, Copywritteri sau Art Directori, cu toții suntem oameni de Comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio Studio credem cu adevărat că cea mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.

De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți impresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.

1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?

Am fost la GPec, cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din CEE. Am avut parte de conferință, expo, networking și speakeri foarte tari, dintre care o paletă destul de mare de speakeri internaționali.

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Personal, mi-a plăcut foarte mult dezbaterea. La dezbatere au luat parte Cătălin Maftei (Founder C Solution), Adrian Mihai (CEO FAN Courier), Lucian Baltaru (CEO Sameday), Yannick Mooijman (CEO Cargus), iar Andrei Radu (CEO & Founder GPeC) a fost host. După analiza numelui ți-ai dat seama deja despre ce este vorba, despre piața de E-Commerce din România. S-a răspuns la întrebări precum: Comerțul online românesc în stagnare? & Ce își doresc clienții și cum scalezi business-ul e-commerce în contextul actual?

Am primit răspunsuri la întrebări foarte frecvent legate de E-Commerce, am aflat cele mai noi cifre ale pieței pentru primele 5 luni ale anului în curs, iar predicțiile curierilor pentru dezvoltarea pieței până la finalul lui 2023 au atins subiecte sensibile precum sustenabilitatea. Într-adevăr, informații de care nu știam că am nevoie, nu mă așteptam să mă captiveze atât de tare dezbaterea, mai ales eu fiind pe partea de Social Media.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Cu siguranță vorbitorul meu preferat a fost Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist | AGConsult). Els ne-a povestit pe larg despre cum faci user testing right. Ce mi-a plăcut în mod special la ea a fost pasiunea cu care vorbea despre user testing, a aprofundat metodele ei preferate de user research. Am învățat de la ea, cu exemple, de ce metodele de user testing îți oferă o înțelegere reală legată de cum consumatorii folosesc de fapt pagina ta web sau aplicația pe care o ai. Cea mai importantă concluzie a fost: dacă îți înțelegi userii, dacă afli ce îi triggeruiește spre a cumpăra, într-adevăr o să ai parte de creșteri pe partea de vânzări.

4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.

Pot spune că în timpul prezentării Taliei Wolf (Conversion Optimization Specialist | GetUplift) am avut cea mai mare revelație. Mi s-a părut că a spus niște lucruri atât de evidente, dar cu toate astea alegem să le ignorăm.

Talia a vorbit despre puterea emoției – secretul pentru a avea mai multe vânzări. În momentul în care a spus că nici toate tool-urile din lume: analytics, tools automatizate, tehnologii noi – nu te vor ajuta niciodată să creezi funnels cu grad ridicat de conversie dacă nu înțelegi și nu valorifici lucrul care contează cel mai mult în Marketing: emoția.

După această prezentare încerc de fiecare dată, înainte de orice, să mă pun în locul consumatorului meu când creez content. Eu, persoană normală, după un job obositor de la 9-5 de luni până vineri, dacă aș vedea acest asset în metrou, mi-ar atrage atenția? Ar avea un impact asupra mea? Mă face să zâmbesc dacă îl văd pentru prima dată?

Într-adevăr, mi-a schimbat mult percepția în job-ul meu de zi cu zi. Până la urmă ăsta este adevărul, lucrăm pentru oameni, să satisfacem oamenii – bineînțeles, fără să ieșim din guideline-ul clientului.

5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Am aflat un mic insight: se spune că în următorii ani companiile de curierat o să se unească și vor forma o rețea mare, sub același nume.

M-a uimit, fiindcă în capul meu încă nu îmi pot da seama cum v-a funcționa treaba asta. Aștept cu nerăbdare momentul, să pot vedea și rezultate reale și ce impact v-a avea pe piața de E-Commerce din România.

 

6. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența ta la GPec sau la conferințe în general.

Conferințele sunt evenimente pe care niciun publicitar nu trebuie să le rateze. Mi se pare că pleci de acolo cu informații noi, foarte prețioase. Este o zi în care oameni importanți din industrie îți oferă insight-urile lor pe tavă, insights foarte valoroase care te vor ajuta să evoluezi pe scara carierei, fiindcă automat o să îți faci treaba mult mai bine.

Să nu vorbim de lucrurile mici care ne fac să zâmbim la fiecare conferință: te vezi cu mulți colegi din breaslă și faci muuult networking, goodie bags cu lucruri care te ajută să faci mici economii (vorbesc serios, nu cred că mai trebuie să-mi cumpăr agende și pixuri 1 an de acum încolo), mâncare bună și un motiv în plus să te îmbraci cu sacoul ăla office, frumos, pe care îl ai pe umeraș.

Ce mi-a plăcut foarte tare la GPeC și, într-adevăr nu mă așteptam, fiind o conferință despre E-Commerce, speakerii internaționali care au fost în număr mare. Mi-a plăcut să aud cum fac oamenii treaba în alte țări, mi-a plăcut să aud diferențele dintre România și alte țări, mi s-a părut fascinant.

La mine la birou șe știe, dacă este vorba de conferință… sign me in!