Back To Top

Marius Marin a participat la mai multe conferințe de advertising în 2022 ca să îți poată povesti totul despre ele!

Toți ne dorim să descoperim lucruri noi și interesante care să ne ajute zilnic în profesia noastră. Iar periodic apare ACEA conferință ce pare că va fi exact ce ai nevoie. Și totuși, niciodată nu reușești să ajungi. Cu toții pățim asta! Cu toții mai puțin Marius Marin, Reputation Manager @ Minio Studio, care s-a asigurat că nu ratează niciuna dintre cele importante, ca să ne poată povesti ce și cum se mai discută prin industrie!

Merită sau nu să participi? Mai ales că acesta a fost primul an după pandemie, când organizatorii au fost curajoși și au organizat și offline

Mie îmi place să învăț continuu, din orice experiență iau ceva util, nou, trag o concluzie pe care s-o pun în practică la momentul potrivit și ca om de PR sunt de părere că de la orice eveniment, conferință sau workshop poți să pleci cu know-how în plus, cu learning și, de ce nu, cu multe notițe.

Dincolo de asta, te conectezi cu oameni și specialiști – din diferite zone profesionale și domenii. De la oameni de comunicare și PR, influencer marketing manageri, specialiști în digital și Social Media, brand manageri etc., fiecare vine cu experiențe sale de lucru, exemple de campanii implementate, lecții de ce a mers bine și ce nu în ce au făcut, de ce au ales un anume influencer, de ce și-au gândit campania de PR într-un anume fel, cum au amplificat un anumit proiect ș.a.m.d.

Cum mare parte din activitatea mea este legată de work-ul cu influencerii, simt că am obligația profesională de a fi la curent cu ce e nou, cu tendințele, să țin cont de ce apare, ce a mai făcut X, ce demers mai apare online, ce se întâmplă în industrie.

Suntem și prinși zilnic cu campanii on-going, cu lucruri pe care trebuie să le rezolvăm, cu telefoane pe care trebuie să le dăm ca să clarificăm lucruri, cu propuneri, monitorizări, rapoarte etc., încât atunci când ai o zi doar pentru learning & networking, chiar vrei să profiți la maxim.

Cum să selectezi conferințele la care vrei să mergi?

  1. Aleg ce știu că mă interesează: eu mă orientez după cele care sunt dedicate zonelor mele de interes și anume PR și Influencer Marketing. Mie îmi place mult și partea de Social Media pentru că este legată de PR-ul online și de influencing și, dacă am ocazia, particip și la evenimente dedicate digitalului, brandurilor sau zonelor de CSR și employer branding.
  2. Aflu cine mai vine: mă uit să văd care sunt speakerii anunțați, ce teme vor fi abordate, dacă sunt dezbateri la care participă oameni interesanți, dacă se discută aplicat pe studii de caz ale unor campanii.
  3. Mă asigur că este un loc bun de knowledge-sharing: îmi place și să ascult colegi de breaslă de la alte agenții despre cum au făcut ei anumite proiecte din piață, care e viziunea lor, cum le-au ieșit anumite lucruri, de ce au ales acel mix de influenceri, sau chiar de la clienți despre provocările pe care le au.

 

 

 

Ce fel de conferințe preferi: Online sau Offline?

Offline clar, dar nu zic pas nici online-ului și o să îți spun de ce. Atunci când pot să merg, prefer să particip în format fizic pentru că:

  1. este un domeniu în care lucrez cu oameni, implicând alți oameni, pentru a comunica lucruri unor anumiți oameni (ca un triunghi uman);
  2. mă conectez direct cu oamenii, relaționăm, poate chiar încheiem parteneriate și colaborări. Este vorba de contactul uman, discuți la o cafea cu cineva în sala de eveniment, nu ești doar tu cu cafeaua lângă laptop (deci perspectiva e alta);
  3. văd tot felul de activări de BTL interesante, văd cu ce mai vin nou brandurile la evenimente;
  4. și înveți lucruri on the spot. Într-un fel, este ca la școală: una e să prezinte profesorul în fața clasei și alta e să-l urmărești pe profesor la laptop, unde mai bâzâie ceva, mai pică sunetul, se blurează imaginea.

Și totuși, nu ignor nici online-ul. În pandemie a fost singura soluție și cumva m-am obișnuit, așa am reușit să asist la evenimente și să rămân conectat la tendințe și ce întâmplă în industrie. Totodată, când nu reușesc să merg la locație, pe parcursul zilei țin căștile în urechi și ascult ce se prezintă, ce se discută. Deci se poate și așa, chiar dacă nu este la fel.

În orice formă ar fi, de fapt acesta simt că e câștigul principal – prin participare rămân conectat cu industria.

 

Ce să faci și să nu faci la conferințe?

Do’s:

 

  • Urmărește speakerul de pe scenă și notează-ți ideile și concluziile principale ale prezentării. Nu te chinui să fotografiezi slide-urile, de cele mai multe ori organizatorii trimit pe mail, după eveniment, toate prezentările;
  • Pune întrebări: dacă ai întrebări, curiozități și vrei să clarifici ceva, să înțelegi la ce s-a referit speakerul, cum a rezolvat acel lucru. Atât în timpul Q&A-ului, cât și la cafea, în pauză, speakerii sunt mai mult decât deschiși să discute cu audiența pe baza lucrurilor prezentate;
  • Observă ce se întâmplă în jurul tău – cine mai participă și interacționează cu ceilalți oameni;
  • Vezi ce poți să „preiei” din ce ai aflat, poate chiar învățat, și să aplici în propriile proiecte;
  • Uită-te la cum sunt organizate lucrurile: nu se știe când vei organiza și tu un eveniment și sunt componente de care trebuie să ții cont, dar la care nu te-ai gândit până nu este prea târziu (sunet, IT-ist, videoproiector, fotograf, cameraman, catering, integrarea unui brand etc.);
  • Evită să verifici telefonul, să răspunzi la mesaje din SM și să mai trimiți mail-uri: important este să fii conectat 100% cu ce se întâmplă și se discută acolo.

 

Dont’s – lucruri observate anul acesta:

  • NU lăsa telefonul pe loud, dă-l pe mute (se întâmplă mai des decât ai crede);
  • NU vorbi tare cu cine stă lângă tine ca să nu-i deranjezi pe ceilalți;
  • NU te apuca să scrii TOT ce vezi în prezentări, pentru că nu o să-ți iasă nici una, nici alta – nici nu poți să notezi tot, dar nici să fii atent(ă) în totalitate și să reții ce a spus speakerul;
  • NU fi reținut(ă) în a intra în dialog cu alți participanți, de a adresa întrebări și a crea conexiuni;
  • NU îți mai spune „NU mă duc să vorbesc cu clientul x / influencerul x pentru că mi-e rușine”.

Care au fost cele mai interesante conferințe la care ai fost?

Dintre toate conferințele din 2022, atât offline, cât și online, cele mai apropiate de interesele mele au fost PR & Communication Summit, și Webstock. Dar din toate am avut ceva de învățat, fie că a fost o informație nouă, un tool care să mă ajute în lucrul de zi cu zi sau o discuție cu unul dintre colegii mei de breaslă. Te invit să citești și materialul, pe care urmează să-l publicăm.