Back To Top
Image Alt

BAT Global Graduate

BAT Global Graduate

A fi tânăr și la început de drum este greu. Și mai greu este să fii la începutul drumului și să te afli în mijlocul unei pandemii globale. În acest context, când eram cu toții în carantină, blocați în fața monitoarelor, British American Tobacco (BAT) a vrut să facă diferența și să ajute tinerii români să-și canalizeze atenția către activități productive. Am lansat primul program de formare online disponibil gratuit pentru tinerii din România: BAT Global Graduate 2020. Pe lângă componenta de formare gratuită, programul a oferit și posibilitatea de a aplica online pentru o carieră BAT.

Client:

British American Tobacco

Date:

Multe tendințe de pe câmpul muncii s-au schimbat drastic în contextul pandemiei. Pentru că regulile de recrutare și angajare s-au modificat odată cu noile limitări, organizațiile au fost nevoite la rândul lor să țină pasul cu noul context și să își însușească noi practici și strategii. Pe lângă lipsa tradițională de experiență în carieră și dificultatea de a găsi un loc de muncă adecvat, problema evidentă a tinerilor români a fost dublată acum și de dificultățile apărute odată cu contextul pandemic.

În prezent, candidații se îndreaptă spre oportunități de carieră care asigură un echilibru puternic între viața personală și viața profesională, oferindu-le, totodată, un sens. De asemenea, noua generație îmbrățișează libertatea profesională, inovația, flexibilitatea și o cultură concentrată pe angajați. În același timp, imposibilitatea de a face interviuri față în față și faptul că, din cauza pandemiei, potențiali aplicanți nu au putut afla ce poziții sunt deschise la BAT, au făcut procesul de recrutare destul de dificil.

În urma călătoriei online a tinerilor utilizatori care aplică pentru un job, ne-am dat seama că recomandările sunt o sursă importantă de informații. Deci cum am putea crea o conversație autentică și transparentă, fără conexiuni umane? Am decis să nu facem doar o campanie de recrutare, ci să facem o adevărată școală online pentru tineri. Și am făcut acest lucru prin evidențierea oamenilor reali, angajații BAT, care le vorbesc din perspectiva lor tinerilor aspiranți, împărtășind valorosul lor know-how, precum și povestea lor în BAT.

MI1033_Website_CASE-STUDY_Global_Graduate_1-1_IDU_18noi20-10

CAMPAIGN MIX.

Recrutare

Tot site-ul de campanie s-a construit în jurul seriei de video-uri live cu angajați în poziții cheie la BAT, precum și cu influenceri relevanți pentru target. Totodată, website-ul includea webinarii și informații despre joburile disponibile, background-ul companiei, posibilitatea de a aplica la pozițiile deschise dar și povești autentice despre experiența de a fi angajat al BAT, povești scrise de angajații actuali ai companiei.

My BAT Story

Campania a avut și o componentă esențială de share-uire a know-how-ului și a datelor din culisele BAT: My BAT Story - o serie de webinarii interactive care trata prin intermediului conținutului video live o serie de subiecte relevante pentru tineri, de la storytelling, la creativitate, gândire critică și growth mindset. A fost un format interactiv în care tinerii puteau adresa întrebări live speakerilor și primeau informații prin newslettere dedicate pe zonele lor de interes.

Influenceri

Alături de alte persoane cu experiență în companie, trei influențatori cu comunități puternice de Instagram și FB au fost invitați să ofere sfaturi utile celor care doreau să aibă succes în cariera lor: Flick (radio man & entertainer), Bianca Ștefania (influencer și Social Media Manager) și Andrei Niculae (om de radio). Astfel am mărit audiența și gradul de conștientizare al campaniei.

Social Media

Pe lângă site și video-urile live, campania a beneficiat și de o componentă PPC (Facebook, Instagram, LinkedIn, GDN, Google Search), postări ale influencerilor campaniei, comunicat de presă și advertoriale în site-uri de specialitate, în total peste 100 digital assets. Astfel, comunicarea a fost personalizată și adaptată pentru fiecare componentă, rol și fiecare tipologie de target.