Back To Top

Să iei pulsul contextului în care comunici: piatra de temelie a activității oamenilor de comunicare

Accounți, Strategi, Copywritteri sau Art Directori, cu toții suntem oameni de Comunicare. Iar unul dintre primele lucruri pe care le înțelegi atunci când intri în industrie este faptul că trebuie să înțelegi contextul în care faci campanii de comunicare pentru clienții tăi. Sigur, unii tind să uite să mai ia pulsul societății, dar noi la Minio Studio credem cu adevărat că cea mai importantă este înțelegerea: înțelegerea profundă a consumatorilor, înțelegerea nevoilor reale de business ale clienților, înțelegerea lucrurilor care mișcă oamenii.

De aceea, echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. Da, am fost la aproape toate. Iar acum vă invităm să citiți impresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat colegii noștri.

1. La ce conferință ai fost și despre ce a fost vorba?

Dorina: Pe 11 mai am participat la una dintre cele mai mari conferințe de marketing din România – Digital Marketing Forum. Am ascultat cu interes speakerii care ne-au vorbit despre comunicarea din mediul online, provocări și cum să le facem față și, nu în ultimul rând, despre campaniile de promovare, branduri și comunitățile acestora.

Patricia: Pe 12 mai am participat la ziua a doua din cadrul Digital Marketing Forum. Am avut campanii bune în care ne-au fost prezentate conceptul și modul de amplificare în online, de unde vin ideile bune și la final am avut parte de o dezbatere cu oamenii grei ai industriei.

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Dorina: Subiectul care mi-a captat cel mai mult atenția a fost cel despre storytelling, importanța acestuia și cum putem avea colaborări de succes cu branduri folosind poveștile și market insights.

Patricia: Cel mai interesant subiect din ziua a 2-a mi s-a părut dezvoltarea pastilelor online pentru cooking show-ul de la Carrefour, cum au reușit să se evidențieze prin multe alte cooking show-uri pe YouTube, dezvoltarea acestuia și ideile din spate. Acesta fiind un exemplu punctual, practic, dacă vorbim despre temă în sine este vorba de abordarea de subiecte care le-a tot văzut consumatorul și cum faci să îi captezi atenția ca să fie prezent cu tine.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Dorina: Speakerul meu preferat a fost Cosmina Tapliuc, Digital Marketing Manager, McDonalds. Mi-a plăcut că a discutat despre cât de valoros este să construiești o comunitate în jurul brandului tău, oamenii să fie ascultați, nu doar prezenți, să interacționezi cu ei.

„Oamenii vor să fie parte din conversație, parte decizională.”

Și mai consider că este la fel de important să fie incluși în povestea campaniilor.

Patricia: Cu siguranță Maria Man, Data Intelligence Strategist, Leo Burnett. Îmi place când văd oameni vorbind cu atâta pasiune despre TikTok și, de asemenea, îmi place să aud cifre care dovedesc argumentul persoanei. Loved it! Maria ne-a vorbit despre un nou tool lansat de ei care ajută la măsurarea KPI’urilor de pe TikTok mult mai accurate decât Analytics-ul clasic al TikTok-ului.

4. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință, ceva ce a schimbat felul în care faci lucrurile.

Dorina: Importanța de a capta publicul în 3 minute indiferent de materialul pe care-l folosești în comunicare. Să pună accent pe valorile comune dintre brand și consumator, un mixt de canale consistent și adaptată targetului.

Patricia: Nu trebuie să fie nou și nemaivăzut ca să funcționeze și ca să fie un proiect bun pe care consumatorul să-l aprecieze. Trebuie doar munca să fie făcută bine.

5. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Dorina: Mi-a plăcut foarte mult publicul și faptul că toți cei care am participat am avut un focus comun și anume, de a îmbunătăți experiența consumatorilor în digital marketing.

Patricia: Am aflat despre cum se făceau lucrurile înainte, de Marketing-ul prin poștă și cum TV-ul era principala sursă de vizibilitate. Mi s-a părut wow fiindcă eu am 25 de ani și nu îmi aduc aminte foarte bine cum era fără să găsești orice pe Google. Și atunci se putea, de acord, doar că nu toată lumea avea acces sau știa cum să-l folosească.

6. Dacă ar fi să fii invitată la o conferință, indiferent de specificul ei, despre ce ai vrea să vorbești și de ce? Care ar fi titlul panel-ului tău? Ai avea și invitați? 😀

Dorina: Din experiențele de până acum cred că panel-ul meu ar fi despre integrarea relevantă a materialelor de publicitate in-store și cum putem să legăm asta cât mai mult de consumator și experiența sa în magazine.

Patricia: Aș vrea să vorbesc despre cum consumă Generația Z Social Media. Am auzit atâtea păreri și am văzut atât de mulți oameni care au studiat comportamentul prin date, dar niciodată nu am văzut o persoană din GenZ să vorbească despre asta pe bune. Cred că ar fi un topic interesant de atins. Acum partea cu invitații…cred că este de la sine înțeles că vor fi acolo, nu? Avem o listă întreagă de influenceri din categoria asta de vârstă care aș vrea să-mi dea o mână de ajutor. Ca și titlu cred că s-ar numi simplu: „Generația Z și Social Media”.

7. La ce conferințe vrei să ajungi în perioada următoare și de ce?

Dorina: În perioada următoare aș vrea să ajung la Webstock și PR Awards pentru că majoritatea clienților cu care lucrăm au campanii 360 și consider că aceste conferințe îmbină frumos componentele din campanii.

Patricia: Pentru mine este un must Webstock. Sunt om de Social Media și acolo se adună crema campaniilor bune din Social Media. Curiozitatea mea este legată de: main ideea – de unde a pornit? Care este insight-ul? Cum s-au gândit la asta? De ce a mers? – Din punctul meu de vedere Webstock este mai mult decât gala de premiere, este un learning foarte valoros pentru noi, cei care lucrăm în Social Media.

8. Concluzii: gânduri de încheiere despre experiența voastră la Digital Marketing Forum sau la conferințe în general.

Dorina: Cu siguranță un eveniment la care aș mai participa cu același interes. A fost o experiență frumoasă, insightful, din care am rămas cu informații valoroase despre comunicare, branduri și consumator.

Patricia: Mă duc ori de câte ori am ocazia la conferințe. Cred sincer că te dezvolți ca publicitar, om de marketing, om de social media, indiferent de poziția pe care o ai în domeniu, este încă o cărămidă în plus la consolidarea drumului tău în carieră. Mic sfat pentru toată lumea: chiar dacă sunt de dimineață, bea 2 cafele și îmbrățișează nivelul de informație care ți se oferă.