Trenduri Social Media în 2020
În era în care aproape toată lumea își începe ziua cu un scroll pe Facebook sau pe Instagram, să fii la curent cu trendurile din Social Media e esențial.
Suntem și useri, suntem și ”oameni de agenție”, așa că atunci când nu scrollăm pe propriile rețele sociale, ”vorbim” în numele brandurilor, pe paginile lor, deci suntem mereu la curent cu informații în materie de content, de tehnologie și de practici. Iar acum, le împărtășim și cu voi:
Popularitatea platformelor de nișă va fi într-o continuă creștere. TikTok, apărut în 2016, a ajuns destul de repede una dintre aplicațiile preferate ale tinerilor. Companiile B2B se axează în continuare pe LinkedIn pentru recrutare sau construirea awareness-ului, în timp ce comunitatea gamerilor poate fi găsită pe Twitch. Toate aceste informații pot fi indicatori ai modului în care ne putem construi strategia de comunicare bazându-ne pe punctele cheie în care regăsim anumite nișe de consumatori.
În 2020, vor domina video-urile, cel mai engaging tip de conținut dintre toate. Se preconizează chiar că aproximativ 82% din conținutul online va fi reprezentat de acestea[1], fie că vorbim de story-uri sau de clipuri pe Youtube sau pe TikTok.
Popularitatea influencerilor va continua să crească. Aproape că nu mai există campanie fără componentă de influenceri, noutatea vine însă din faptul că brandurile preferă acum să colaboreze cu mai mulți microinfluenceri în loc de unul singur cu un număr mare de urmăritori. Putem explica asta prin faptul că microinfluencerii obțin un engagement mai mare cu un buget mai mic.
Pe Instagram nu vor mai exista like-uri. Platforma a început deja testele în acest sens, iar motivul invocat pentru această inițiativă este sănătatea mintală a userilor, prea mulți dintre aceștia ajungând să fie dependenți de validarea socială pe care o echivalează cu numărul de like-uri primite aici. Inițiativa deja a strâns o mulțime de obiecții din partea utilizatorilor, care se îndoiesc de bunele intenții din spatele ei și invocă mai degrabă motive financiare: foarte mulți influenceri folosesc această platformă pentru a promova produse și servicii, însă de obicei Instagram nu obține profit pe urma acestor postări. Așadar, odată cu potențiala eliminare a opțiunii de like, brandurile vor fi nevoite să investească în Instagram Ads pentru a putea măsura ROI.
Conținutul efemer va domina. Deja se poate vedea cu ochiul liber că numărul de story-uri de pe Facebook și Instagram a crescut. Oamenii preferă conținutul efemer (cel care este disponibil pentru o scurtă perioadă de timp de la publicare) în locul celui clasic, iar asta se datorează faptului că, tot din cauza tehnologiei și a modului în care am ajuns să funcționăm modelați de ea, intervalul nostru de atenție a scăzut considerabil[2]. Așa se explică de ce preferăm să petrecem minute în șir plimbându-ne virtual dintr-un story în altul decât citind un articol, de exemplu. Formatul de story este scurt, engaging și captivant, adaptându-se perfect noului nostru mod de viață.
Am văzut că unele trenduri s-au instalat de câțiva ani și încă rezistă. Altele vin și ele din urmă. Ce e sigur este că mediul online e într-o continuă schimbare. La fel și noi, la fel și consumatorii. Așa că rămânem vigilenți la ce se întâmplă aici și ne adaptăm, atât noi, cât și brandurile pe care le reprezentăm, schimbărilor care se impun.
[1] https://influencermarketinghub.com/social-media-trends/
[2] https://www.theguardian.com/society/2019/apr/16/got-a-minute-global-attention-span-is-narrowing-study-reveals
Cosmina Chelariu
Junior Copywriter Minio Studio