Back To Top

Evenimentele lunii octombrie

Echipa Minio Studio a profitat din plin de conferințele din 2023. De data aceasta, vorbim despre GPeC , Retail Arena, Creativity4Better, Biz PR și Webstock. Așadar, vă invităm să citiți impresiile și lucrurile cele mai importante pe care le-au aflat și experimentat colegii noștri în cadrul evenimentelor de industrie din octombrie 2023.

Începem cu Bogdan Ivașcu, Head of Growth, care a participat la Retail Arena. Timp de 2 zile, specialiști în retail, FMCG, logistică, curierat și e-commerce și-au expus strategiile de a face față trendurilor de viitor.

1. Spune-ne un lucru super-awesome pe care l-ai aflat la conferință.

Bogdan: Am chiar două.😊 Primul e despre oameni: oamenii din retail sunt din ce în ce mai preocupați să înțeleagă oamenii din Generația Z (și, prin extensie, pe cei din Gen Alpha). Mai ales că ei vor reprezenta în 2030 cam 50% dintre consumatorii de retail. Așa că viitorul sună bine pentru acele agenții care vor ști să împrietenească retailerii și tinerii. Știu eu una.😉 Celălalt lucru a fost la nivel de vibe: conexiuni, conexiuni, conexiuni. Retail Arena e un event extrem de prolific pentru networking pentru că încurajează activ interacțiunea între participanți, atât live, cât și din Social Lounge, platforma lor online. Am avut ocazia să cunosc oameni din marcomm high-profile și am aflat up close ce nevoi specifice au (de comunicare, de business, de employer).

Urmează Cristiana Pană, Head of Strategy, care a fost prezentă la conferința anuală globală „Creativity4Better”, organizată de IAA.   

2. Care a fost cel mai interesant subiect discutat acolo, din punctul tău de vedere?

Cristiana: Mai multe puncte mi s-au părut de notat, dar mai ales cum putem integra toate tehnologiile noi (AR, generative AI, rețele sociale etc.) către a uniformiza bunăstarea la nivel global, la rezolvarea unor subiecte sensibile și chiar integrarea anumitor grupuri de oameni la rețele principale de resurse. De asemenea, ce mi-a plăcut a fost discursul aspirațional, educațional și echilibrat despre best practices, reguli, tips & tricks de cum să ne protejăm drepturile de autor într-o lume în care crearea de conținut s-a liberalizat (inclusiv cu privire la  inteligența artificială).

O parte din echipa de Reputație a agenției noastre a ajuns la Biz PR: Marius Marin, Head of Reputation, și Mădălina Badea, PR & Influencer Executive, numărându-se printre participanții ediției a XII-a a conferinței.

3. Care a fost vorbitorul tău preferat și ce ți-a atras atenția la el?

Marius: O să menționez doi speakeri – unul ca reprezentant de agenție și unul din partea unui brand. Mi-a plăcut radiografia sinceră a industriei de PR de la noi făcută de Oana Bulexa (Managing Director, MSL The Practice), care a punctat și cât s-a schimbat rolul PR-ului și faptul că trebuie să-i dăm mai multă valoare în campaniile pe care le facem, și mi-a plăcut deopotrivă și speech-ul Valentinei Vesler (Director de Comunicare & PR, Valvis Holding) care a povestit într-un mod relaxat despre cea mai recentă campanie a brandului AQUA  Carpatica (Flavours), cum și-au dat voie să încerce și altceva, despre stilul colaborativ cu agențiile partenere, despre a fi deschis la noi perspective creative.

Mădălina: Andrei Dunuță (Fondator Speakings & Arta de a NU vinde), all the way. Prezentarea lui pare mereu genul ăla de speach motivațional, dar dacă stai să o asculți vezi că metaforele pe care le folosește sunt atât de bine integrate, încât îți dau puțin de gândit. Also, Simona Simon (Creative Director, McCann PR) & Roxana Dibă (Managing Director, Golin), care au fost super naturale și efervescente și m-au ținut atentă pe toată durata prezentărilor. And my soft spot goes to Virginia Oțel (Communication Leader, Garanti BBVA Romania / Co-President, PWN Global), pentru că ne-a demonstrat că până și industria bancară poate fi in the game cu numele mari din Marketing – doar dacă are perseverență și știe să se reinventeze constant.Nu am lipsit nici de la GpeC Summit, conferința care și-a serbat majoratul cu lideri de opinie din zona de e-commerce și digital marketing. Reprezentanții Minio au fost chiar Ioana Mucenic, CEO, și Marius Marin, Head of Reputation.

4. Spune-ne un lucru care pur și simplu te-a uimit, ceva ce ai aflat prima dată acolo.

Marius: A fost o zi plină de informații și de know-how pe zona de e-commerce, dar un lucru care mi-a rămas în minte și cumva m-a uimit este cât de mult contribuie cumpărăturile online pe care le facem de pe site-uri mari din China, precum Shein sau Temu, la creșterea nivelului de e-commerce de la noi. Unul dintre invitați spusese chiar că Shein a devenit un fel de EMAG, atât de multă putere a ajuns să aibă și un capital ridicat de încredere din partea clienților români.

Nu putem încheia fără a menționa conferința și gala Webstock, unde am participat, jurizat, moderat, dar mai ales câștigat! Puteți afla mai multe despre experiența participării în toate ipostazele noastre diverse, chiar aici.

Ați putut afla cum s-au desfășurat lucrurile la conferințele din octombrie 2023 unde colegii noștri au participat: s-a lăsat cu know-how, insight-uri demne de reținut și aplicat, cu emoții pe scenă și, mai ales, cu bucuria de a fi recunoscuți pentru o campanie integrată, implementată cu entuziasm de o super echipă client-agenție.😊