Back To Top

Ghidul marketerului în căutarea campaniilor ideale

Într-o perioadă în care fiecare zi nouă pare puțin mai complicată decât cea care tocmai a trecut, devine dificil să înțelegi ca marketer ce ai de făcut ca să îți îmbunătățești rezultatele. Am pus cap la cap câțiva pași care să te ajute să rămâi relevant în industrie și să livrezi rezultate cât mai bune cu campaniile tale digitale.

 

1. Nu intra cu tot ce ai în joc din prima

Nu îți consuma tot bugetul la prima strigare. Stăpânește foarte bine datele și învață ce metrici să urmărești, află mai multe despre cum să aloci și să optimizezi bugetul de aici.

Începe cu puțin și scalează în timp

În funcție de rezultatele pe care le obții, chiar dacă te bucuri de un buget generos, folosește-l eficient. Mai mulți bani investiți nu înseamnă neapărat și rezultate direct proporțional mai bune. Folosește-te de trial and error și vezi ce funcționează și ce nu.

 

2. Testează și optimizează, dar nu pierde timpul

Ești deja un profesionist în domeniu sau ești la început de drum și vrei ca totul să îți iasă impecabil?

N-o să-ți iasă.

În digital, lucrurile se petrec rapid și nu ai timp de pierdut, nu aștepta copy-ul perfect, este indicat să execuți rapid și să îmbunătățești în timp. Dacă tot o să greșești, măcar fă-o repede și ieftin. Fă cât mai mult A/B testing și îți vei îmbunătăți rezultatele în timp.

Află mai multe despre tool-uri pentru A/B testing aici.

 

3. Ține întotdeauna focusul pe brand, pe autenticitate și pe experiența utilizatorului

Oamenii nu cumpără produse pentru că sunt siguri că sunt excepționale, ci pentru că sunt siguri că sunt bune”, Rory Sutherland – „Alchemy”. Strategia ta trebuie să fie întotdeauna cu brand-ul și utilizatorul în centrul activităților, familiaritatea și siguranța unei experiențe fără probleme vor aduce întotdeauna oamenii înapoi.

Câștigarea clienților pe termen lung este cheia succesului.

Este crucial ca marketerii să țină cont de experiența pe care o oferă utilizatorului, fie că vorbim despre interacțiunea pe care o are userul cu asseturile digitale din campania ta, despre funnel-ul de sales cu care încerci să-l convingi să convertească sau despre orice altă componentă.

Povestea și experiența sunt cele mai importante, cum zice Seth Godin în Toți marketerii sunt mincinoși spun povești”.

Caută întotdeauna să fii autentic. Cum să fii autentic?

Găsește punctele de tensiune și concentrează-te asupra lor, încearcă să creezi conținut pornind de la acestea, fii cât mai consistent în acțiunile tale și întotdeauna sincer. Poți urma exemplul oferit de Banca Transilvania, care și-a implicat numeroși angajați în campaniile digitale, vezi clipul „Tibi de la BT”, sau poți fi creativ și să cauți modalități prin care să implici audiența în campanie, mare atenție la user genererated content.

Întrebare capcană, ce este manevrabil, saturabil și savurabil? Îți las un moment să te gândești.

Hint: dacă Elon Musk făcea biscuiți, s-ar fi numit Space Tuc, chiar mai manevrabili decât rachetele Space X.

Să vorbim despre TUC și campania digitală Creează o gustare de TOP” realizată de colegii mei de la Minio Studio

Pandemia ne-a obligat să petrecem mai mult timp acasă, iar gustările au devenit o modalitate de a fi mai creativi și de a ne bucura de fiecare moment alături de un snack bun. Am profitat de acest context pentru a genera noi ocazii de consum într-o campanie cross-branded pentru trei branduri, din unghiuri diferite ale spectrului de gust – Oreo, TUC și Philadelphia, implicând și consumatorii. Așa am ajuns să creăm o întreagă disciplină: Snackologia, știința care studiază gustarea perfectă pentru fiecare ocazie și te învață să prepari o gustare simplă cu ce ai prin frigider de pus pe TUC. 

Un exemplu de concept foarte simplu și autentic, ce a stârnit controverse în lumea publicitarilor, este spot-ul de la Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo… un spot memorabil. Dacă ți-a scăpat, vezi aici.

 

4. Fii mereu atent la tehnologie

Ai fost oare să te bucuri de o bere Heineken în Meta? Te-ai plimbat prin spectaculoasele grădini Gucci în Roblox

Tot mai multe brand-uri își îndreaptă atenția către Metaverse și arta digitală, deși piața de NFT’s, momentan, are un caracter speculativ și pare că începe să își piardă din valoare.

Dar beneficiile adevărate țin de utilitatea smart contracts și posibilitatea ca un creator să își dețină arta cu toate drepturile conexe.

Marketerii ar trebui să fie atenți la Metaverse și NFT’s, nu se știe niciodată ce tehnologie va revoluționa industria.

Inteligența artificială va înlocui era cookies și ne va ajuta să urmărim utilizatorul la nivel comportamental. Vom fi capabili să înțelegem mult mai bine profilul utilizatorului și să-i oferim produse, content sau experiențe mult mai relevante pentru el, fără să mai fim intruzivi și să colectăm date personale.

O companie pionier în AI tracking este Dstllery, poți intra aici sau urmărește webinarul acesta pentru a înțelege cum funcționează.

Tehnologiile biometrice devin tot mai relevante, mulți dintre noi le folosim zilnic pe telefonul personal sau pe smartwatch-uri și brățări de fitness.

Biometric Marketing se ocupă cu analiza și urmărirea datelor biometrice ale utilizatorului pentru îmbunătățirea UX și a ratei de conversie de pe website sau a altor obiective stabilite. 

Această tehnologie este folosită în marketing pentru a livra experiențe personalizate bazate pe caracteristicile și comportamentul utilizatorului. Procesul de analiză este foarte complex și poate include:

● monitorizarea activității cerebrale

● monitorizarea privirii

● analiza expresiilor faciale și reacțiile pielii

 

Agenția noastră, Minio Studio, se află printre pionierii biometrics din România, mai multe detalii găsești aici.

Dinamica prezentului stimulează marketerii să folosească noi tehnologii și tool-uri care-i vor ajuta să își înțeleagă mai bine audiențele și le vor spori creativitatea. 

 

Contextul este totul, adaptarea și reziliența într-un mediu aflat într-o continuă schimbare se vor dovedi cruciale pentru un marketer de succes.

În încheiere, citez un vechi proverb francez “Qui n’avance pas, recule du digital marketing”.      

Cu toată dragostea pe care i-o port lui Molière și culturii franceze, am adus puțin proverbul în digital.

 

*Articol scris pentru secțiunea „IAB Members’ Spotlight”

 

Sursa: IAB