Mintel a lansat de curând raportul despre trendurile anului 2022
Cu o abordare Paneuropeană și prin analizarea unor motivații precum: starea de bine, experiențe, drepturi, tehnologie, identitate, valori și lumea din jurul nostru, Mintel își propune să prezică modificările comportamentale ale consumatorilor în următorii ani.
Fiecare dintre trenduri are 3 perspective: pe termen scurt – 12 luni, pe termen mediu – 18-24 luni și pe termen lung – 5+ ani.
Să vedem ce cred cei de la Mintel că ne așteaptă în 2022 și nu numai!
Acest trend este rezultatul direct al ultimilor ani de restricții și al nevoilor pe care aceștia le-au creat de a găsi noi modalități de a te distra.
Sursă: https://www.youtube.com/watch?v=wGgcYNlH02g
Pentru acest an, cei de la Mintel văd un consumator motivat de “căutarea bucuriei”, un consumator care are nevoie de divertisment și de experiențe care să îi aducă confort din interiorul casei.
Anul viitor, consumatorii vor face o tranziție către “menținerea bucuriei”, ceea ce se traduce într-o atenție sporită față de brandurile care le oferă un sentiment de bucurie sau distracție, mai degrabă decât să le vândă lucruri.
Pe termen lung va fi despre “bucurie mindful”, ceea ce înseamnă că acești consumatori vor căuta să-și găsească surse de fericire interioare, mai degrabă decât în exteriorul reprezentat de recompensa instantă a entertainment-ului digital.
În contextul ultimilor ani creștere a interesului față de mediu este normală, lucru datorat atât organizațiilor internaționale, cât și persoanelor precum Greta Thunberg. Acest interes este susținut și de schimbările evidente produse de lockdown-urile globale care au dus temporar la reducerea poluării. Pe termen lung, acest interes și îngrijorarea asociată îi vor determina pe consumatori să caute ajutor și îndrumare din partea brandurilor în încercarea de a diminua impactul propriu asupra mediului.
Următoarele 12 luni se vor fi într-o logică a “colaborării cu consumatorul” unde consumatorii vor căuta companii care le oferă opțiuni mai prietenoase cu mediul, dar și îndrumare.
Perioada dintre 18 și 24 luni va fi perioada “standardizării terminologiei” când orice parte interesată va colabora pentru implementarea unor standarde de comparare cu ușurință a produselor destinate consumatorilor lor.
Pe termen lung, 5 ani de acum încolo, Mintel previzionează un “deadline al inovării” până la care brandurile încă se pot implica cu relevanță în stabilirea unor standarde eco-friendly care să aibă un impact.
Din cauza climatului schimbător, atât cel informațional cât și cel social, Mintel subliniază importanța pe care consumatorii o acordă nevoii de a fi în control cât mai mult posibil.
Sursă: https://www.youtube.com/watch?v=sY2djp46FeY
Anul acesta este despre “accesul la informație”, informație care poate oferi un sentiment de previzibilitate și control asupra propriei vieți.
Perioada de 18-24 luni marchează dezvoltarea amplificată a “ecosistemelor de brand”, spații informaționale curatoriate cu atenție care fac dezinformarea mai puțin posibilă.
Pe termen lung, Mintel previzionează o mentalitate de “pregătește-te pentru ce e mai rău” a consumatorilor care se va traduce în dorința acestora de a fi informați cu privire la toate rezultatele posibile. Această mentalitate se va reflecta și în felul în care business-urile se vor dezvolta pe termen lung.
Deoarece pandemia a perturbat felul în care consumatorii interacționează cu spațiile publice sau private, următorii ani vor fi marcați de efortul brandurilor de a se adapta la stilurile din ce în ce mai flexibile ale consumatorilor lor.
Sursă: https://www.youtube.com/watch?v=Mqb3tMhiuIQ&ab_channel=Vrbo
Următoarele 12 luni vor fi despre “scopul spațiului” și valoarea tranzacțională a acestuia, amplificată de pandemie. Este perioada în care consumatorii își doresc suport și confort din cât mai multe surse cu putință.
Perioada 18-24 luni, este perioada “identității spațiului” când consumatorii vor fi în căutarea spațiilor fizice sau digitale care le celebrează identitățile lor multifațetate.
Pe termen lung, Mintel consideră că Metaverse are o șansă reală să se integreze în obiceiurile și viețile consumatorilor, dar îl consideră un “spațiu necunoscut” despre care nu avem cum să știm prea multe deocamdată.
După o perioadă lungă în care brandurile au luat poziție și au vorbit despre diferite probleme etice, de acum încolo este perioada în care consumatorii așteaptă să vadă modalitățile concrete prin care brandurile se implică.
Anul acesta este anul “dezvoltării unor modalități-cadru” prin care brandurile să dovedească faptul că poziția față de problemele etice nu este doar un punct de vedere, ci o parte integrantă a business-ului lor
De-a lungul perioadei de 18-24 luni, brandurile vor trece printr-un proces de “măsurare a succesului” unde acestea trebuie să țină evidența progresului pe care îl fac și să-l comunice transparent cu consumatorii lor.
Pe termen lung, brandurile care vor să rămână actuale vor fi nevoite să găsească modalități prin care să “construiască relații” și să colaboreze cu toate părțile interesate, guvernamentale sau nu și să fie proactive în abordarea diferitelor probleme.
Key Takeaways
2022 este încă unul dintre anii afectați puternic de pandemie, cu consumatori motivați de diferite incertitudini, dar și de nevoie precum suport sau confort. Este, de asemenea, anul în care brandurile pot avea roluri și mai importante și relevante în viața consumatorilor lor, dacă sunt curajoase să-și asume astfel de roluri.
Cu toate acestea, cu schimbările la minut pe care le trăim și grupuri de oameni, variind de la grupuri de Facebook și până la țări precum UK, care ar face orice ca să trăiască ca înainte de pandemie, chiar ce certitudinea incertitudinii nu mai este certă.
Despre Mintel
Mintel is este companie britanică de consultanță care realizează cercetare și analiză de piață și crează inteligență competitivă și de produs din anul 1972.
Întregul articol este disponibil pe: Mintel