Un început de an relaxat cu multe povești live și key learnings @The Value of Storytelling.
Strategul Diana și PR-ul nostru Marius ne povestesc impresiile lor de la primul eveniment live după mult timp! Spoiler alert: amândurora le place să se întindă la povești, probabil că de asta le-a și placut acolo!
The Value of Storytelling este un eveniment marca Creativity4Better care a avut loc pe 27 ianuarie și care și-a dorit să înceapă anul 2022 cu povești frumoase care să inspire. Invitații au fost atât din zona Marcom, cât și din domenii conexe precum fotografie, regie, muzică, pictură sau arhitectură, oameni care au dus creativitatea din domeniul lor la un alt nivel.
Diana: S-a simțit un pic ciudat, pentru că am ajuns să ne obișnuim cu evenimentele pe zoom- nu trebuia să te grăbești ca să ajungi la timp, nu trebuia să-ți bați capul prea mult cu ce să te îmbraci sau cu cine ar fi urmat să te întâlnești și să vorbești. Înainte, erai doar tu cu laptopul tău, în confortul casei tale (sau oriunde altundeva aveai tu chef). Aproape că uitasem de agitația dinaintea unui eveniment live, dar s-a simțit foarte bine să mă întorc la normal.
Marius: A fost foarte fain să particip la un eveniment live împreună cu câțiva dintre colegii mei, după atâta timp. Sincer să fiu, uitasem într-un fel cum este experiența unui eveniment live- este ușor să te obișnuiești cu reminderele de pe telefon și cu ascultatul în timp ce lucrezi la un proiect.
Diana: #StorytellingDoneRight #rabdare #diversitate
Marius: Ca să o spun pe scurt, cuvântul cheie al evenimentului a fost: “storytelling”. Sub formă de hashtaguri, ar fi ceva de genul: #Storytelling #People #Passions #Responsability #Involvement #Satisfaction.
Diana: Este o listă (cui nu-i plac listele?):
- Poți vedea, simți, auzi, povești din absolut tot ce te înconjoară- chiar dacă nu este mereu o poveste faină.
- Totul are nevoie de timp și trebuie să fii răbdător cu procesul.
- Viața este o căutare continuă a tot ce ne face pe fiecare autentici.
- Ceea ce faci acum nu are impact doar asupra prezentului, ci poate avea un impact asupra generațiilor viitoare.
Marius: Indiferent că lucrăm în advertising sau în alt domeniu, cu toții spunem povești prin ceea ce facem: despre oameni, despre lucruri, despre ceea ce vedem, ceea ce ne place, despre succesele noastre, dar și despre nesiguranțele noastre. Viața în sine este o poveste!
Diana: Attila Kim, un arhitect cu foarte multă experiență în proiectarea de expoziții culturale, restaurare și proiecte de arhitectură – asta pentru că una dintre pasiunile mele este design-ul de interior și pentru că știu că în designul de interior, atunci când creezi o cameră, aceasta trebuie să spună o poveste și să te facă să simți ceva atunci când o vezi. Iar Atilla ne-a spus povestea din spatele mai multor case și locuri care încă au un impact asupra societății, chiar și după zeci de ani. Așa că, datorită lui, am avut oportunitatea de a auzi povești direct de la cineva care face design de interior la un cu totul alt nivel. Dacă stai să-ți pui problema, este o idee incredibilă să poți spune povești în acest fel. Într-un fel, m-a făcut să fiu încrezătoare.
Marius: Mi-a plăcut foarte mult povestea profesională a Ancăi Dușe. Ea a călătorit prin toată lumea timp de un an, timp în care a documentat și fotografiat locuri, oameni și momente pe care le-a împărtășit cu alți oameni interesați să le viziteze. Anca a urma cursuri de fotografie, a învățat lucruri noi ca să se pregătească pentru această experiență, după care și-a dat demisia de la locul de muncă pentru a deveni freelancer. Acum, creează conținut artistic foarte frumos, este total în control și munca ei chiar a început să fie apreciată de branduri.
Diana: Diversitatea lucrărilor și poveștilor speakerilor.
Marius: Poveștile împărtășite de invitați cu publicul. În același timp, mi-am amintit cum este să asculți o poveste live împărtășită de cineva care se află în fața ta, nu pe ecranul unui laptop, și faptul că o poveste vine la pachet cu sentimente, gesturi, emoții.
Diana: Cred că ar trebui să susții cu tărie orice lucru în care crezi cu adevărat. E povestea ta și în funcție de cum o dai tu mai departe, așa va fi percepută. Trebuie să îți susții valorile și te identifici cu ele în tot ceea ce faci. Iar acest lucru rămâne valabil și pentru branduri, nu doar pentru persoane.
Marius: Faptul că întotdeauna pot spune mai bine o poveste – să definesc mai bine mesajul, să contruiesc mesajul pe baza celor mai importanți piloni ai poveștii și să mă challenge-uiesc cum să share-uiesc mai departe, indiferent că este vorba despre conținut în SM, un film sau un proiect arhitectural (așa cum ne-au arătat speakerii).