Back To Top

Chestionar PRoust: Ioana Mucenic

Ioana este antrepenor în publicitate de când avea 22 de ani. Este membru al Charted Institute of Marketing, cu certificări în Inovație & Managementul Schimbării, Strategic Marketing și Managing Marketing. Este trainer certficat și speaker frecvent la evenimente de business locale și internaționale. Este redactor invitat la publicații specializate de trade marketing. Este pasionată de  Design Thinking și User Experience. În 2006 a co-fondat agenția de publicitate Pastel, pe care a condus-o aproape 10 ani. Din 2016, a înființat agenția de comunicare strategică Minio Studio, care, în mai puțin de 3 ani, a depășit 1.2 milioane de euro cifră de afaceri. Ioana are 15 ani de lucru în publicitate și 13 ani de antreprenoriat, timp în care a dezvoltat sau coordonat campanii locale și regionale pentru branduri precum Avon, Bergenbier, Colgate-Palmolive, Nivea, Jacobs, Milka, Marionnaud, Tenaris, Tefal, Reckitt Benckiser, Hochland și mulți alții.

Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR

Empatia.

Îndeletnicirea mea preferată în PR

Îmi place să construiesc strategii de comunicare ce îmbină eficient instrumente, canale, mesaje, într-un mod care are impact și valoare pentru public. Pornesc de la premisa că nimănui nu îi pasă de ce am de zis și atunci trebuie să construiesc mesajul astfel încât să o fac să conteze cu adevărat, să stârnească discuții sau măcar să capteze atenția câteva clipe.

 

Locul ideal pentru practicarea acestei meserii

Deși stăm mult timp în birou, cred că PR-ul bun se face și on the go. E nevoie să te conectezi cu oamenii, să îi cunoști, să le afli poveștile, temerile, motivele de entuziasm, doar așa poți să construiești  – dacă îți pasă cu adevărat de oamenii cu care și pentru care lucrezi.

 

Ce preţuiesc la colegii de breaslă
 Activitatea mea predilectă este în advertising. Și, din această perspectivă, am admirat mereu oamenii din PR pentru pasiunea cu care vorbesc despre meseria lor. Transmit multă energie și drag pentru industria lor și un soi de mândrie profesională pe care puține industrii conexe reușesc să o transmită. Sau măcar să o aibă.

 

Prima mea amintire din PR

Primul meu proiect de PR a fost lansarea asociației sportive Sport pentru Viață, alături de Gabriela Szabo și asociata mea de la vremea aceea. Aveam doar 22 de ani și am stat la un prezidiu alături de Gabi și de alți eroi, precum domnul Bellu, doamna Bitang, Andreea Răducan, prezentând un studiu despre felul în care copiii înțeleg sportul. E un moment pe care mi-l amintesc mereu cu drag.

 

Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodat

Din păcate, sunt destul de dură cu mine și tind să-mi amintesc criticile, mai puțin complimentele. Însă, recent, una dintre colegele din echipa de management mi-a spus că se bucură să fie în Minio, chiar și atunci când e greu, pentru că eu merit efortul.

 

Principalul defect al omului de PR

Nu vreau să generalizez, dar uneori insistăm prea mult și repetitiv.

 

Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des

Impact.

 

Feedback-ul de care mă tem cel mai tare

„Nu contează pentru nimeni”, „Nu are niciun sens”.

 

Greşeala din PR care îmi provoacă râsul

De obicei, greșelile pe care le văd mă întristează, nu mă prea amuză. Însă sunt situații în care văd „very old school PR” și am un zâmbet ironic: invitații la conferințe de presă la care pun pariu că nu merge nimeni sau pitch-uri de subiecte care sunt, de fapt, laudatio pentru top management.

 

Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul

Văd tineri la început de drum care nu beneficiază de learning intern și fac tot felul de greșeli gogonate. Din păcate, industria de comunicare își pierde strălucirea și este nevoie să oferim mult mai mult training colegilor noștri – mai ales către juniori.

 

Statusul profesiei la care visez

Mi-ar plăcea să fim parte din Board, să participăm activ la luarea deciziilor, la rezolvarea problemelor din companie. Nu doar să găsim modalități creative de a comunica o decizie deja luată.

 

Ideea mea despre PR nirvana

PR Nirvana ar înseamna să dezvoltăm numai proiecte relevante, să avem timpul necesar să descoperim poveștile oamenilor, să nu mai considerăm că fiecare comentariu negativ este o criză, să avem bugete flexibile pentru a răspunde oportunităților.

 

Omul de PR al viitorului

Cu siguranță o persoană care are abilitatea de a face sens în tot volumul de informații din jurul său, care învață în permanență skill-uri noi și se dezvoltă constant, care are capacitatea de a folosi tehnologia cu ușurință și, totodată, este empatic și își păstrează umanitatea.

 

„Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez

O apreciez pe Gabriela Lungu pentru felul în care trece de la o etapă de viață la alta, mereu cu zâmbet.

 

Eroul meu preferat din PR

Eroi nu am.

 

Autorul favorit din PR

Pentru mine, autorul de bază în PR este James E. Grunig. Chiar dacă Managing PR este scrisă în anul în care m-am născut eu, principiile rămân actuale.  

 

Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult

Nu am o carte anume doar de PR. Am un sistem de a citi cărți pe anumite teme, în funcție de momentul de viață în care mă aflu – au fost momente în care am citit doar literatură profesională, altele cu focus pe leadership, pe structuri organizaționale și acum pe neuromarketing.

 

Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR

O întrebare simpatică 🙂 Mi-ar fi plăcut să fac PR pentru Corneliu Coposu. Poate România ar fi fost mult mai departe acum.

 

Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere

Mi-ar fi plăcut să fiu mult mai relaxată și mai veselă.

 

Cum aş vrea să-mi închei cariera

As vrea să fiu bătrână, să scriu cărți despre aventurile mele antreprenoriale și să mă minunez de cum lucrează generațiile foarte tinere.

 

Deviza mea în PR

Proceed as if success is inevitable.

 

Fericirea pe care mi-o visez din …PR

Îmi place să văd cum campanii pe care le-am pornit evoluează, au devenit mai mult decât un mesaj de comunicare sau un proiect punctual.

 

Sursa: https://bit.ly/2WrJ1Zj