Back To Top

Ce este strategia publicitară la Minio și de ce soluțiile nu sunt problema

Autor: Cristiana Pană

Atât strategia, cât și creația, își propun să realizeze o realitate nouă pentru brand: strategia caută relevanța și eficiența poveștii, iar creația îi dă vibe-ul acela irezistibil. Însă, dacă până nu de curând agențiile de publicitate erau creative-driven, dinamica business-urilor locale, dar mai ales globale, au determinat orientarea brandurilor către agenții care le înțeleg nevoile de business și care pun bine în balanță raportul creativitate- ROI.

Tocmai pentru că suntem o companie cu antreprenoriatul în sânge, acordăm foarte mare atenție proceselor, bugetelor, informațiilor, tendințelor, concurenței și indicatorilor de afaceri înainte de a livra o soluție creativă. De aceea, la Minio nu vorbim despre creație versus strategie, ci despre creativitate strategică. Practic, strategia este filtrul prin care trecem orice proiect înainte de a-i face cunoștință cu creația.

Suntem consumer-centric. Așadar, strategia este importantă în Minio pentru că ne dorim să livrăm campanii care sunt relevante pentru consumatori, care le rezolvă probleme reale. Mix-ul perfect dintre nevoile brand-ului și cele ale consumatorului sunt acel ” sweet spot” pentru noi, de aceea ne dedicăm energia să găsim soluții creativ strategice care să unească gap-ul dintre branduri și consumatori.

Pentru că o strategie bună nu începe numai de la o idee bună, ci de la o problemă bună de rezolvat, orice brief care vine în agenție are un flow specific.  Echipa este încurajată să folosească gândirea strategică încă din etapa de debrief. Mai precis, fiecare brief trece printr-un pipeline denumit intern UNDESTAND – RESEARCH- IDEATE- CREATE – DELIVER. Asta ne ajută să știm exact în ce etapă suntem, să ne asigurăm că avem toate răspunsurile și resursele înainte de a încheia o etapă și de a trece în alta.

UNDERSTAND

Baza care se setează la începutul proiectului este esențială pentru o soluție de calitate. Dacă această etapă este tratată superficial, probabilitatea ca acea soluție să fie tratată din unghiul greșit este foarte mare. De aceea, aceea etapa de Q&A în baza briefului inițial este esențială. Challenge-uirea brief-ului este în ADN-ul echipei pentru că doar așa ne asigurăm că rezolvăm problema corectă.

RESEARCH

Fără datele corecte despre consumator, trenduri, obiceiuri de consum, segmentarea corectă și stabilirea unei priorități în diseminarea povești riscăm să oferim campanii irelevante sau enervante pentru consumatori care se trezesc brusc în fața unei reclame care nu este pentru ei. În cazul în care nu avem date, recomandăm pe cât posibil să facem organizarea unui studiu preliminar înainte de a trece în etapa următoare.

IDEATE

Partea de ideație, de dezvoltare a ideilor, este și ea trecută prin filtrul strategic. În funcție de problema pe care vrem să o rezolvăm decidem tool-urile creative, modalitatea de abordare a brainstorming-ului și echipa participantă, tocmai pentru vrem să ne asigurăm că folosim unghiul corect în abordarea obiectivului din brief.

CREATE & DELIVER

În partea de creație, strategia face echipă cu creația să urmărească că soluția creativă vine în întâmpinarea rutei corecte de comunicare și să se asigure că nu livrăm ceva ce are doar sclipici, dar nu și esență.