Marketingul digital în era AI-ului
Indiferent că își desfășoară viața normal, că sunt ținuți în casă de o pandemie sau că își reiau cursul normal al existenței după ce aceasta a trecut, oamenii consumă. Consumă produse și conținut. Conținut pe care companiile și brandurile îl produc pentru a-și asigura cât mai mulți consumatori.
Dar creativitatea nu mai este de ajuns în noul context al digitalizării accelerate. Cu siguranță, creativitatea nu va putea fi niciodată exclusă din ecuație, dar fără big data ea nu mai este nici pe departe la fel de eficientă ca acum doar câțiva ani.
Brandurile își doresc să ajungă la consumatorii potriviți la timpul potrivit și să le distribuie acestora mesaje perfect relevante pentru ei. Pentru a face acest lucru cu succes, se folosesc întru-totul de beneficiile tehnologiei.
Astfel, inteligența artificială (AI) este de mult prezentă în planurile de marketing ale marilor jucători mondiali de pe piața liberă, dar în ultima vreme este din ce în ce mai prezentă și în cele ale companiilor medii sau chiar mici.
Conform definiției, inteligența artificială reprezintă modul în care mașinile îndeplinesc sarcini asociate cu gândirea umană.
În practică, AI analizează și apoi rezolvă task-uri pe baza unei programări inițiale. Spre exemplu, poate recunoaște fețele dintr-o fotografie și crea tagguri. Sau poate transcrie o bucată audio de voce, ceea ce duce la speech recognition. Un alt exemplu ar fi traducerea textelor dintr-o limbă în alta sau, de ce nu, task-uri mai dificile precum mentenanța preventivă care rezultă din analizarea unui hard disk sau a unui motor de avion să spunem și stabilirea capacității de funcționare a acestuia.
Pe lângă rezolvarea diverselor probleme, AI are și capacitatea învățării prin ramura sa numită Machine Learning (Învățare automată).
Machine Learning presupune posibilitatea mașinilor de a acumula informații și de a acționa pe baza lor, ținând cont de o multitudine de algoritmi. Acest lucru le oferă mașinilor capacitatea de a lua singure decizii.
Optimizarea performanței
Algoritmii care stau la baza machine learning pot analiza modul în care reclamele digitale funcționează pe anumite platforme și pot face recomandări de îmbunătățire.
Personalizarea
Oamenii sunt de-a dreptul bombardați zilnic de diverse mesaje publicitare. Prin publicitatea programatică, AI-ul permite ca mesajele să se ducă exact acolo unde trebuie, adică la oamenii potriviți și, de cele mai multe ori, atunci când au nevoie de serviciul sau produsul respectiv.
Reclamele create automat
Inteligența artificială poate face acest lucru în funcție de obiectivele pe care ți le stabilești. Platformele de social media au deja posibilitatea să-ți sugereze anumite reclame în funcție de serviciile sau produsele pe care le oferi. De asemenea, anumite programe digitale pot scrie cu succes text pentru reclame.
Targetarea audienței
Cu o targetare precisă și o optimizare a ei în timp real, AI-ul oferă marketerilor precizia de care au nevoie în campaniile lor. Platformele rețelelor de socializare pun la dispoziție toate datele necesare pentru acest proces care nu ar putea nici pe departe să fie realizat manual.
Canalul potrivit
AI-ul mai poate oferi și un alt tip de informații cu adevărat importante pentru marketeri: care sunt canalele pe care audiența răspunde cel mai bine la mesaje. În acest mod, agențiile de publicitate și brandurile își pot optimiza strategia în acest sens.
Folosind machine learning și analizarea datelor, Ai-ul aduce informații esențiale companiilor despre clienții lor și, mai mult, reușește să intuiască comportamentul acestora. Toate acestea se traduc în timp salvat, îmbunătățirea performanțelor campaniilor și, desigur, în optimizarea costurilor.
SURSELE INFORMAȚIILOR:
https://www.smartinsights.com/tag/artificial-intelligence-ai-for-marketing/
https://www.iab.com/insights/iab-artificial-intelligence-in-marketing/
Marius Cioroabă
Senior Copywriter Minio Studio