Back To Top

Tinerii antreprenori romani, speranta Romaniei

Ioana Mucenic,

antreprenorul auto-didact.

Este iarasi miercuri si a treia zi din 2018. Asa cum obisnuiam in fiecare zi de miercuri a anului trecut, iti aducem si astazi o portie binemeritata de antreprenoriat.

Astfel, declaram deschis sezonul articolelor care aduc la suprafata povestile tinerilor antreprenori romani in anul 2018.

Muncitoare si cu o pasiune evidenta pentru inovatie si managamentul schimbarii, Ioana Mucenic ne povesteste, astazi, cum a devenit un antreprenor de succes.

Tanara, in varsta de 32 de ani, a studiat Jurnalism si Stiintele Comunicarii la Universitatea Bucuresti, dar si Inovatie si Managamentul Schimbarii la Charted Institute of Marketing, in Londra.

A devenit antreprenor la 21 de ani, varsta la care ii placea deja sa construiasca procese, sisteme si sa formeze oameni.

Cu toate ca are mai multe certificari locale si internationale, Ioana crede ca este mai degraba un auto-didact. “Descopar frecvent carti si abordari noi, pe care le urmaresc cu interes pana le invat binisor. Mai nou, sunt pasionata de neuromarketing si design thinking”, a marturisit Ioana.

Acum doi ani, a decis sa plece din fosta ei agentie, dupa aproape 10 ani de cand a infiintat-o alaturi de fosta ei asociata. “Renuntarea la propria mea companie dupa 10 ani a fost o decizie extrem de dificila si, totodata, un moment de cumpana. Pentru prima data, am contemplat posibilitatea de a face si altceva, in afara de antreprenoriat in publicitate”, ne-a povestit Ioana.

Tanarul antreprenor a decis sa o ia de la zero, cu dorinta de a pune in aplicare o viziune extrem de ambitioasa.

A pornit Minio cu un plan foarte curajos, de a depasi granitele clasice ale unei agentii de publicitate. Impreuna cu echipa sa, Ioana si-a propus sa dezvolte o cultura a revolutiei, sa nu mai faca nimic doar pentru ca “asa se face”, sa se uite la problemele de business ale clientilor din unghiuri noi si sa exploateze tehnologia pentru a creste performanta proiectelor dezvoltate de echipa Minio. “De altfel, si numele nostru are aceeasi conotatie – este inspirat de minioni, care sunt mici, dar cu vise foarte mari (si-au propus sa fure luna)”, ne-a spus Ioana.

A fondat Minio pentru ca iubeste publicitatea si-si doreste sa construiasca ceva unic, care sa schimbe paradigma actuala si sa reziste in timp.

“Inceputurile agentiei se leaga mult de colegii mei, cei care au decis sa vina alaturi de mine in aceasta aventura: echipa de management (Paul Cotor, Ana Velea, Cristiana Pana, Ana Achimescu) si ceilalti fondatori (Marius Cioroaba, Mihai Balan, Florin Dobre)”, a mentionat tanara.

Pe zi ce trece, cei de la Minio sunt mai aproape de indeplinirea misiunii despre care ne vorbea Ioana in randurile de mai sus, iar asta ii motiveaza teribil.

Insasi Ioana fost surprinsa de evolutia foarte rapida a Minio. Intr-un an a dezvoltat campanii integrate pentru clienti de renume, precum Jacobs, Reckitt Benkiser, Hasbro, Milupa, Hochland, Bonduelle. De asemenea, Minio a creat proiecte bazate pe tech, precum senzori biometrici cu wi-fi, chatbots, wearables, AR, VR, proiectii interactive, executii interactive pe baza de Arduino, holograme si platforme online elaborate. Echipa Minio a inceput si colaborarea cu clienti din alte tari din regiune.

Cand vorbeste despre colegii sai, Ioana Mucenic are numai cuvinte de lauda. “Echipa este unul dintre punctele noastre forte, intr-un context foarte dificil al fortei de munca. Am pornit Minio alaturi de o echipa de fondatori, colegi cu care lucrasem ani buni inainte. Ulterior, am atras alaturi de noi doar oameni de calitate, care imi plac teribil de mult”, ne-a vorbit Ioana despre ai sai colegi.

“Un alt lucru frumos in agentie este acel sentiment foarte placut sa mergi la munca si sa-ti fie drag sa-ti vezi colegii, sa fii cu ei in brainstorminguri si workshopuri, sa mancam impreuna la pranz si sa facem gratare in curte neobisnuit de des”, a mai completat aceasta.

La intrebarea “Cum arata o zi de munca in agentia Minio Studio?”, Ioana raspuns ca “cele mai multe zile sunt pline cu treaba – proiecte, meetinguri interne si externe, am un ritm de lucru foarte alert si intens. In ultimii ani, mi-am redus programul de munca de la 18 ore, cat munceam acum cativa ani, catre 12. Pentru un antreprenor, e un program normal.”

In ceea ce priveste clientii Agentiei Minio, Ioana ne-a dezvaluit ca “acestia sunt, inainte de orice, oameni si este in ADN-ul nostru sa-i abordam ca atare. Inainte de a ne supara, am invatat sa gandim si din perspectiva lor, sa vedem ce constrangeri au ei, ce motivatii stau la baza cerintelor pe care le au. Cu cat lucram mai mult impreuna, incepem sa-i cunoastem mai bine si sa le intelegem si cultura organizationala. Cu cat empatia noastra creste, cu atat ei devin tot mai putin “dificili”.”

Am rugat-o pe Ioana sa transmita si celor care sunt la inceput de drum un mesaj motivational, dar realist. “Antreprenoriatul este un traseu dificil, cu multa munca, multa insecuritate, putin timp liber si nenumarate responsabilitati. […] Dar, pentru cei curajosi, care vor sa-si urmeze pasiunea si sa isi creeze propria compania, le pot spune sa nu renunte niciodata, niciodata, oricat de greu li se pare. Pot spune ca, dupa 12 ani de antreprenoriat, bucuria este pe masura efortului”, a impartasit experimentatul antreprenor celor care vor sa porneasca pe drumul antreprenoriatului, insa intampina temeri si sugestii negative.

Pentru a vedea ceea ce face echipa Minio, te invitam pe Minio Studio si pe Minio Studio (Facebook).

Asadar, ascultati sfaturile celor experimentati, dar mai ales ascultati-va inima si intuitia.

Pe miercurea viitoare!

Sursa: http://www.radio3net.ro/tinerii-antreprenori-romani-speranta-romaniei-378859