Back To Top

Un brainstorming la Minio

Pare că a venit și momentul în care dăm din casă, ca să zic așa. Și acum probabil vă așteptați să citiți despre toate procesele cu nume fancy pe care le aplicăm noi în brainstorming-uri. Adevărul e că majoritatea sunt cât se poate de normale. Se strâng copywriterii, accounții, art directorii (mai rar) și project managerii într-un birou și nu ies de acolo până nu au ideea câștigătoare. Însă, un anume brainstorming m-a impresionat, din lipsă de un cuvânt mai bun. Un brainstorming care a durat toată ziua și, pe cât de obositor a fost, pe atât de fun mi s-a părut.

A fost vorba de una dintre campaniile pentru Durex. Tipul de campanie și numele ei sunt irelevante în momentul de față pentru că acum ne concentrăm pe proces. Totul a început cu un mail pe care nu mi-l mai amintesc mot-a-mot dar care ne invita pe toți (și când zic toți, mă refer la absolut toți colegii din agenție) în mansarda mare pentru un brainstorming pe Durex. Intrigată, la fel ca ceilalți, mi-am luat caietul de notițe, pixul meu roz și am urcat către birou. Ne așteptau acolo niște mini-munți de coli A4 și post-it-uri colorate.

Dar ca să revenim la brainstorming, ni s-a adresat o cerință simplă: pe o bucată de hârtie, notați orice prejudecată legată de sex care vă trece prin minte. Copilul de 13 ani din mine chicotea ce-i drept, dar m-am bucurat să văd că nu eram singura așa că m-am pus imediat pe scris. Acum, dacă e să fiu sinceră, m-a întristat oarecum momentul pentru că văzând cum scriam toți, mi-am dat seama că un lucru atât de natural și mișto vine la pachet cu niște prejudecăți și idei pe care ar fi trebuit să le uităm de ceva timp.

După asta, a urmat momentul dezvăluirii și am fost și mai surprinsă când am realizat că 20 de oameni nu au avut idei identice. Le-am auzit pe toate, de la “mărimea contează” și până la “Dacă mă culc cu el, o să mă părăsească după” sau “Mărarul chiar e bun pentru sâni”, toate fiind temeri și idei izvorâte din 4-5 sentimente de bază, cel mai comun fiind frica.

Identificând toate aceste sentimente care duc la prejudecăți și temeri, ne-a fost ușor să le asociem unor buyer personas autentice, construite pe insight-uri puternice. Nu a mai rămas decât să alegem tiparul care se potrivea cel mai bine campaniei și publicului țintă și să construim un concept dedicat. Concept care mai târziu a dat naștere unei campanii simpatice care, îndrăznesc să spun, a avut un succes imens.

 

Andreea Bratu

Copywriter Minio Studio